Pintures realistes i impressionistes
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,75 KB
L'ENTERRAMENT D'ORNANS. G. Courbet 1849
Documentació general
Museo d’Orsay, Paris. Oli sobre tela. Estil realista. Costumista. 3,14m x 6,63m CARACT:
- Predomini de la pinzellada per damunt del dibuix.
- Gamma cromàtica reduïda: predomini del color negre i colors ocres al paisatge (fosques i sòbries).
- Simetria en torn a la fosa mortuòria.
- Horitzontalitat en els dos penya-segats i núvols contraposen la verticalitat dels personatges.
- Centre desplaçat cap a l’esquerra (obertura entre penya-segats).
- Personatges de mida real i rostres intensos.
- Composició tancada amb tots els grups de persones en relació amb el centre del quadre.
- Composició bastant estàtica, gairebé sense acció.
LA VICARIA. M.Fortuny 1867-70
Documentació general
MNAC, Barcelona. Oli sobre fusta. Estil realista. Costumista. 60 cm x 94 cm caract:
- Pinzellada lliure. Predominen línies verticals sobre horitzontals.
- Gran riquesa cromàtica: colors freds (part superior i reduïda) i càlids (primer terme i més àmplia).
- Diagonals marquen profunditat.
- Llum repartida uniformement (hipotètic finestral de l’esquerra).
- Dinamisme per l’actitud de diàleg i la gestualitat dels personatges.
- Increïble virtuosisme tècnic. Tècnica de treball miniaturista.
- Acció principal (signatura del nuvi), lleugerament desplaçada a l'esquerra.
DINAR CAMPESTRE. E. Manet 1863
Documentació general
Museo d’Orsay, Paris. Oli sobre tela. Estil impressionista. Costumista o de gènere. 2,08m x 2,64m CARAC:
- Crea un espai en alçada per mitjà d’efectes atmosfèrics i cromàtics.
- Tonalitats diverses de verd en el paisatge i tonalitats blavoses en la clariana.
- Ritme de repòs (excepció de la mà de l’home de la dreta i la banyista).
- Composició asimètrica.
SOL IXENT, IMPRESSIÓ. C. Monet 1872
Documentació general
Museo Marmottan, Paris. Oli sobre tela. Estil impressionista. Paisatge. 48 cm x 63 cm CARACT-
- Negació del dibuix (efecte d’esbós).
- Intenses tonalitats de blau, violeta, gris i vermell ataronjat.
- Composició asimètrica.
NIT ESTRELLADA. V.Van Gogh 1889
Documentació general
MOMA, Nova York. Oli sobre tela. Estil postimpressionista. Paisatge. 73,7 x 92,1 cm CARACT:
- Predomini del color (colors sense línies que els delimiten), pinzellada corba i flamejant.
- Gamma cromàtica de blaus i verds, contrasta amb els astres, cases, arbres… amb tocs de groc molt viu, blanc (donen gran lluminositat) i taronja.
- Firmament molt dinàmic, efecte vibrant, crea ritmes diferents: circulars, fluxos ondulants, tirabuixons…
ELS JUGADORS DE CARTES. P. Cézanne 1893
Documentació general
Museo d’Orsay, Paris. Oli sobre tela. Estil postimpressionista. Costumista o de gènere. 47 x 57 cm CARACT:
- Pinzellades breus i superposades (forma construïda a base d’un mosaic de pinzellades).
- Geometrització de les formes: cilindres, cons, quadrats i esferes.
- Simetria en la posició dels personatges.
EL CRIT. Edvard Munch 1893
Documentació general
Galeria Municipal d’Art, Oslo. Oli sobre tela. Estil expressionista. Costumista o de gènere. 91 x 73 cmCARACT:
- Contrastos cromàtics extrems. Gamma cromàtica reduïda i pràcticament de colors primaris.
- La diagonal de la barana separa els dos ambients i accentua la solitud de la figura i el buit de l’espai que l’envolta.