Psicologia Social: Influència de l'entorn i la societat en el pensament i la conducta
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,39 KB
Estudia l'influència de l'entorn i la societat en el pensament i la conducta de les persones.
Cognició Social: Processos psicològics en els quals comprenem conductes i pensaments de les persones
Procesos psicològics en els quals comprenem conductes i pensaments de les persones.
Complexitat de l'informació social
2 estratègies:
- Percepció social: Impliquen processos d'adquisició i emmagatzematge.
- Esquemes mentals: Impliquen els processos de recuperació i interpretació.
Fases del procés de cognició social
- Adquisició de la informació (Funcions atenció i percepció dels estímuls)
- Emmagatzematge de la informació filtrada
- Recuperació (La memòria l'extreu quan calgui)
- Interpretació i aplicació de la informació
Percepció social
1ª impressió, el propi procés perceptiu (percepció subjectiva), la persona que percep (estereotips, es comparteixen valors, per motivacions, etc).
Tipus d'esquemes socials
Persones, rols, de successos, del propi autoesquema. Funcions:
- Comunicativa (s'implifiquen missatges)
- Deductiva (deduir característiques)
- Interpretativa (interpretar diferents situacions)
Motivació social
Processos psicològics que ens impulsen a actuar davant dels altres. La cohesió d'un grup amb el mateix objectiu sempre serà molt més eficient.
Evolució de les teories conductives incorpora
Objectiu massa difícil (La persona perd l'interès) o massa fàcil (la persona s'avorreix).
Motivació competitiva
Obtenció d'un triomf o superar rivals / Motivació cooperativa: Obtenció d'objectius grupals i de satisfacció (tots són importants, superar-se a un mateix).
Avantatges de la competitivitat
- Millora de l'esforç i de l'eficàcia
- Posa a prova els recursos dels rivals
- Cooperació entre els membres del grup
- Augment de l'autoestima
Desavantatges de la competitivitat
- Individualisme
- Falta de confiança
- Agressivitat
- Frustració
- Por al fracàs
- Possibilitat de lesions
- Pot causar enveja
Motivació i autoconfiança
Autoconfiança òptima:
- Objectius realistes
- Reconeixement d'errors
- Soportar pressió
Autoestima baixa:
- Centrat en els seus punts dèbils
- Por al fracàs
- Baixa autoestima
Excessiu: Creu que no necessita ningú per arribar a l'objectiu.
Característiques del grup
- Conscient de formar-hi part
- Interacció recíproca
- Objectius comuns
- Activitats compartides
- Valors compartits
- Normes establertes
- Reconeixement
Tipus de grups
Grups primaris: Grup petit (família, amics íntims (relacions intenses))
Grups secundaris: Més grans (empresa, centre escolar, etc (relacions impersonals)).
Tipus de grups: Segons l'individu en el grup
Grups de pertinença: Pertany al grup sense escollir-ho (família)
Grups de referència: Pertany perquè vol
Tipus de grups: Segons la naturalesa de la constitució
Grups formals: Es formen conscientment, la finalitat són els objectius comuns.
Grups informals: Es formen espontàniament, no requereixen una estructura organitzada.