Piràmide regressiva: Forma de ceba

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,41 KB

  • Molt baixa natalitat (No es regenera de forma natural)

  • Creixement vegetatiu negatiu (Perd població)

  • Esperança de vida molt elevada

  • Països desenvolupats (Espanya, Corea…)

  • Molt elevada la taxa de dependència

  • Necessitats: Incrementar les despeses de l'estat en les pensions i dedicar molts recursos a la creació de serveis per a la gent gran i despeses sanitàries.

  • Economia dedicada sobretot al sector terciari

Característiques de la població de Catalunya:

  • Natalitat:

  • Esperança de vida:

  • Creixement vegetatiu:

Serem 9800 milions el 2050

Pere Puigdomènec

El Periódico, Agost 2017

En aquest article el redactor escriu sobre el desenvolupament del creixement de població durant les properes dècades.

Narra que l'ONU va publicar que la població va augmentar en uns 1000 milions d'habitants des del 2005 i 2000 milions des del 1993, d'aquestes dades podem obtenir una mitjana de 83 milions d'habitants per cada any

També apareix que el creixement més notori de població en els propers anys passarà a l'Àfrica, per altra banda s'ha predit que a Europa la població experimentarà un dèficit.

  • La població a Catalunya

  • Nombre d'habitants: 7,523 milions (2016)

  • Natalitat / Fecunditat: 9,6% / 1,39 (2014)

  • Mortalitat: 8,2% (2014)

  • Envelliment / Esperança de vida: 115% / 83,2 anys (2014)

  • Distribució de la població: 16,1% de població d'Espanya amb una alta densitat de 233,8 h./km

  • Població activa: 62,3% Predomini del sector de serveis. (2015)

  • Migració a Catalunya: 13,7% (2015)

Evolució: Nº d'habitants → Dècada 60'
Finals S.XX → Augment de la població important (Baby Boom)

Inicis S.XXI


A partir del 2008 (Crisi Econòmica) → S'alentix el creixement

La natalitat / fecunditat a Catalunya:

  • El creixement vegetatiu ha estat molt reduït (Molt poc creixement de la població a Catalunya)

  • Davallada en la Natalitat i la fecunditat: 1,4 fills per dona aproximadament i amb tendència a baixar.

Mortalitat:

  • És molt baixa, però es preveu que augmentarà per la quantitat de persones velles que hi ha, perquè serà de manera natural.

  • Les comarques més envellides són les de les comarques de l'interior (Perquè hi ha menys dinamisme econòmic)

Esperança de vida: L'esperança de vida és molt elevada i està en 83,2 anys (en les dones superior). Hi ha un envelliment de la població produït per la reducció de la fecunditat i l'augment de l'esperança de vida.

Distribució de la població:

On hi ha més distribució de població on hi hagi més distribució econòmica. La població es sol situar a Barcelona, l'àrea metropolitana part del litoral i el prelitoral, junt amb les capitals de província, degut a més indústria, serveis, turisme.

Els llocs de treball, el clima, les comunicacions i el relleu també són factors importants en la distribució de Catalunya.

Menys població en les zones d'interior i en la part del Pirineu i el Prepirineu.


Població activa: En el sector actiu de Catalunya, està majoritàriament ocupada en els serveis, que és el sector terciari. Hi ha una taxa d'atur d'aproximadament un 18%

Entradas relacionadas: