Preparació Proves Accés Grau Superior Música: Lectura a Vista i Habilitats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,21 KB

Preparació per a les Proves d'Accés a Grau Superior de Música

Per a aquesta unitat didàctica, em basaré en els continguts de les proves d'accés al grau superior de música que estan publicats a la pàgina web de l'ESMUC. Aquestes proves d'accés estan dividides en dues parts:

  • Part A (coneixements i habilitats): inclou proves de dictats, anàlisi auditiu, anàlisi de partitura, etc.
  • Part B (capacitats): vinculada a la part interpretativa.

La sessió que he preparat està dividida en tres blocs principals:

  • Lectura a vista
  • Harmonia/Acompanyament
  • Improvisació

Aquests blocs estan vinculats de manera directa a la Part B i, de manera més indirecta, a la Part A. L'objectiu és ajudar, facilitar i proporcionar recursos, tant a nivell tècnic com emocional (confiança, autoestima...), als alumnes per superar les proves d'accés al grau superior de música.

La seqüenciació del temps d'aquesta unitat didàctica és aproximada, tenint sempre present que la prioritat serà l'assimilació dels continguts per part dels alumnes.

Materials Essencials per a la Sessió

Per dur a terme aquesta sessió, necessitarem el següent material:

  • Mètodes de lectura com ara els Jazz Conception de Lennie Niehaus, Jim Snidero o Jamey Aebersold, que van acompanyats de pistes d'àudio d'acompanyament i estan preparats per a estudiants que es troben en aquest punt del camí.
  • Un reproductor d'àudio com el Transcribe o similar, que, entre altres coses, permet reduir la velocitat de les cançons.
  • El Real Book (el cançoner per excel·lència del jazz).
  • Un ordinador portàtil o tablet amb connexió a Internet.

Bloc 1: Lectura a Vista (25 minuts)

Dedicarem els primers 25 minuts de la sessió a la lectura a vista. El procés es dividirà en les següents fases:

Fase 1: Presa de Contacte i Anàlisi (5 minuts)

Triaré alguna partitura dels mètodes de lectura esmentats anteriorment i en donaré una còpia a cada alumne. Els alumnes tindran 5 minuts per fer una primera presa de contacte, provar i comentar entre ells les parts més complicades. Perquè l'ambient sigui més distès, comentaré als alumnes si volen que surti de l'aula perquè estiguin més relaxats.

Fase 2: Interpretació de la Lectura (15 minuts)

Un cop passat aquest temps, dedicarem els propers 15 minuts a la interpretació de la lectura. Animaré que triïn ells el primer voluntari per interpretar i procuraré que se sentin el més relaxats possible (animant-los, traient ferro a l'assumpte...). Posarem la pista d'àudio a una velocitat prou còmoda (diferent i adequada per a cada alumne, si s'escau) i, si tot va bé, augmentarem una mica la velocitat per incrementar la dificultat (independentment de si arribem a la velocitat real).

Fase 3: Reflexió i Comentaris (5 minuts)

Un cop passat aquest temps, dedicarem els últims 5 minuts d'aquest primer episodi a què cada alumne comenti la seva interpretació i la del company (com s'han sentit, què els ha costat més, si la lectura era adequada...).

Entradas relacionadas: