Portafoli de Compres: Fases i Estratègies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,88 KB

Portafoli de Compres

Fases del Procés de Subministrament

  1. Diagnòstic de l'estratègia de subministrament: just in time, no emmagatzematge. Risc de subministrament en termes de disponibilitat, nombre, proveïdors, demanda competitiva.
  2. Anàlisi de mercat: avaluar el mercat de l’oferta, analitzar les seves pròpies necessitats.
  3. Posicionament estratègic: podem pressionar els nostres proveïdors o adaptar-nos.
  4. Estrategia de subministrament:
    • Explotar: quan el comprador té més poder que el proveïdor.
    • Diversificar: proveïdors són més forts que nosaltres, ens hem d’adaptar.
    • Equilibrar: tenim poder de negociació semblant.
  5. Plans d’acció

Negociació del Departament de Compres

  • Decisió centralitzada: més poder de negociació, rigidesa.
  • No centralitzada: més flexibilitat, poder de negociació.

Compra Electrònica (e-procurement)

Aprovisionament electrònic B2B en temps real.

Avantatges:

  • Reduir costos.
  • Visibilitat de la despesa.
  • Productivitat.
  • Control.
  • Ús de la tecnologia.

Selecció de Proveïdors Internacionals

Avaluació de necessitats, realització de llista de proveïdors, anàlisi d'ofertes de productes, establir criteris de selecció, certificació de proveïdors.

Contacte amb Proveïdors

  • Request for Quote: primer contacte, no necessari quan ja tenim relació comercial.
  • Preparació: invitació i descripció, condicions generals, plantilla de preus, criteris de selecció.
  • Gestió.
  • Adjudicació.
  • Tancament.

Purchase Tender:

Projectes concrets, necessitats detallades.

Purchase Order

Criteris de Selecció de Proveïdors

  • Qualitat.
  • Lliurament.
  • Rendiment.
  • Preu.
  • Ubicació.
  • Quantitat de negocis passats.
  • Posició financera.
  • Capacitat tècnica.
  • Sistema de comunicació.

La Comunicació

Procés que té com a finalitat intercanviar i compartir qualsevol tipus d’informació entre dues o més persones.

Funcions:

  • Informació: per influir en la presa de decisions.
  • Cooperació: ajuda a solucionar problemes i a valorar alternatives.
  • Motivació: per aconseguir un bon ambient de treball, plantejar objectius,…
  • Expressió emocional: permet expressar els sentiments, satisfacció, objectius aconseguits,…
  • Control: sobre les situacions.

Elements:

  • Emissor: emet el missatge.
  • Receptor: qui rep el missatge.
  • El missatge: informació tramesa.
  • El codi: és el sistema de regles i signes utilitzats en la transmissió del missatge.
  • El canal o mitjà de comunicació: mitjà pel qual es transmet la comunicació.
  • Retroalimentació o feedback: l’expressió del receptor que permet a l’emissor determinar si ha entès el missatge.

Barreres:

  • Barreres físiques: interferències que es produeixen en l’ambient de la comunicació.
  • Barreres personals o psicològiques: surten dels valors, les idees, els hàbits, la cultura, els prejudicis, els estereotips.
  • Barreres semàntiques i culturals: barreres interculturals, per falta de coneixement del codi utilitzat, no parlar el mateix idioma, no tenir el mateix vocabulari tècnic.

Entradas relacionadas: