Planificació de publicitat: passos i desenvolupament creatiu
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,85 KB
Planificació:
1.Contextualització: Conèixer l’entorn, per conèixer quin tipus de publicitat que has de fer i on l’has de posar segons el teu públic objectiu. Es trobaria un DAFO, microentorn i macroentorn.
2.Definició d’objectius: Fer llista d’objectius reals que vols fer amb la publicitat.
3.Definir el públic objectiu: Definir a qui vols dirigir la publicitat
4.Missatge que vols transmetre: A qui va dirigit la publicitat i quin és el punt fort del producte del qual volem publicitar. La forma del missatge sempre el tenim que adequar al canal on posem la publicitat
5.Estratègia: Decidir quin llenguatge utilitzarem i el canal. És a llarg termini.
6.Accions: Quins mitjans utilitzarem per transmetre el missatge, text, histories. És curt termini.
7.Calendari: Detallar més a més durant un any quina publicitat es farà, quan començarà i quan acabarà
8.Pressupost: Es quan et gastaràs fent la publicitat.
9.Sistemes de control: Controlar qualsevol acció publicitària que facis i controls de clics.
10.Examen final: Avaluar si ha anat bé o no les accions de publicitat. Trauríem les conclusions si seguir amb la mateixa forma de publicitat o no.
Desenvolupament creatiu à 4 elements
Elements del desenvolupament creatiu:
1.Eix de campanya: Idea essencial que es desitja transmetre mitjançant la publicitat en funció de les motivacions del consumidor, és la idea principal que tu vols transmetre amb la publicitat. Té unes característiques:
- Atractiva:
- Universal: Ha de ser el mateix a Espanya que a la resta de països.
- Verdadera importància del producte
- Inouqua: No ha de provocar ni temor ni indecisió
- Original/diferent i influent: Provocar que la gent miri l’anunci, que el recordi.
2.Missatge: És la suma de tres coses: Públic objectiu + Punt fort + Public Objectiu. El missatge pot ser directe o indirecte (evocació).
- Evocació directe: Quan el punt fort queda totalment expressat
- Evocació indirecte: Quan el punt fort no queda realment expressat.
Disseny:
Storyboard:
4.Desenvolupament de l’eix de campanya: Ha de complir aquests dos objectius:
- Eix de campanya ofereixi un benefici clar pel consumidor
- Provoqui la compra del producte
Decisió:
Mitjà (TV)
Suport (Antena 3)- Instagram
Quan
Exposició de la campanya i respostes à llançament de la publicitat
Llançament de la publicitat