Precaucions i Funcionament dels Sistemes d'Aire Condicionat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,11 KB

Precaucions que hem de tenir en compte en la manipulació de circuits d’aire condicionat:

  • Evitar contacte directe amb el fluid refrigerant.
  • No exposar l’equip de càrrega ni les instal·lacions a altes temperatures.

Factors que depenen de la percepció de confort: Segons estudis, la percepció del confort depèn de la humitat relativa i la temperatura, així com d’altres factors que poden intervenir.

Ràcords existents en els sistemes d’aire condicionat: El ràcord d’alta pressió es troba localitzat sobre un tub d’alta pressió, amb diàmetre menor, i és de color vermell. El ràcord de baixa pressió, amb diàmetre menor, es localitza sobre un tub d’alta pressió i és de color blau.

Calefacció auxiliar: Es tracta d’un sistema que funciona independentment del motor tèrmic, el qual, depenent de la seva implantació, pot escalfar tot el líquid refrigerant del motor tèrmic i l’habitacle. El sistema consta de tres circuits:

  • Circuit del combustible
  • Circuit d’aire
  • Circuit d’aigua

Com s’aconsegueix regular la càrrega del compressor: S’aconsegueix mitjançant la regulació del vas de dilatació que està envoltat per la pressió baixa del sistema. Depenent d’aquest valor, es dilatarà o es contraurà. També s’aconsegueix regular electrònicament, en funció dels valors de pressió del circuit i de les condicions ambientals. La unitat de comandament actua sobre la bobina dels actuadors per controlar la transferència de pressió, des del circuit d’alta pressió cap al càrter.

Què és i quina missió té la vàlvula d’expansió: És un element del circuit en el qual es dóna lloc a l’expansió del fluid refrigerant (en estat líquid). Es tracta d’una expansió adiabàtica. Passa de tenir una pressió alta a una baixa i passa d’estat líquid a gas (20%). A l’evaporador és on s’acaba de convertir tot el líquid en gas (estadísticament, el 80% del fluid s’acaba de convertir a l’evaporador).

Baròmetre i manòmetre:

  • Baròmetres – Utilitzen 0 com a pressió absoluta.
  • Manòmetres – Utilitzen 0 com a pressió atmosfèrica.

Aire condicionat i climatitzador: L’aire condicionat és un element que permet introduir aire fred a l’interior de l’habitacle, inclús a una temperatura inferior a la de l’aire del carrer. Per fer-ho, es necessita un evaporador, compressor i un condensador. Un climatitzador és el control que regula el sistema de calefacció, aire condicionat i ventilació sobre la temperatura a l’interior de l’habitacle, governant tots els paràmetres: temperatura, caudal d’aire. L’únic treball que ha de fer el conductor és controlar la temperatura.

Posició AUTO: Hi ha diversos sensors que realitzen una medició de les temperatures i les envien a la unitat de control, que s’encarregarà de regular el sistema:

  • Termosensor de temperatura exterior
  • Termosensor del quadre de comandaments
  • Termosensor del conducte d’aspiració de l’aire fresc
  • Transmissor de radiació solar
  • Transmissor de sortida del reposapeus

Funció ECO: És un mode de funcionament en què la unitat de control desconnecta el compressor de l’aire condicionat. Així, el sistema treballarà automàticament per intentar obtenir la temperatura desitjada a l’habitacle.

Sensor de radiació solar: Es tracta d’un sensor que detecta la radiació solar directa a la qual estan exposats els ocupants del vehicle. Ajuda en la correcció de temperatura del climatitzador. La llum solar passa a través d’un element òptic que incideix en un fotodíode. Quan no incideix sobre ell, deixa passar una corrent baixa; al ser sotmès a efectes de llum, augmenta la seva corrent. Permet fer una correcció de la temperatura a l’habitacle gestionant, en funció d’això, la xapaleta de la temperatura i la velocitat de la turbina d’aire.

Climatitzador bizona: Tipus de climatització en què es pot regular de manera independent la temperatura per la part del conductor i la de l’acompanyant dins d’un marge de 16ºC a 29,5ºC. Si es manté seleccionada la tecla AUTO durant més de dos segons, es podrà modificar simultàniament les temperatures per a les dues zones des del costat del conductor. El que fa que sigui de dues zones climatitzables és gràcies a dues comportes de temperatura que estan instal·lades a l’interior del climatitzador.

Vàcuo i càrrega del sistema d’aire condicionat:

  • Verificació de les pressions (alta i baixa)
  • Recuperació del fluid refrigerant (extracció)
  • Fer el buit en el circuit (extracció de tot el gas del circuit fins que la pressió sigui de 0 bar)
  • Reciclatge, filtrant el fluid refrigerant perquè no hi hagi impureses
  • Càrrega del circuit, posant la quantitat necessària de fluids recomanada pel fabricant.

Entradas relacionadas: