Procés de compra i documents relacionats
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en
catalán con un tamaño de 6,05 KB
Procés de compra
Tota empresa firma una sèrie d'acords i porta a terme determinades operacions que han de reflectir-se en documents específics, aquestes actuaran com a justificant davant de possibles complicacions, incompliment d'obligacions o confusions.
Etapes
Sol·licitud d'ofertes de proveïdors: es contracten els proveïdors per sol·licitar el seu catàleg de productes i llistat de preus, així com de condicions d'entrega de pagament, etc.
Selecció de proveïdors: es compara les condicions i preus dels diferents proveïdors i es selecciona aquell que s'ajusta millor als nostres barems.
Negociació de les condicions de compra: en realitzar la comanda es negocien de forma concreta les condicions de compra i es registren en un contracte de compra i venda.
Seguiment de la comanda un cop formalitzem la compra: es podrà efectuar el seguiment de la comanda per evitar imprevistos, com hi podríem incloure els sistemes GPS o softwares especialitzats en la gestió de la mercaderia. Permet localitzar la comanda en temps real.
Recepció de la mercaderia: quan la comanda arriba al magatzem passa el control de qualitat i podem afegir primer, que el camió per comprovar que és el material sol·licitat, i després del desembalatge per confirmar que compleix amb els requisits establerts.
Recepció de la factura: Després de l'acceptació de la comanda el proveïdor emet la corresponent factura amb l'obligació de pagament segons les condicions acordades.
Servei postvenda: Tot i que la mercaderia sigui acceptada i pagada sempre poden sorgir problemes que donen a: reclamacions
Carta de ports
Es expedit per l'empresa de transport, justifica la recollida de la mercaderia i garantitza la seva entrega al comprador.
Certifica que s'ha entregat la mercaderia en les condicions pactades perquè no hi hagi problemes en cas de reclamacions.
dades identificatives de transportista, remitent i destinatari (nom, adreça i NIF)
data del transport
naturalesa, pes, nombre de paquets
Indicacions sobre ports pagats o deguts.
signatura de transportista, remitent i destinatari.
G. FITXA DE MAGATZEM
Després de ser recepcionada i una vegada s'ha superat el control de qualitat, la mercaderia es registra en el sistema per ser identificada, catalogada i enviada a la seva posició dins del magatzem. S'utilitza per controlar cada unitat disponible a l'empresa i realitzar les gestions eficaçment. Es detallen les unitats rebudes, les referències i el valor (FIFO o PMP).
- rebut tradicional
☀ Document que emet la persona que cobra un import i que lliura a qui el paga com a justificant d'aquesta quantitat que ha rebut.
☀ A través d'aquest document s'acredita que el comprador ha pagat part o la totalitat de la seva compra
- Transferència bancària
☀ Es tracta d'una transmissió electrònica de fons d'un compte a una altra. Pot ser realitzada a través de diverses plataformes, com ara banca en línia, aplicacions mòbils o altres sistemes de transferència electrònica.
- Xec
☀ És un document de paper emès pel titular del compte bancari per autoritzar un pagament específic a una persona.
- Pagaré
☀ És un instrument financer que conté una promesa escrita per part del deutor de pagar una quantitat específica de diners al creditor en una data fruta.
- Lletra de Canvi
☀ És un document escrit pel qual una persona (girador) dóna ordre a una altra persona (girat) de pagar una certa quantitat de diners a una tercera persona (beneficiari) en una data futura.
Documents internacionals
- Factura proforma:
➤ És una factura sense validesa fiscal ni compatible que acompanya a la mercaderia amb l'objectiu de facilitar el càlcul d'aranzels i diferents taxes en funció del valor de la mercaderia.
- Document únic administratiu (DUA):
➤ Document que es presenta a les autoritats duaneres per declarar l'entrada/sortida de mercaderies a través de les fronteres. És utilitzat per controlar el comerç internacional i garantir el compliment de les lleis.
- Certificat de circulació EUR1:
➤ Documents que confirma l'origen de les mercaderies que es troben dins de l'àmbit d'un acord comercial preferent entre la UE i altres països o regions. Permet als importadors rebre beneficis aranzelaris, com ara la reducció o eliminació d'aranzel.
- Certificat d'origen:
➤ Emès per la Cambra de Comerç i utilitzat per les empreses venedores per acreditar l'origen d'una mercaderia. Es sol requerir quan la mercaderia no es compra directament al fabricant i es precisa d'una gran qualitat.
- Bill of Lading o coneixement d'embarcament
➤ És un document emès per una companyia de transport marítim o aeri que confirma la recepció de mercaderies i especifica les condicions en què aquestes s'han transportat.
S'utilitza en el crèdit documental per justificar l'enviament de la mercaderia i ordenar el cobrament, així com de garantia del compliment de les condicions pactades.
fórmules PMME i PMMF