El Procés Administratiu
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,12 KB
Procés administratiu: Conjunt de funcions i activitats que duu a terme l'administració d'una empresa, orientades a l'assoliment dels fins i dels objectius fixats.
Fases del Procés Administratiu
Fase mecànica: Part teòrica de l'administració on s'estableix el que cal fer.
Fase dinàmica: Forma de portar a la pràctica tot el que s'ha organitzat i plantejat.
Planificació
Planificació: Fixar uns objectius, marcar estratègies per assolir-los, definir polítiques d'empresa i establir criteris de decisió.
4 passos:
- Analitzar la situació de l'empresa.
- Marcar l'objectiu.
- Analitzar els punts forts i febles.
- Controlar i determinar les desviacions.
Classificació dels Plans
Abast i amplitud: Fi, Objectius, Estratègies, Polítiques, Procediments, Regles, Pressupostos.
Àmbit temporal: Plans a llarg termini, mitjà termini, curt termini.
Organització
Organització: Funció amb la finalitat de dissenyar una estructura en la qual queden definides totes les tasques que ha de fer una persona de l'empresa.
Objectiu: Ordenar el conjunt de relacions que puguin sorgir entre les diverses tasques i entre totes les àrees de funcionament de l'empresa.
Organització del treball: Conjunt de normes amb la finalitat de coordinar tots els mitjans a disposició de l'empresa, amb els mínims costos i esforç.
Divisió del treball: Tasques en què es distribueix el treball per produir un bé o un servei.
L'organització formal: Estructura intencional definida i identificada en la qual l’empresa situa en el lloc més convenient cadascuna de les persones que en formen part. (on ho fas millor et poso allà).
L'organització informal: Conjunt de relacions personals i socials no preestablertes per la direcció de l'empresa que sorgeixen quan les persones s'associen entre si.
Gestió o Direcció
Gestió o Direcció: Consisteix a intentar que les persones que formen l'empresa facin les tasques necessàries per assolir els objectius marcats.
Lideratge: Capacitat d'una persona per influir, induir, animar o motivar a altres a fer uns objectius determinats, amb entusiasme i voluntat pròpia.
Control
Control: Consisteix a verificar que tot surti com s'havia previst a la planificació, tant pels objectius generals com pels subobjectius més concrets.
Organigrames: Representació gràfica de l'estructura de l'organització empresarial d'una manera simplificada.
Frederick W. Taylor i el Taylorisme
Frederick W. Taylor: Va crear el taylorisme (centrat en la producció industrial). Ell pretén eliminar els temps morts i marcar els moviments justos que cada treballador havia de fer per augmentar la productivitat. El treballador que més treballava era més recompensat.