El Procés Administratiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,12 KB

Procés administratiu: Conjunt de funcions i activitats que duu a terme l'administració d'una empresa, orientades a l'assoliment dels fins i dels objectius fixats.

Fases del Procés Administratiu

Fase mecànica: Part teòrica de l'administració on s'estableix el que cal fer.

Fase dinàmica: Forma de portar a la pràctica tot el que s'ha organitzat i plantejat.

Planificació

Planificació: Fixar uns objectius, marcar estratègies per assolir-los, definir polítiques d'empresa i establir criteris de decisió.

4 passos:

  1. Analitzar la situació de l'empresa.
  2. Marcar l'objectiu.
  3. Analitzar els punts forts i febles.
  4. Controlar i determinar les desviacions.

Classificació dels Plans

Abast i amplitud: Fi, Objectius, Estratègies, Polítiques, Procediments, Regles, Pressupostos.

Àmbit temporal: Plans a llarg termini, mitjà termini, curt termini.

Organització

Organització: Funció amb la finalitat de dissenyar una estructura en la qual queden definides totes les tasques que ha de fer una persona de l'empresa.

Objectiu: Ordenar el conjunt de relacions que puguin sorgir entre les diverses tasques i entre totes les àrees de funcionament de l'empresa.

Organització del treball: Conjunt de normes amb la finalitat de coordinar tots els mitjans a disposició de l'empresa, amb els mínims costos i esforç.

Divisió del treball: Tasques en què es distribueix el treball per produir un bé o un servei.

L'organització formal: Estructura intencional definida i identificada en la qual l’empresa situa en el lloc més convenient cadascuna de les persones que en formen part. (on ho fas millor et poso allà).

L'organització informal: Conjunt de relacions personals i socials no preestablertes per la direcció de l'empresa que sorgeixen quan les persones s'associen entre si.

Gestió o Direcció

Gestió o Direcció: Consisteix a intentar que les persones que formen l'empresa facin les tasques necessàries per assolir els objectius marcats.

Lideratge: Capacitat d'una persona per influir, induir, animar o motivar a altres a fer uns objectius determinats, amb entusiasme i voluntat pròpia.

Control

Control: Consisteix a verificar que tot surti com s'havia previst a la planificació, tant pels objectius generals com pels subobjectius més concrets.

Organigrames: Representació gràfica de l'estructura de l'organització empresarial d'una manera simplificada.

Frederick W. Taylor i el Taylorisme

Frederick W. Taylor: Va crear el taylorisme (centrat en la producció industrial). Ell pretén eliminar els temps morts i marcar els moviments justos que cada treballador havia de fer per augmentar la productivitat. El treballador que més treballava era més recompensat.

Entradas relacionadas: