Protocol Empresarial: Normes, Estructura i Principis
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,44 KB
Protocol Empresarial
S'entén que el protocol empresarial ha de recollir les normes i tècniques necessàries per poder planificar, desenvolupar, i controlar qualsevol de les accions que promogui l'empresa a partir del seu organigrama, estatus o beneficis que persegueix l'acte que es vol fer.
El protocol empresarial :
Utilitzat sobretot per les grans empreses quan s'organitzen actes o esdeveniments. El protocol social o familiar és el que es produeix quan de forma esporàdica els particulars l'utilitzen per portar a terme un acte que considerem en el seu entorn. El protocol empresarial mixt és el que fa referència als actes en què hi participen tant empreses privades com institucions públiques.
Regles
- La regla del "pentinat": combinar diverses llistes i triar les persones més escaients tant del món públic com privat.
- La regla de la ponderació: aplicar els criteris d'avaluació de la importància de cadascuna de les entitats o representants en funció de la mateixa importància objectiva de la institució o persona que convidarem.
- La regla de l'equilibri: l'ordenació escrupolosa i cortès ha de donar-se tant en autoritats públiques com en representants de la societat civil i persones de l'àmbit privat.
- La regla de la vinculació: si un representant d'una institució patrocina una activitat, aquest haurà de tenir un lloc preferent dins de l'acte.
- La regla de les tradicions: s'ha de tenir sempre en compte i saber com actuar segons l'acte que hem de fer.
Valor Afegit: Diferència que s'assoleix establint i mantenint unes bones relacions, tant internes com externes, i projectant una imatge positiva que permeti obtenir la fidelitat i lleialtat dels clients.
Estructura Simple
Fa referència a empreses mitjanes o petites. En l'estructura existeixen alguns directius i el nucli d'operacions i no compten amb la resta d'elements. Aquesta estructura fa que la comunicació dels alts directius amb els operaris sigui fluïda.
Burocràcia Maquinal
És utilitzada quan l'empresa ja ha arribat a la seva maduresa i es dedica a treballs senzills i repetitius.
Burocràcia Professional
Es basa en un nucli d'operacions estable i complex, la qual cosa fa que estigui controlat per qui executa, de manera que permet la descentralització.
Organització Divisional
És pròpia de les empreses grans. El nucli d'operacions està format per altres estructures organitzatives complexes.
Adhocràcia
Sense cap. Està considerada una estructura d'empresa complexa amb una alta capacitat d'ús de la innovació tecnològica.
Esmorzars de Treball
Tenen lloc a primera hora del matí, fet que permet un aprofitament de la resta d'hores.
Reunions de Treball
Un manual de protocol és un compendi de normes, usos i costums que tenen com a objectiu evitar que les relacions generin conflictes o crisis.
Principis Rectors
- Pràctic: les situacions que prevegi han de respondre a situacions habituals de l'empresa.
- Accessible: que tots els treballadors de l'empresa hi puguin accedir.
- Comprensible: que el llenguatge en què estigui redactat sigui clar, breu i directe.
- Flexible: la immobilitat i rigidesa és la pitjor enemiga del protocol empresarial.