Política Europea de Transports i Era Digital
Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,87 KB
Política Europea de Transports
La política europea de transports té com a objectius equilibrar els diversos models de transport, aconseguir una circulació viària més segura i millorar la congestió del trànsit i els efectes mediambientals.
Projectes clau de la UE
- Eix ferroviari d'alta velocitat sud-oest d'Europa: Connecta Espanya amb la xarxa europea a través del ferrocarril francès.
- Multimodal Portugal/Espanya amb la resta d'Europa: Gràcies als corredors intermodals, enllaça ports, aeroports i les ciutats de Portugal i Espanya amb la resta d'Europa.
- Ferroviari de mercaderies Sines-Madrid-París: Una nova línia de mercaderies d'alta capacitat que connecta Portugal i Espanya amb la xarxa francesa a través dels Pirineus.
- Interoperabilitat de la xarxa ferroviària d'alta velocitat de la Península Ibèrica.
Transport Intermodal i Autopistes del Mar
El transport de mercaderies congestiona les carreteres europees i genera gran contaminació. Com a solució més sostenible, la UE intenta estendre el sistema intermodal, que utilitza a cada tram el mode de transport més efectiu. A més, fomenta la creació de les autopistes del mar: la càrrega arriba per carretera als ports, on els camions són embarcats i es fa una part del trajecte amb vaixell especialitzat.
Política Espanyola de Transports
El 2005 es posa en marxa a Espanya el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport dins del marc de les directives europees. Amb un termini de 15 anys, cal incrementar la qualitat de les infraestructures i dels transports a fi d'aconseguir la mobilitat sostenible, fomentar l'accessibilitat i la intermodalitat.
Tecnologies de la Informació (TI)
Actualment, cal afegir la intensitat d'ús de les noves tecnologies de la informació (TI) per mesurar el desenvolupament d'un país, ja que són un referent de la integració d'un país en un món global.
Mitjans de Comunicació
Donen ocupació a moltes persones i necessiten molts mitjans tècnics: una xarxa de periodistes per cobrir espais i programes, un gran nombre de lectors, oïdors o espectadors i els ingressos econòmics que representa la publicitat.
Concentració de poder
Només les grans empreses privades o estatals poden sostenir un diari o una cadena de televisió. Per això, molts mitjans de comunicació de masses estan sotmesos a interessos particulars o partidistes.
La premsa i les emissores lliures al marge d'aquest poder, però, són minoritàries.
Importància de la selecció d'informació
El gran públic no és conscient del poder que tenen a les mans els qui dominen la informació. És molt important seleccionar la premsa, els programes de ràdio i televisió.
Televisió
La televisió és el principal mitjà d'informació i d'entreteniment de masses. Ha tingut un desenvolupament espectacular.
Revolució Digital i Mitjans de Comunicació
Al sector de les TI hi trobem la informàtica i la telemàtica, dos mitjans tècnics que actualment lideren la revolució del món de la informació, que obre pas a l'era digital.
Factor Multiplicador (FM)
És el nombre de vegades que una tecnologia millora una funció.
Factors d'Implantació i Accessibilitat
El factor d'implantació i desenvolupament de les TI s'està produint amb una rapidesa sorprenent. Avui dia, la miniaturització dels sistemes i l'augment de la seva capacitat en el processament de dades suposa canvis extraordinaris.
El factor d'accessibilitat: La transmissió de la informació mitjançant el sistema digital fa possible que la informació es transmeti gairebé a l'instant a qualsevol racó del món amb un cost molt baix.