Pla de Producció: Optimització i Etapes Clau

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,57 KB

El Pla de Producció: Conceptes Clau

Un pla de producció és un conjunt de procediments dissenyats per assegurar que el nostre producte (bé o servei) compleixi amb els objectius definits per l'empresa. Cada procediment constitueix un procés, i cada procés ha de tenir objectius específics per contribuir als objectius generals.

Objectius Bàsics d'un Pla de Producció

  1. Tenir la capacitat productiva necessària per cobrir les vendes.
  2. Definir les metodologies per assolir els objectius.
  3. Descriure la necessitat d'aprovisionaments.
  4. Assolir la qualitat esperada pels clients.
  5. Determinar les característiques necessàries de la infraestructura.
  6. Establir la necessitat de personal, perfils, tasques i costos.

Estimació del Volum de Producció

Consisteix a planificar la quantitat de béns i/o serveis a produir per satisfer la demanda, és a dir, per cobrir les vendes previstes segons el pla comercial. En el cas de béns, es defineix per unitats de consum; en el cas de serveis, pel nombre d'hores.

El Sistema de Producció i les Seves Etapes

És crucial identificar els materials i recursos necessaris. Aspectes clau en aquest procés:

  • Selecció i avaluació de proveïdors: condicions, preus, etc.
  • Emmagatzematge.
  • Transformació o elaboració del producte.
  • Conservació.
  • Entrega al client.
  • Garantia.

Control de la Producció: La Qualitat

La gestió de la qualitat afecta tot el procés, des de l'avaluació de proveïdors fins a la prestació de serveis (formació, instal·lació, garantia, etc.).

El temps de producció (des de la comanda fins a l'entrega) està directament relacionat amb la qualitat i els beneficis.

Decisions Clau en el Pla de Producció

  1. Localització del negoci.
  2. Disseny del procés de producció:
    • Disseny físic del bé.
    • Facilitat de producció.
    • Fiabilitat.
    • Manteniment i conservació.
    • Embalatge.
  3. Disseny de prestació del servei:
    • Aparença externa.
    • Aparença i actitud dels treballadors.
    • Temps necessari.
    • Contacte amb el client.
    • Autoservei.
  4. Distribució de l'espai.
  5. Esquema de producció i prestació del servei.
  6. Equip de treball.
  7. Alternatives al procés de producció.

Entradas relacionadas: