Portafoli de Compres: Fases i Estratègies
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,88 KB
Portafoli de Compres
Fases del Procés de Subministrament
- Diagnòstic de l'estratègia de subministrament: just in time, no emmagatzematge. Risc de subministrament en termes de disponibilitat, nombre, proveïdors, demanda competitiva.
- Anàlisi de mercat: avaluar el mercat de l’oferta, analitzar les seves pròpies necessitats.
- Posicionament estratègic: podem pressionar els nostres proveïdors o adaptar-nos.
- Estrategia de subministrament:
- Explotar: quan el comprador té més poder que el proveïdor.
- Diversificar: proveïdors són més forts que nosaltres, ens hem d’adaptar.
- Equilibrar: tenim poder de negociació semblant.
- Plans d’acció
Negociació del Departament de Compres
- Decisió centralitzada: més poder de negociació, rigidesa.
- No centralitzada: més flexibilitat, poder de negociació.
Compra Electrònica (e-procurement)
Aprovisionament electrònic B2B en temps real.
Avantatges:
- Reduir costos.
- Visibilitat de la despesa.
- Productivitat.
- Control.
- Ús de la tecnologia.
Selecció de Proveïdors Internacionals
Avaluació de necessitats, realització de llista de proveïdors, anàlisi d'ofertes de productes, establir criteris de selecció, certificació de proveïdors.
Contacte amb Proveïdors
- Request for Quote: primer contacte, no necessari quan ja tenim relació comercial.
- Preparació: invitació i descripció, condicions generals, plantilla de preus, criteris de selecció.
- Gestió.
- Adjudicació.
- Tancament.
Purchase Tender:
Projectes concrets, necessitats detallades.
Purchase Order
Criteris de Selecció de Proveïdors
- Qualitat.
- Lliurament.
- Rendiment.
- Preu.
- Ubicació.
- Quantitat de negocis passats.
- Posició financera.
- Capacitat tècnica.
- Sistema de comunicació.
La Comunicació
Procés que té com a finalitat intercanviar i compartir qualsevol tipus d’informació entre dues o més persones.
Funcions:
- Informació: per influir en la presa de decisions.
- Cooperació: ajuda a solucionar problemes i a valorar alternatives.
- Motivació: per aconseguir un bon ambient de treball, plantejar objectius,…
- Expressió emocional: permet expressar els sentiments, satisfacció, objectius aconseguits,…
- Control: sobre les situacions.
Elements:
- Emissor: emet el missatge.
- Receptor: qui rep el missatge.
- El missatge: informació tramesa.
- El codi: és el sistema de regles i signes utilitzats en la transmissió del missatge.
- El canal o mitjà de comunicació: mitjà pel qual es transmet la comunicació.
- Retroalimentació o feedback: l’expressió del receptor que permet a l’emissor determinar si ha entès el missatge.
Barreres:
- Barreres físiques: interferències que es produeixen en l’ambient de la comunicació.
- Barreres personals o psicològiques: surten dels valors, les idees, els hàbits, la cultura, els prejudicis, els estereotips.
- Barreres semàntiques i culturals: barreres interculturals, per falta de coneixement del codi utilitzat, no parlar el mateix idioma, no tenir el mateix vocabulari tècnic.