Prezio elastikotasuna
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en vasco con un tamaño de 10,54 KB
ESKARIA:
Def:kontsumitzaileak ondasun bat zenbat kantitate erosteko prest dauden prezio jakin batean.
A)
Eskaria baldintzatzen duten faktoreak
:
1-
Ondasun prezioa
:faktore garrantzitsuena
2-
Lotura ondasunen prezioa:
ezin du ondasun bat kontsumitu bestea gabe:kotxea/gasolina.
3-
Errenta erabilgarria:
erosteko ahalmenak kontsumorako diru kantitateak baldintzatzen du. 3 taldetan: -behe mailako ondasunak:errentak gora, eskari behera.
-ondasun errentak:errenta gora,eskari gora.
-luxuzko ondasuna:errenta gora, eskaria gora(Ferrari).
4-
Errenta erabilgarria:
erosteko ahalmena kontsumorako diru kantitatea baldintzatzen du.
B)
Eskariaren kurba:
def:eskariaren funtzioaren adierazpenn grafikoa da,eroslea prezio bakoitzean erosteko prest dagoen kantitatea erakusten duena.
ESKAINTZA
DEF:epresak ondasun baten zenbat kantitate ekoizteko dauden prezio jakin batean.
A)
Eskaintza eragiten dituen faktoreak:
1-Ondasun prezioa:faktore garrantzitsuena
2-ekoizpen faktoreen kostuak:kostura gora,prezioa gora
3-empresen helburuak(espektatibak):
B)Eskaintza kurba
eskaintzaren kurba gorrakorra:prezioa gora,eskaintza gora
Aldaketak merkatu baldintzetan
1)mugimendu eskariaren kurba: Prezioa zenbat eta handiagoa,orduan eta txikiagoa eskaria
2)mugimendu eskaintzaren kurba:prezioa geroz eta handiago, orduan eta handiagoa ekoizleek eskaini nahiko duten kopurua
ELASTIKOTASUNA
eskaria preziorekiko duen elastikotasuna oso tresna baliagarria da empresentzat,aukera ematen duelako, prezio aldaketek zer eragina izango duten aurreikusteko.Ondasun baten eskaria geroz eta dastikoagoa izan, orduan eta eragin handiagoa izango dute prezio aldaketak eskatutako aldaketak.
MERKATUA ETA LEHIA
Merkatuaren funtzioak:
1-erosleak eta saltzaileak harremanetan jartzen da
2-merkatu ekonomien eta mistoen oinarria da
3-trukea errazten du
LEHIA PERFEKTUKO MERKATUA
EZAUGARRIAK:1)erosle esta saltzaile asko daude
2)ekoizpen merkea:ekoiztea ez da garestia
3)merkatu homogeneoa:produktuak oso antzekoak,markarik ez
4)erraz saltzeko moduko merkatuak:ondasun hauek ekoiztea ez zaila
5)prezio gardentasuna dago:erosleak eta saltzaileak badaukate salmentari buruzko informazioa
lehia imperfektua:monopolioa
epresa batek asetzen du eskaera osoa,erabateko ahalmena du zenbat ekoiztu eta zein preziotan saldu erabakitzeko.
zergatik sortu monopolioak:
1-baliabide bat eskuratzeko esklusibitatea izatea
2-lege eskubideak izatea
3-emandako zerbitzuaren ezaugarriak
4-kostu abantailak
OLIGOPOLIOAK:
EZAUGARRIAK:
1)erosle asko,ekoizle gutxi:merkatu kuota empresa gutxien hartean banatu
2)produktu homogeneoak dira
3)kapital inbertsio handia
oligopolioen funtzionamendua:
1)kolusiorik gabe(hitzarmenik gabe):empresak prezioak finkatzen saiatzen dira,kontuan hartuta zenbat sal dezaketen.3 estatregia:a)aurre hartzeko merkataritza politikoa
B)prezio gerrak
C)prezioen lidertza
2)konklusiozkoak(hitzarmenekin):
empresak lankidetzan ari badira,elkarrekin lehiatu beharrean,kartelak osatzen dituzte.
empresen hartean egon daitezken akordioak:
1)prezioa finkatu lehia ekiditeko
2)merkatu banaketa
3)ekoizpena mugatu akordioen bidez:OPEP
LEHIA MONOPOLISTA
-eskoizle asko eta erosle asko.
-empresak ekoizten dituzten produktuk antzekoak baina marken bidez desberdindu
-markak daudenean publizitatea pisu handia
-kontsumitzaileak leialtasuna dutenez,empresa horiek prezioak behin batean aldatu