Planificació de publicitat: passos i desenvolupament creatiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,85 KB

Planificació:

1.Contextualització: Conèixer l’entorn, per conèixer quin tipus de publicitat que has de fer i on l’has de posar segons el teu públic objectiu. Es trobaria un DAFO, microentorn i macroentorn.

2.Definició d’objectius: Fer llista d’objectius reals que vols fer amb la publicitat.

3.Definir el públic objectiu: Definir a qui vols dirigir la publicitat

4.Missatge que vols transmetre: A qui va dirigit la publicitat i quin és el punt fort del producte del qual volem publicitar. La forma del missatge sempre el tenim que adequar al canal on posem la publicitat

5.Estratègia: Decidir quin llenguatge utilitzarem i el canal. És a llarg termini.

6.Accions: Quins mitjans utilitzarem per transmetre el missatge, text, histories. És curt termini.

7.Calendari: Detallar més a més durant un any quina publicitat es farà, quan començarà i quan acabarà

8.Pressupost: Es quan et gastaràs fent la publicitat.

9.Sistemes de control: Controlar qualsevol acció publicitària que facis i controls de clics.

10.Examen final: Avaluar si ha anat bé o no les accions de publicitat. Trauríem les conclusions si seguir amb la mateixa forma de publicitat o no.

Desenvolupament creatiu à 4 elements

Elements del desenvolupament creatiu:

1.Eix de campanya: Idea essencial que es desitja transmetre mitjançant la publicitat en funció de les motivacions del consumidor, és la idea principal que tu vols transmetre amb la publicitat. Té unes característiques:

  • Atractiva:
  • Universal: Ha de ser el mateix a Espanya que a la resta de països.
  • Verdadera importància del producte
  • Inouqua: No ha de provocar ni temor ni indecisió
  • Original/diferent i influent: Provocar que la gent miri l’anunci, que el recordi.

2.Missatge: És la suma de tres coses: Públic objectiu + Punt fort + Public Objectiu. El missatge pot ser directe o indirecte (evocació).

  • Evocació directe: Quan el punt fort queda totalment expressat
  • Evocació indirecte: Quan el punt fort no queda realment expressat.

Disseny:

Storyboard:

4.Desenvolupament de l’eix de campanya: Ha de complir aquests dos objectius:

  • Eix de campanya ofereixi un benefici clar pel consumidor
  • Provoqui la compra del producte

Decisió:

Mitjà (TV)

Suport (Antena 3)- Instagram

Quan

Exposició de la campanya i respostes à llançament de la publicitat

Llançament de la publicitat

Entradas relacionadas: