Procés d'Atenció d'Infermeria (PAI): Etapes, Funcions i Documentació
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,82 KB
Procés d'Atenció d'Infermeria (PAI)
1. Florence Nightingale: Es considera la "mare de la infermeria", ja que va fundar la primera escola d'infermeria professional el 1860 i va crear el primer model d'infermeria. Virginia Henderson: Qualificada com la "primera dama de la infermeria" i considerada per moltes persones com la figura més important del S.XX.
2. PAI: Consisteix en l'aplicació del mètode científic en les cures d'infermeria. Característiques:
- Procés sistemàtic: Plantejament organitzat i una seqüència lògica d'activitats d'infermeria.
- Flexible i dinàmic: Capaç d'adaptar-se a qualsevol situació.
Etapes del PAI
- Valoració:
- Dades subjectives: Són les que ens explica el pacient (ex: "estic cansat").
- Dades objectives: Poden ser percebudes i fins i tot mesurades (ex: febre).
Es classifiquen en:
- Actuals: Succeeixen en el mateix moment.
- Antecedents: Han ocorregut fa temps.
Observació: Orientada al que ens interessa (estat emocional).
Exploració Física: Ordenada i completa, se sol realitzar després de l'entrevista.
- Diagnòstic:
- Infermer:
- C. Problema de salut.
- T. Mitjançant activitats infermeres.
- ET. Pot canviar, desaparèixer o poden seguir altres problemes.
- Ex: Risc d'aspiració relacionat amb alimentació nasogàstrica i baix nivell de consciència.
- Mèdic:
- Identifica una malaltia.
- T. Dirigit pel metge.
- ET. No es modifica, sinó que es manté al final del procés.
- Ex: Malaltia d'Alzheimer o accident vascular cerebral.
- Infermer:
- Planificació: Elaborar un programa complet d'assistència per atendre els problemes del pacient. S'ha de complir: Prioritat en l'atenció, objectius a assolir i elaborar un pla de cures.
- Execució: Es posa en pràctica el pla de cures i es duen a terme les activitats d'infermeria proposades al pla. I per últim, registrar els documents apropiats de les activitats.
- Avaluació: Consisteix en comparar els resultats obtinguts amb els objectius previstos en el pla de cures.
3. Paper auxiliar PAI:
- V. Col·labora en la recollida de dades, en especial l'observació i la relació del pacient.
- D. Haurà de saber quins són els problemes del pacient.
- P. Coneixerà el pla d'atenció, en especial la part que l'afecta directament.
- E. Registrarà les activitats que realitzi als documents apropiats.
- A. Avaluarà les activitats que li encarregui el pla i registrarà aquesta avaluació.
4. Importància documentació: Per a una atenció sanitària de qualitat, és imprescindible l'accés ràpid a la quantitat d'informació que es va generant i registrant en els documents. Determinats documents legalment exigibles (informe d'alta o factures).
5. Documentació no sanitària: Exemple: documentació de les operacions de compravenda, factures.
6. Esquema bàsic carta comercial: Encapçalament, contingut, peu: signatura i annexos.
7. Agenda cites: Nom i cognom, número de telèfon, motiu de visita i altres dades.