El Poder de les Paraules: Més Enllà de les Imatges

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,96 KB

La Limitació de les Imatges i la Infinitat de les Paraules

Un antic aforisme xinès suggereix que una imatge val més que mil paraules. Si bé en situacions límit, on la comunicació oral és impossible, la imatge pot ser crucial, aquesta és l'excepció, no la regla. La parla, element distintiu de la humanitat, ens va permetre assolir l'estatus de sapiens molt abans del desenvolupament de la imatge.

Si bé avui dia les imatges semblen imprescindibles, i en ocasions poden copsar i commoure més que les paraules, el seu poder comunicatiu és limitat. Amb imatges podem transmetre idees elementals o donar ordres, però la seva capacitat discursiva és restringida.

En canvi, les paraules, convertides en text, poden desvetllar imatges mentals infinites. Per això, podríem dir que: "Unes poques paraules, ben agermanades, valen molt més que tot d'imatges". Com representaríem conceptes abstractes com la "malvolença" o la "causa" amb imatges? Amb paraules, sí; amb imatges, no.

L'Harmonia entre Imatges i Paraules

Tot i la superioritat del llenguatge, les imatges, també creació humana, són útils en determinades circumstàncies. Per què no poden conviure en harmonia, sense dictaminar la superioritat de les unes sobre les altres?

El Paper de la Parla en el Desenvolupament Humà

Joan Tuson exemplifica la importància de la parla amb dos caçadors que necessiten canviar de plans per caçar una peça. La comunicació verbal, no la imatge, permet a la tribu aconseguir aliment. Segons Tuson, el progrés humà es deu a la practicitat del llenguatge sobre les imatges.

Per què la Parla és Més Important que les Imatges?

Tuson argumenta que la parla és més important perquè fa cent mil anys que la utilitzem, mentre que les imatges només fa trenta mil. L'exemple dels caçadors il·lustra aquesta idea: si el primer caçador hagués d'explicar el seu pla amb dibuixos, l'animal s'escaparia.

Entradas relacionadas: