Projecte Educatiu: Aspectes a tenir en compte abans de començar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,55 KB

Què hem de tenir en compte abans: el projecte educatiu ha de donar resposta a les necessitats de la forma més adequada possible. Tenint en compte l’entorn i les característiques socioculturals. El projecte no pot ser una relació d’intencions, han de partir de la realitat que existeix.

↳L’entorn geogràfic: tipus de població, barri, ..

↳Titularitat i tipologia: si és públic o privat.

↳Infraestructura i recursos:

->Aparició de recursos

->Estat d'infraestructures

->Etapes i utilització

↳Característiques dels alumnes: orígens, procedència, estructura familiar…

Senyes d’identitat:

Qui som com a centre?

-Història+ubicació

-Marc administratiu i jurídic

->Public: ajuntament, administració, ministeri, departament

->Concertat

->Privat

-Forma i denominació

->Escola bressol

->Llar d’infants

-Forma jurídica

->Empresa

->Societat autònoma

->Cooperativa

  • Principis ideològics:

→Establir prioritats d'en objectius generals

→Orientacions respecte la convivència, la diversitat i la identitat

→Canals de participació i col·laboració de les famílies

→Relacions i cooperació amb altres àmbits

→Aspectes relacionats amb valors-> sostenibilitat, medi ambient…

→La no discriminació en funció del sexe (coeducació)

→Creences religioses

Els objectius generals: què prenem com a centre?

→Intencions i propòsits del centre. La concreció es planifiquen a través d’uns objectius generals.

  • Objectius generals: representeu les metes o finalitats del centre, que es planteja aconseguir. Com volem arribar a ser?

->Objectius de caràcter educatiu ->Objectius relatius als recursos humans->Objectius de govern institucional, relacions internes i externes. ->Objectius en l’àmbit econòmic i administratiu

*Estructura ideològica sobre els quals s'assentaren els projectes *Han de ser amplis per tenir en compte tota la pràctica educativa però concrets per portar-ho a terme.

Estructura organitzativa:

⇒Reflecteix la manera d’organitzar el funcionament d’un centre.

Inclou: Les relacions de jerarquia/Organigrama

Funcions dels treballadors i les seves responsabilitats*els elements que constitueixen l'estructura organitzativa vindran adonats per les necessitats del propi centre haurà de donar resposta a totes les intencions del centre *epenent dels objectius: estructura personal


Les normes d’organització i funcionament(NOF)

Hem d’aplegar el conjunt d’acords i decisions organitzades i de funcionament que s’hi adopten per possible el treball educatiu i de gestió que permet assolir els objectius proposats en el PEC i en la programació anual.

S’establirà de forma clara:

→ Relacions entre els diferents sectors.

→ Regles i drets.

* S’actualitza cada any, l’ha de conèixer tot el personal docent.

Apartats

→ Recursos humans i funcions: Funcions i responsabilitats de la direcció i l’equip directiu. Drets i deures de l’equip.

→ Normes de funcionament del centre: Calendari escolar: cada centre escull els dies de lliure disposició. i L’horari:

Exemple de 8:30 a 17h els alumnes que no es queden el menjador 8:30 a 12/15 a m 17h ‘mitja jornada’ 8:30h a 15h

  • Normes d’entrada i sortida El menjador Grups i ràtios Relacions amb famílies→ Drets i deures de les persones usuàries

  • Les famílies i els infants tindran drets i deures → Normativa d’admissió

  • Requisits i barem per accedir si hi ha més demanda que oferta

  • Processos de preinscripció i matriculació

  • Condicions per causar baixa de la plaça

  • Les quotes

→ Normes higienicosanitàries: Normes que les famílies hem de complir per evitar possibles, infeccions i Protocols:

- Detecció maltractament - Accident prestació d’auxili - Període d’adaptació - Detecció de malaltia infecciosa - Realització de sortida - Pla d’avaluació


Proposta pedagògica de centre:

Segon nivell de concreció

A l’article 91.4 De la Llei d’Educació de Catalunya determina que: El projecte Educatiu ha de contenir, com a mínim els elements següents

  • L’aplicació dels criteris d’organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius, els procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.

  • La concreció i el desenvolupament dels currículums

Aquests continguts es concentren en el PPC i document on es recullen de manera detallada les intencions educatives del centre i la manera d’abordar-les.

Aquesta proposta forma part del PEC, és la concreció de l’acció pedagògica emanada del projecte educatiu.

→ És com una adaptació del currículum adaptada al context i necessitats de l’alumnat del centre.

  1. Adaptar objectius

  2. Seqüenciar continguts

  • Ordenar els continguts en el temps i organitzar-los entre ells.

  • Els objectius transversals s’han d’incloure

  • Criteris de seqüenciació

    1. Principis metodològics

    • Aprenentatge significatiu//El joc com a metodologia//Perspectiva globalitzadora//Importància de l’afecte.


Metodologia:

Centre d’interès

Racons

Tallers

Lloc lliure

Joc experimental

Racó de joc → Infants juguen (sobre temes)

Ambients de treball → Espais de treball amb activitats dissenyades per cobrir objectius específics, per nivells.

Murales:

Entrevista

Interrogació-> Entrevista, questionari

Observació-> Diari de classe, anecdotari, llista de control, escala d'observació, escala d’estimació

Entradas relacionadas: