Processament de la informació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,73 KB

1.5. Processament de la informació

Els estudiosos que creuen que l'aprenentatge és processament de la informació analitzen l'estructura cognitiva i ho fan pensant en cervells artificials, és a dir, comparen l'estructura cognitiva amb un ordinador.

La persona processa la informació que rep a través dels sentits. L'ha d'identificar, seleccionar (només codifiquem aquella que és rellevant per després utilizar-la), organitzar, interpretar, emmagatzemar i recuperar. La recuperació de la informació és un factor molt important.

Al principi, la informació obtinguda es processa molt lentament, però a mesura que l'experiència va creixent, també augmenta la rapidesa i l'eficàcia amb què es tracta. Amb el temps, la capacitat de rebre informació es van automatitzant fins que és pot manipular la informació obtinguda alhora per diferents sentits.

A mesura que els processos augmenten, es van construint els esquemes de coneixement

Ens hem d'imaginar els esquemes de coneixement com la unitat de l'organització cognitiva.

L'aprenentatge mitjançant els esquemes funciona d'aquestes maneres:

  • Per creixement: tenim un esquema de coneixement i li comencem a donar informacions de manera que va creixent (com una base de dades).
  • Per ajustament: arriba un moment en què l'esquema canvia degut a la quantitat d'informació.
  • Per reestructuració: ja sigui seguint un procés analògic (el problema es resol fent analogies o buscant esquemes semblants i fent comparacions amb els ja existents), o bé per la via de la inducció (aleshores, quan un esquema es repeteix, pot ser que en resulti un de nou i únic).

Entradas relacionadas: