El Poder de la Ràdio: Elements Clau i Publicitat Efectiva
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB
La Ràdio: El Mitjà de la Imaginació
- En tots els mitjans, però especialment a la ràdio.
- El so és un concepte que es visualitza mentalment, i tothom tenim sons arxivats a la memòria, molts d’ells també visualitzats.
- La ràdio assoleix la seva dimensió màxima quan l'oient visualitza en imatges allò que sent.
L’eficàcia persuasiva a la ràdio s'assoleix quan els efectes sonors, la música, el silenci i la paraula es conjuguen harmònicament fins a aconseguir crear imatges a la ment del receptor.
Elements Essencials del Llenguatge Radiofònic
- Els efectes sonors
- La música
- El silenci
- La paraula
Els Efectes Sonors: Creant Ambients i Emocions
- S’utilitzen per subratllar i construir un univers propi, capaços de generar reaccions i estímuls.
- Esdevenen una arma molt potent per transmetre emocions i per dibuixar imatges a la ment del nostre públic.
- Han de construir climes i ambients capaços de destacar factors, però l'essencial rau en la idea.
- Els efectes de so separen, puntualitzen o emfatitzen seqüències.
- Són com pinzellades que apliquem sobre la falca, però contra poden saturar el guió.
- El so el manipulem a la nostra conveniència. Les biblioteques de sons permeten arribar fins al detall.
La Música: Poder de Penetració i Comunicació
- És un element comunicador de primer ordre amb un indescriptible i màgic poder de penetració a la ment dels nostres oients.
- Només cal pensar en quants anuncis de la història de la publicitat han estat recordats únicament per les seves cançons…
- Tenim 4 modalitats en la ràdio: Composicions pròpies, Música original, Cover, Música de biblioteca.
El Silenci: Un Element que Omple i Valora el So
- El silenci és l’absència de qualsevol so, sigui paraula, música o efecte sonor. El silenci té la virtut d’omplir i valorar els sons precedents i posteriors.
- Un silenci intencionat provoca sensacions, emocions i ens transmet idees molt interessants.
- Hi ha silencis o pauses gramaticals i silencis psicològics o expressius. Els uns fan més entenedora la locució, els altres carreguen el missatge d’intencionalitat.
La Paraula: Clau de l'Expressivitat Publicitària
Característiques Formals de la Falca Publicitària
- Harmonia sonora: Combinació harmònica
- Audibilitat sonora: Locució clara i ritme adequat
- Cada paraula ha d’estar al servei de la màxima expressivitat publicitària.
- El missatge l’hem de fer efectiu des del principi.
- La marca s’ha d’identificar amb molta facilitat.
- Una frase que agrada té «pregnància»: impacte i eficàcia.
- Les falques s’han d’escriure «amb imatges».
Gèneres Publicitaris Radiofònics
- Falca
- Comunicat publicitari
- Patrocini
- Microespai publicitari
Tipus de Falques Publicitàries
- Institucionals
- Informatives
- Humor
- Espot
- Falques de pel·lícula
- Presentador
- Imitacions de famosos
- Comparacions / analogies
- Problema - solució
- Me too
- Monòleg
- Diàleg
- D’efectes sonors
- Musicals
- De silenci