Plato: Diàleg i Realitat segons Descartes
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,82 KB
Plato: Diàleg
escrita en forma de diàleg. Descartes: crear un mètode universal i segur; es tracta de reflexionar sobre veritats evidents.
Realitat
Dos móns: L’Intel·ligible i el sensible. Tres substàncies diferenciades: Déu, Jo i el Món.
Coneixement
La raó és la que ens condueix al món vertader. Dubtem dels sentits ja que són confusos, el coneixement clar i evident només ve donat per la raó.
Antropologia
Dualista: Home compost d’ànima i cos, una unió antinatural. Dualista: Home compost per dues substàncies (pensament i extensió).
Psicologia
Ànima tripartida, depenent de la part que ens domina tenim una funció social dins de la República. La característica fonamental de l’ànima, el jo, és el pensament.
Teologia
El demiürg platònic té la funció d’ordenar. Déu, la res infinita, és la substància més important.
Finalitat
Els temes ètics i polítics són els més importants (la metafísica té la funció de justificar el seu model d’Estat). Desprendre del saber tradicional, la idea és fonamentar el coneixement a partir del seu mètode.
Cinerama
Consisteix en filmar amb tres càmeres sincronitzades i projectar per mitjà de tres projectors de 35 mm treballant en igual sincronia, una imatge panoràmica, incrementant el seu detall i mida, sobre una pantalla còncava gegant.
Cinemascope
Ús d’imatges àmplies en les preses de filmació, assolides al comprimir una imatge normal dintre del quadre estàndard de 35mm, per a després descomprimir-les durant la projecció assolint una proporció que pot variar entre 2,66 i 2,39 vegades més ampla que alta.
IMAX
Format de projecció de pel·lícules, ofereix una resolució i definició molt més elevada que el cinema convencional.
3D
L'espectador té sensació de profunditat, encara que estigui veient imatges en un pla. S'envia una imatge diferent a cada ull.
Surrealisme
Neorealismo
Idea
Saber sobre què es vol parlar. L'idea no sigui gaire complexa ni pretenciosa.
Log Line
Descrivint en una o dues frases la història. Fa referència a la trama.
Estructura
Sintetitza el plantejament, el nus i el desenllaç de la història de forma breu.
Plantejament
La informació necessària perquè la història comenci.
Punt de Gir
Un nus argumental que canvia el curs de la història i empeny a la història al següent acte.
Nus
Desenvolupament del conflicte plantejat en la història, un segon punt de gir ens accelera l'acció i ens llança al tercer acte.
Desenllaç
Va construint el clímax final, el moment en que el problema es resol. Finalment vindrà la resolució, que és un afegit final després del clímax que dóna una mica més d'informació sobre la trama.
Sinopsis
Resum de la idea descriu l'argument de la pel·lícula.
Escalaeta
Esquematitzada de la història per seqüències, sense diàlegs i amb un contingut resumit, prèvia l'escritura del guió literari.
Escena
Descriu accions que passen en un mateix temps i/o espai.
Seqüència
Conjunt d'escenes que passen en un mateix temps i/o espai que disposen d'un plantejament, nus i desenllaç.
Diàleg
Forma oral i escrita en què es comuniquen dos o més personatges.
Guió Literari
Realitzada la sinopsi i l’escaleta amb els diàlegs, s’està en condicions d'escriure el guió, presentació narrativa i ordenada de les accions i els diàlegs dividit en seqüències i escenes.
Guió Tècnic
Es fa a partir del guió literari. És la transcripció escrita de les imatges i dels sons tal com apareixen després a la pantalla.
Plans
S'han de detallar cadascun dels plans que s'hauran de gravar.
Localització i elements temporals
S'han de detallar les condicions de rodatge, interior o exterior.
Càmera
La posició de la càmera, l'objectiu que s'ha d'utilitzar, el punt de vista de la presa.
Acció
L'acció que s'ha de desenvolupar en cadascun dels plans.
Banda Sonora
S'inclou normalment en una columna a part.
Guió Il·lustrat
És la representació gràfica del guió. Està format per un conjunt de dibuixos en forma de vinyetes que representen les seqüències, de vegades fins i tot els plans, d'un anunci, curtmetratge o pel·lícula.
Efecte Vèrtigo, Diferència Zoom
TRAVELING: és un moviment que desplaça la càmera d’un lloc a un altre, normalment sobre uns rails. Depenent del moviment, trobem: TRAVELING LATERAL: càmera va movent-se lateralment. TRAVELING FRONTAL: càmera es mou cap endavant o enrere. TRAVELING CIRCULAR: càmera gira en cercle al voltant del personatge. PROFUNDITAT DE CAMP: distancia entre l'objecte de més aprop i el de més lluny. RACCORD: diferents plans d'una escena filmats en diferent moment, cal vigilar que hi hagi coherència entre ells. Quan això no passa és un error de raccord. SALT D'EIX: inversió sobtada de l'angle de visió que té l'espectador del discurs audiovisual. S'evita respectant 180. NIT AMERICANA: gravar una escena de dia amb un filtre especial perquè quan revelis la pel·lícula surti de nit. TRANSFOCUS: consisteix en el canvi d'enfocament en un mateix pla d'un objecte/personatge que està en primer terme a un altre objecte/personatge que està en segon terme o viceversa.