El Poder de la Ràdio: Elements Clau i Publicitat Efectiva

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB

La Ràdio: El Mitjà de la Imaginació

  • En tots els mitjans, però especialment a la ràdio.
  • El so és un concepte que es visualitza mentalment, i tothom tenim sons arxivats a la memòria, molts d’ells també visualitzats.
  • La ràdio assoleix la seva dimensió màxima quan l'oient visualitza en imatges allò que sent.

L’eficàcia persuasiva a la ràdio s'assoleix quan els efectes sonors, la música, el silenci i la paraula es conjuguen harmònicament fins a aconseguir crear imatges a la ment del receptor.

Elements Essencials del Llenguatge Radiofònic

  • Els efectes sonors
  • La música
  • El silenci
  • La paraula

Els Efectes Sonors: Creant Ambients i Emocions

  • S’utilitzen per subratllar i construir un univers propi, capaços de generar reaccions i estímuls.
  • Esdevenen una arma molt potent per transmetre emocions i per dibuixar imatges a la ment del nostre públic.
  • Han de construir climes i ambients capaços de destacar factors, però l'essencial rau en la idea.
  • Els efectes de so separen, puntualitzen o emfatitzen seqüències.
  • Són com pinzellades que apliquem sobre la falca, però contra poden saturar el guió.
  • El so el manipulem a la nostra conveniència. Les biblioteques de sons permeten arribar fins al detall.

La Música: Poder de Penetració i Comunicació

  • És un element comunicador de primer ordre amb un indescriptible i màgic poder de penetració a la ment dels nostres oients.
  • Només cal pensar en quants anuncis de la història de la publicitat han estat recordats únicament per les seves cançons…
  • Tenim 4 modalitats en la ràdio: Composicions pròpies, Música original, Cover, Música de biblioteca.

El Silenci: Un Element que Omple i Valora el So

  • El silenci és l’absència de qualsevol so, sigui paraula, música o efecte sonor. El silenci té la virtut d’omplir i valorar els sons precedents i posteriors.
  • Un silenci intencionat provoca sensacions, emocions i ens transmet idees molt interessants.
  • Hi ha silencis o pauses gramaticals i silencis psicològics o expressius. Els uns fan més entenedora la locució, els altres carreguen el missatge d’intencionalitat.

La Paraula: Clau de l'Expressivitat Publicitària

Característiques Formals de la Falca Publicitària

  • Harmonia sonora: Combinació harmònica
  • Audibilitat sonora: Locució clara i ritme adequat
  • Cada paraula ha d’estar al servei de la màxima expressivitat publicitària.
  • El missatge l’hem de fer efectiu des del principi.
  • La marca s’ha d’identificar amb molta facilitat.
  • Una frase que agrada té «pregnància»: impacte i eficàcia.
  • Les falques s’han d’escriure «amb imatges».

Gèneres Publicitaris Radiofònics

  1. Falca
  2. Comunicat publicitari
  3. Patrocini
  4. Microespai publicitari

Tipus de Falques Publicitàries

  1. Institucionals
  2. Informatives
  3. Humor
  4. Espot
  5. Falques de pel·lícula
  6. Presentador
  7. Imitacions de famosos
  8. Comparacions / analogies
  9. Problema - solució
  10. Me too
  11. Monòleg
  12. Diàleg
  13. D’efectes sonors
  14. Musicals
  15. De silenci

Entradas relacionadas: