U Pollock

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,02 KB

U


1.Fitxa tècnica i documentació general

·Títol: U (Boirina d’Espígol)

·Autor: Jackson Pollock

·Cronologia: 1950

·Tècnica: oli, Esmalt i pintura d’alumini sobre tela

·Estil: expressionista Abstracte

·Tema: abstracte

·Localització: National Gallery (Washington)

1.Context històric i cultural


Ens Trobem enmig de la Guerra Fredaà es configuren 2 Blocs antagònics (EEUU, que defensa el capitalisme, i la URSS, que defensa el Comunisme). No s’arriba al conflicte directament, però es passen per moments de Molta tensió. Acaben guanyant els EEUU i la URSS es dissol.

Culturalmentà la nova capital artística és Nova York, una ciutat Cosmopolita on molts artistes s’hi desplacen i busquen noves formes D’expressió. Es treballa tot allò que expressa el món interior de l’artista.

A més, hi ha una mercantilització de l’artà les exposicions tenen el poder de determinar els Artistes que acaben sent reconeguts i els que no.

2.Biografia de l’autor


Jackson Pollock = artista més destacat de l’Expressionisme abstracte.

Comença A estudiar pintura a Nova York i té com a professor un muralista molt conegut.

Més Endavant rep moltes influènciesà les introdueix quan Fa el primer dripping (=tècnica que Consisteix a fer regalims i taques cromàtiques sobre una tela amb moviments Ràpids i nerviosos). Tot això dóna lloc a unes formes abstractes.

Al Llarg de la seva vida, la seva obra no és gaire reconeguda, però més tard Passarà a considerar-se molt important.

3.Estil


L’estil és l’Expressionisme abstracte.

Característiques:

·Rebuig de Qualsevol tipus de convencionalisme estètic.

·Ús de Teles de grans dimensions.

·Cerca de La llibertat en les composicions.

·Ús de Noves tècniques, com el degoteig.

·Influències = Surrealisme automatista i abstracció lírica.


1.Anàlisi formal


L’obra Ocupa tota la superfície pictòricaà aquesta tècnica = All-over-painting (=superfície completament pintada).

Per Realitzar-lo, Pollock concep el quadre com un ritualà deixa la tela al terra i va fent regalimar la pintura Amb bastons o ganivets, o amb un pot foradat.

Que Els entramats lineals que van formant-se pels regalims de diferents colors S’estenguin per tota la superfície de la tela + que predomini la línia corbaà = dinamisme.

L’obra resultant és una obra sense un centre d’atenció principal del qual derivin els altres elementsà l’espectador no té cap punt de referència a l’hora d’observar l’obra.

La profunditat no es produeix per l’ús de perspectiva, sinó amb la simple superposició de les capes de pintura.

COLORS: n’hi ha pocsà predominen els blancs, els negres, els marrons, els verds...

És Una pintura de tipus gestual (=action painting)à hi intervé el cos de l’artista i el que importa més és Com s’elabora, no el resultat.

1.Anàlisi conceptual

L’obra Es fa en una època en què el món ha progressat, ha conegut l’estat de Benestar...à tot i això, els Valors humans han caigut i el món s’ha tornat més individualista.

L’obra Es pot entendre com un intent de l’artista de buscar la llibertat i descarregar Energiaà per això es fa al Terra, es trepitja, es pinta amb bastons...

Amb Això es resumeix el llenguatge plàstic del pintorà = gran format, llibertat expressiva i abstracció.

Que L’obra tingui un número com a títol en reforça el caràcter abstracte i no Condiciona l’observació del quadre per part de l’espectador ni limita el Significat emocional que pugui transmetre.

2.Antecedents, influències, comparació amb altres obres de L’autor i evolució

Antecedents =

·Kandinskyà l’influencien les seves experiències i teories Abstractes.

·Expressionisme Alemany

·Surrealisme Automatista

·Teoria de L’inconscient de Freud.

·Muralistes Mexicansà en el format gran.

·Els indis Navahosà l’influencien en uns Dibuixos que fan, la tècnica dels quals s’assembla a la de Pollock.

·Miquel Àngel, El Greco i Rubensà en l’intensitat rítmica.

·Claude Monetà ell s’acosta a L’abstracció.



Entradas relacionadas: