Principis, Instruments i Mitjans de Promoció Turística

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,73 KB

Principis Clau de la Promoció

Aquests són els 10 principis fonamentals:

  1. Donar prioritat al consumidor.
  2. Centrar-se en una sola idea comercial.
  3. Incidir en l’avantatge més important i convincent.
  4. Presentar una idea única i competitiva.
  5. Atrapar el consumidor.
  6. El missatge ha de ser creïble i sincer.
  7. El missatge ha de ser clar, senzill i complet.
  8. Treure profit del mitjà de comunicació escollit.
  9. Portar el consumidor a la compra.
  10. Intentar establir un vincle entre la idea comercial i el nom de la marca de l’empresa.

Instruments de Promoció de Vendes

Els instruments de promoció de vendes varien segons el públic objectiu:

Instruments per a Consumidors

  • Rebaixes de preus i descomptes.
  • Cupons i vals de descompte.
  • Concursos, premis i regals.
  • Sistemes de fidelització per a clients freqüents.

Instruments per a Intermediaris

  • Publicitat i promoció cooperativa.
  • Fam trips (viatges de familiarització).
  • Recepcions i festes.
  • Competicions, concursos i premis.
  • Primes.

Instruments per a Venedors

  • Primes per objectius.
  • Concursos i premis.
  • Viatges d'incentiu.

Instruments per a Prescriptors

  • Documentació (fulletons).
  • Documentació tècnica.
  • Obsequis.

Mitjans Publicitaris: Avantatges i Desavantatges

Publicitat Exterior

Avantatges

  • Situats en zones estratègiques, els veu molta gent.
  • Es pot ubicar en llocs més adequats pels interessos de l’establiment.
  • Permet grans formats (ex: façana en edifici, obres).

Desavantatges

  • El missatge ha de ser breu.
  • Limitacions en la localització per normatives.
  • Els veu molta gent que no és el públic objectiu.

Premsa Diària

Avantatges

  • Més gent que llegeix els diaris.
  • Publicitat a escala nacional, regional i local.
  • Es publiquen diàriament.
  • Es poden retallar i guardar.
  • Cost baix.
  • Permet informacions completes i detallades.

Desavantatges

  • Vida de l'anunci breu.
  • Baixa qualitat d’impressió.
  • Limitació en creativitat.
  • Desaprofitament de recursos (arriba a públic no objectiu).

Revistes

Avantatges

  • Tangibilitat.
  • Selecció de l’audiència.
  • Alta qualitat d’impressió.
  • Permanència.

Desavantatges

  • Cares.
  • Dificultat de definir estratègies basades en un dia concret de la setmana.
  • Limitacions en el format creatiu.
  • Temps més llarg de producció.

Definicions Clau en Màrqueting Turístic

Què és la Publicitat?

La publicitat consisteix a informar i persuadir un comportament. És un conjunt de missatges (anuncis, espots, etc.) de promoció que s’insereixen en diversos mitjans de comunicació de masses (TV, revistes, etc.) i també en llibres, guies turístiques, fulletons, pàgines web, etc.

Què són les Relacions Públiques?

Les relacions públiques són activitats d’una empresa o entitat de caràcter públic ordenades a influir en l’opinió pública per atraure individus o altres entitats com a nous clients, seguidors, etc. Tracten d’aconseguir propaganda bona (gratuïta) i no publicitat pagada.

Què és la Promoció de Vendes?

La promoció de vendes són accions que tracten d’incrementar la demanda a curt termini utilitzant estímuls.

Què és la Venda Personal?

La venda personal són accions promocionals de les vendes dutes a terme per equips de venedors. S’adreça directament al públic, distribuïdors i intermediaris.

Què són les Fires Turístiques?

Les fires turístiques són reunions de comerciants i negociants protegits pel poder públic per dur a terme els seus intercanvis. Serveixen per presentar i promocionar l’oferta comercial de les empreses turístiques a intermediaris, prescriptors i públic en general, i per establir contactes amb els diferents operadors del sector.

Què és el Patrocini?

El patrocini és la promoció de la imatge d’una empresa, producte o servei. Consisteix a finançar determinades activitats i esdeveniments amb la finalitat d’obtenir efectes positius sobre la imatge de l’empresa o estimular la demanda entre públics objectius.

Fulletons i Catàlegs

Els fulletons i catàlegs són material imprès per a intermediaris i consumidors finals.

PLV i Marxandatge

La PLV (Publicitat al Lloc de Venda) i el Marxandatge inclouen pòsters, displays, etc., que poden contribuir a fer publicitat al lloc de venda. La PLV són accions encarades a aconseguir l’adequada exposició al públic dels fulletons, catàlegs i materials promocionals.

Mailings i Distribució Directa Domiciliària

Els mailings i la distribució directa domiciliària consisteixen en l'enviament massiu de material promocional (cartes, fulletons, catàlegs) per correu personalitzat.

Famtrips

Els famtrips (viatges de familiarització) són viatges gratuïts i estades a la destinació turística o a les instal·lacions de l’empresa, generalment per a intermediaris o prescriptors.

Promocions Telemàtiques

Les promocions telemàtiques utilitzen canals informàtics on l’intermediari o consumidor final pot tenir accés a la informació sobre els productes.

Entradas relacionadas: