Preus, promoció i distribució en el màrqueting

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,63 KB

El preu

El preu, quantitat de diners que el comprador d'un bé o un servei determinat lliura al venedor a canvi d'adquirir-lo.Objectius: maximitzar el benefici, supervivència, increment dels ingressos per vendes, respondre a l'actuació de la competència, mantenir una imatge al mercat, penetració al mercat, seguiment del líder i equilibri del mercat. Mètodes de fixació de preus:-Basada en la teoria econòmica: l'empresa fixa el preu amb l'objectiu d'aconseguir els màxims ingressos, el venedor vol preus alts i el comprador preus baixos. A vegades a l'empresa li convé rebaixar una mica els preus. L'elasticitat-preu de la demanda és el quocient entre la variació percentual que experimenta la quantitat demanada i la variació percentual que té el preu.-Basada en los costos, afegir al cost del producte un marge de benefici.-Basada en la competència, el mètode de fixació es calcula sempre observant el mercat, estudiant la competència:. Alternatives; fixar un preu similar, un preu por sota o un preu por sobre. Quan al sector que comercialitza productes hi ha altres menors, aquestes poden actuar seguint les pautes de l'empresa o fixar els preus de manera independent. Altres tècniques de fixació dels preus: es pot fixar buscant una quantitat rodona o un preu psicològic.


La promoció

La promoció, conjunt d'instruments que utilitza l'empresa per donar a conèixer el seu producte. Les diferents eines de la promoció formen el mix de comunicació, destaquen la publicitat, la promoció de les vendes, la venda personal, la publicitat i el marxandatge. La publicitat és l'acció de transmetre un missatge determinat utilitzant un mitjà de comunicació de massa pagat amb la intenció d'influir sobre el comportament del consumidor. Té dues funcions bàsiques: informar sobre les característiques d'un producte i persuadir el consumidor perquè compri. La promoció de les vendes, conjunt d'activitats que du a terme l'empresa amb l'objectiu d'incrementar les vendes del producte. La promoció de vendes s'utilitza per cobrir objectius molt concrets; hi ha poca fidelitat a la marca, imita els competidors, el producte és poc conegut, compra per impuls, introduir nous productes i estimular les vendes fora de temporada. La venda personal, objectiu informar, persuadir i convèncer al client perquè compri el producte i es fa amb el contacte directe amb el venedor. La venda personal implica un missatge oral, individualitzat i de resposta immediata.-Les relacions públiques, conjunt d'activitats que l'empresa fa per fomentar o mantenir una imatge. Alguns dels instruments que pot utilitzar per millorar la imatge són col·laborar amb alguna obra benèfica, organitzar conferències o patrocinar equips esportius... La publicitat, instrument de promoció que consisteix en la informació sobre una empresa, que es divulga en un mitjà de comunicació i que aconsegueix crear una opinió favorable. El marxandatge mitjans que ajuden a donar sortida al producte. La tècnica és: ús de cartells, la situació del producte, la quantitat del producte i la presentació en piles de productes.


La distribució

La distribució permet que el producte es trobi al lloc i al moment per a poder ser adquirit. El procés és 1. Emagatzematge del producte, reduir al màxim aquest període, 2.Distribució física, transport o trasllat del producte. 3. Facturació i cobrament, l'objectiu és la venda. El canal de distribució, és qualsevol dels mitjans que s'utilitzen per a aconseguir que els productes recorrin el camí des del productor fins al consumidor.-Canal propi, l'empresa productora arriba directament al client.-Canal extern, distribueixen el producte empreses diferents de la productora. Està format per una sèrie de persones que permeten el trasllat dels productes, els intermediaris que poden ser majoristes (compren als productors i venen a altres en grans quantitats) o detallistes (venen el producte al consumidor final) Estratègies de distribució, en funció del nombre de comerços als que l'empresa decideix col·locar els seus productes tenen tres alternatives: -Estratègia de distribució exclusiva -Estratègia de distribució selectiva -Estratègia de distribució intensiva.Canals de distribució alternatius:-Franquícia, empresa repartida per molts llocs de la geografia, el productor manté el control dels detallistes i el franquiciat ofereix el local.-Telebotiga, venda a través de la tele.-Venda per ordinador, a través de la xarxa d'internet i el cobrament amb targeta de crèdit.-La venda automàtica o vending, màquines expenedores.

Entradas relacionadas: