La Premsa: Característiques, Estructura i Publicitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,99 KB

La Premsa: Característiques i Estructura

Característiques Genèriques de la Premsa

  • Indústria sense estocs.
  • A més distribució, més devolucions.
  • És un producte que es ven dues vegades (a lectors i anunciants).

Característiques Específiques de la Premsa

Respecte al Lector

La premsa és un mitjà visual que requereix atenció individual. El lector paga pel contingut i domina la seva relació amb el mitjà. La forma d'accés, ja sigui per compra directa o subscripció, pot influir en l'interès i la percepció del mitjà.

Respecte al Propi Mitjà

Factors Positius
  • Immediatesa i associació a la notícia (capacitat de convertir la publicitat en notícia).
  • El missatge es pot llegir i rellegir.
  • Admet color.
  • Fàcil de combinar amb altres mitjans.
  • Permet moltes freqüències.
  • Multiplicitat de missatges.
  • Audiències brutes elevades.
  • Baixos CPM (cost per mil) en suports d'alta difusió.
  • Escasses duplicacions en suports allunyats geogràficament.
Factors Negatius
  • Molt atomitzat.
  • Escassa penetració al total de la població (23.4% en majors de 14 anys).
  • Baix índex de lectura.
  • Poc temps de lectura.
  • Necessitat d'emprar un gran nombre de suports en campanyes estatals.
  • Car en campanyes estatals.
  • Complicat de planificar (formats, tarifes molt variats).

Perfil del Lector de Premsa a Espanya

El perfil del lector de premsa a Espanya es caracteritza per ser majoritàriament masculí (60%) i femení (40%). Més del 65% es concentra en nuclis urbans amb més de 10.000 habitants. Predomina la classe mitjana i el rang d'edat de consum mitjà se situa entre els 25 i 54 anys.

Estructura de la Premsa a Espanya

  • Premsa Nacional

    Editada a Madrid amb difusió per tot l'estat (exemples: ABC, El País, El Mundo).

  • Premsa Regional

    Diaris líders en cada Comunitat Autònoma (exemples: La Vanguardia, La Voz de Galicia). Són imprescindibles a l'hora de planificar campanyes.

  • Premsa Local

    Diaris líders a la seva ciutat (exemples: El 9 Nou, El Punt). Són imprescindibles en campanyes que busquen la sensibilització social.

  • Premsa Gratuïta

    Ha incorporat nous factors publicitaris i ha rejovenit l'audiència.

Formats de la Premsa

  • STANDARD o "Llençol"
  • BERLINER
  • TABLOIDE (gran i petit): el més usual a Espanya.
  • SEMI-TABLOIDE: el típic dels diaris esportius espanyols.

La Publicitat a la Premsa

El gran nombre de capçaleres existents ens obliga a la consulta de totes i cadascuna d'elles pel que fa a mides, tarifes, condicions, etc. Les seccions i formats més comuns són:

  • Espais fixos: amb una tarifa determinada i unitària. Destaquen: Pàgina sencera, Doble pàgina, "Robapàgines", Mitja pàgina, Faldó.
  • Espais modulars: (generals/reclams) es componen en base a la mida mínima contractable a la premsa (el MÒDUL).
  • "Gacetilles": notícies d'empresa per diferenciar-se de la informació en si, s'identifiquen amb R, C o *.
  • Financers: obligatoris per llei per a determinades accions d'empreses.
  • Classificats: mida entre els modulars i els breus.
  • Breus: anomenats econòmics o per paraules.
  • Altres seccions més o menys fixes: cartellera, motor, ensenyament, oficials i judicials, esqueles o necrològiques.

Entradas relacionadas: