Principis, Instruments i Mitjans de Promoció Turística
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en
catalán con un tamaño de 5,73 KB
Principis Clau de la Promoció
Aquests són els 10 principis fonamentals:
- Donar prioritat al consumidor.
- Centrar-se en una sola idea comercial.
- Incidir en l’avantatge més important i convincent.
- Presentar una idea única i competitiva.
- Atrapar el consumidor.
- El missatge ha de ser creïble i sincer.
- El missatge ha de ser clar, senzill i complet.
- Treure profit del mitjà de comunicació escollit.
- Portar el consumidor a la compra.
- Intentar establir un vincle entre la idea comercial i el nom de la marca de l’empresa.
Instruments de Promoció de Vendes
Els instruments de promoció de vendes varien segons el públic objectiu:
Instruments per a Consumidors
- Rebaixes de preus i descomptes.
- Cupons i vals de descompte.
- Concursos, premis i regals.
- Sistemes de fidelització per a clients freqüents.
Instruments per a Intermediaris
- Publicitat i promoció cooperativa.
- Fam trips (viatges de familiarització).
- Recepcions i festes.
- Competicions, concursos i premis.
- Primes.
Instruments per a Venedors
- Primes per objectius.
- Concursos i premis.
- Viatges d'incentiu.
Instruments per a Prescriptors
- Documentació (fulletons).
- Documentació tècnica.
- Obsequis.
Mitjans Publicitaris: Avantatges i Desavantatges
Publicitat Exterior
Avantatges
- Situats en zones estratègiques, els veu molta gent.
- Es pot ubicar en llocs més adequats pels interessos de l’establiment.
- Permet grans formats (ex: façana en edifici, obres).
Desavantatges
- El missatge ha de ser breu.
- Limitacions en la localització per normatives.
- Els veu molta gent que no és el públic objectiu.
Premsa Diària
Avantatges
- Més gent que llegeix els diaris.
- Publicitat a escala nacional, regional i local.
- Es publiquen diàriament.
- Es poden retallar i guardar.
- Cost baix.
- Permet informacions completes i detallades.
Desavantatges
- Vida de l'anunci breu.
- Baixa qualitat d’impressió.
- Limitació en creativitat.
- Desaprofitament de recursos (arriba a públic no objectiu).
Revistes
Avantatges
- Tangibilitat.
- Selecció de l’audiència.
- Alta qualitat d’impressió.
- Permanència.
Desavantatges
- Cares.
- Dificultat de definir estratègies basades en un dia concret de la setmana.
- Limitacions en el format creatiu.
- Temps més llarg de producció.
Definicions Clau en Màrqueting Turístic
Què és la Publicitat?
La publicitat consisteix a informar i persuadir un comportament. És un conjunt de missatges (anuncis, espots, etc.) de promoció que s’insereixen en diversos mitjans de comunicació de masses (TV, revistes, etc.) i també en llibres, guies turístiques, fulletons, pàgines web, etc.
Què són les Relacions Públiques?
Les relacions públiques són activitats d’una empresa o entitat de caràcter públic ordenades a influir en l’opinió pública per atraure individus o altres entitats com a nous clients, seguidors, etc. Tracten d’aconseguir propaganda bona (gratuïta) i no publicitat pagada.
Què és la Promoció de Vendes?
La promoció de vendes són accions que tracten d’incrementar la demanda a curt termini utilitzant estímuls.
Què és la Venda Personal?
La venda personal són accions promocionals de les vendes dutes a terme per equips de venedors. S’adreça directament al públic, distribuïdors i intermediaris.
Què són les Fires Turístiques?
Les fires turístiques són reunions de comerciants i negociants protegits pel poder públic per dur a terme els seus intercanvis. Serveixen per presentar i promocionar l’oferta comercial de les empreses turístiques a intermediaris, prescriptors i públic en general, i per establir contactes amb els diferents operadors del sector.
Què és el Patrocini?
El patrocini és la promoció de la imatge d’una empresa, producte o servei. Consisteix a finançar determinades activitats i esdeveniments amb la finalitat d’obtenir efectes positius sobre la imatge de l’empresa o estimular la demanda entre públics objectius.
Fulletons i Catàlegs
Els fulletons i catàlegs són material imprès per a intermediaris i consumidors finals.
PLV i Marxandatge
La PLV (Publicitat al Lloc de Venda) i el Marxandatge inclouen pòsters, displays, etc., que poden contribuir a fer publicitat al lloc de venda. La PLV són accions encarades a aconseguir l’adequada exposició al públic dels fulletons, catàlegs i materials promocionals.
Mailings i Distribució Directa Domiciliària
Els mailings i la distribució directa domiciliària consisteixen en l'enviament massiu de material promocional (cartes, fulletons, catàlegs) per correu personalitzat.
Famtrips
Els famtrips (viatges de familiarització) són viatges gratuïts i estades a la destinació turística o a les instal·lacions de l’empresa, generalment per a intermediaris o prescriptors.
Promocions Telemàtiques
Les promocions telemàtiques utilitzen canals informàtics on l’intermediari o consumidor final pot tenir accés a la informació sobre els productes.