Permeabilitate magnetikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en vasco con un tamaño de 10,83 KB

Fuerza electromotriz inducida:i(eroalea) b(fluxu magnetikoaren norantza) v(mugimendua)

Sorgailuaren printzipioa: Mugimendauaren bitartez tentsioa sortzen da.

Fuerza electromagnetica: i(eroalea) b(fluxu magnetikoaren norantza) f(indarra) 

Motorraren printzipioa: Eremu magnetikoaren barnean eroalea jartzen da indarraren bitartez motorraren bira sortzeko.

Transistorea: Etengailu bat bezala jokatzen du eta tentsioaren balioa aldatzen du.

Saturazioan: Saturazioko transistorea erabat irekia edo erabat itxia egoten da.

Solidos de colector abierto: Arazorenbat dagoenean erabiltzen da.

Potentzial diferentzia egon behar du, horretarako jartzen da R bat zirkuituan infinitotik 24v-tara pasatzeko. Baina itxi ezkero ez da v-rik pasako eta beraz, 0v egongo dira.

Irteera bat izanez gero de colector abierto, R bat jarri behar da seinale elektriko bat lortzeko.

Fototransistorea: Argiarekin elkartzen dira.

Fotodiodoa: Fototransistoreari argia bidaltzen diote. LED argia da: Diodo que emite luz.

Korrontea alde batera pasatzen uzten du. Kontrako norantzan ez du uzten korrontea pasatzeari.

Biak konektatuta eduki behar dira, isolamendu elektrikoa lortzeko.

Sinking digital output: Elikadura guk jartzen dugunean izango da.

Sourcing digital output: Elikadura aparatu barrutik emango da.

Elikadura iturriak KZ: 3 zati ditu: -Transformadorea:v↓ -Rektifikadorea: 4diodo, AC→ DC-ra pasatzeko. -Filtradorea (Aldakorretik zuzenera pasatzeko).

Kondentsadorea:Almazenatu, soltatu… ziklo hori behin eta berriz.

Reguladorea: Rizatua kendu eta lerro zuzen bat lortuko da. 

KZ Elikadura iturriak 3AC→ DC: Sistema trifasikoa denean errezagoa da dc-ra pasatzea. Filtrazioa egin behar denean errazagoa egingo da, kurba bakoitzaren punta gertuago dagokiolako. Beraz, kondentsadoreak lan gutxiago egin behar du. Trifasikoa hobea da, baina garestiagoa.

KZ Elikadura iturriak konmutatuak: Transformadore gabe ac-tik→ dc-ra pasatzen da.

Bobina eta kondentsadorea→ Nahi dugun tentsioaren media egiteko.

Beraz, guk nahi dugun tentsioa lortuko da (PWM). Ac→ Dc pasatzeko nahi dugun tentsioa lortuko dugu, erregulablea da. Denboraren zabalera transistore batekin erregulatzen da.

Ac→ Dc: Ac prozesua egiteko transistorea jarri behar da. Guk nahi dugun frekuentziakoa izango da. Horri esker, motorraren abiadura regulatzea lortu daiteke, guk nahi dugun frekuentzia izango dugulako.

Bariadorea: 1-Rektifikazio zatia 2-Filtrazion zatie 3-Frekuentzi aldakorra → Transistoreekin

Freuentzi handi batekin egin behar da.

Kontrol mota ezberdinak:1.Begizta irekiko kontrola: Ez dakigunean amaieran zer gertatzen den. Denbora kontrolatzen da kasu honetan.

2.Begizta itxiko kontrola: Benetan badakigunean bukaren zer gertatzen den. Badagigu zer gertatzen den amaieran. Horretarako, kaptadore bat behar da zer gertatzen ari den jakiteko. Itxia hobea da, baina garestiagoa da.

Encoderra:Distantzia neurtzeko aparato bat da eta 2 seinale ditu (a eta b).  Desplazamendu linealak eta angeluarrak. 

Korronte zuzeneko motorra: Bere erabilera 2 motatakoa izan daiteke, edo oso motor txikiak edo oso motor handiak. Ezkerreko eskua erabiltzen da motorrentzat, hauek dira bere ezaugarriak: -Fluxu magnetikoa→ eskubira

-Eroalea→ behera

-Indarra→ aurrera

Korrontea beti alde bat gora eta bestea behera izateko aparatu bat egon behar du. Bueltak ematen ari den elementu bat egongo da. Baina 2 zatiak mozten dituen puntura iristen garenean ez da korronterik izango. Hau soluzionatzeko, denean kableak jartzea eta ondoren hainbat zati egin, horrela korrontea betio egoteko.

Bobina desberdinak konektatzeko estatorra erabiltzen da.

Rotorra: Bobina multzoa da. Hori elikatzeko, ikatza jartzen da.

Motor hauen arazoa, rotorrak beti ikatza behar duela eta beraz, marruskadura sortzen da eta ondorioz, ikatza gastatzen joaten da. Kanpoan dagoen eremu magnetikoa sortzeko estatorea jartzen da kanpoan. 

Colector de delgas: Rotorran ondorenen jartzen da rotorra funtzionarazteko. Ikatza colectorearekin kontaktuan egongo da, horrela kontaktua ez galtzeko. Buelta pilla bat eman ondoren parean dagoen puntuan jarriko da. Ondoren, hasierako posizioan jarriko da, bobina pila bat daudelako. Horrela, denbora guztian korrontea egongo da.

Motor serie: Hasieran indarra dago baina ondoren ez dago indarrik.

Motor paralelo: Hasieran indar gutxi dago baina ondoren indarra badago.

Motor konbinatua: Hasieran indarra dago baina ondoren ez dago indarrik. Hasieran ez du par asko baina ondoren mantendu egiten da.

Motorraren giroa aldatzeko polaritatea aldatu behar da.

Gehien erabiltzen dena serieko motorra da. Kz eta Ac funtzionatuko du. Elementu hauetan dago: -Ileko sekadora, batidora, esprimidora, aspiradora,...

Motor hau asko erabiltzen da etxeko gauza txikientzat. Ez da oso motor ona, mantenimentu handia eskatzen du. Abiadura nola aldatu→ elikadura tentsioa aldatuz eta horrela kontinuako abiadura erregulatzen da.

AC motorra (Asinkronoa): Sistema elikatu eta s/n elikatu behar da. Guk giratzean→ Indar elektrikoa sortuko da eta beraz alternadorea ere bai non korronte alterno bat egongo den. 

Sinkronoa→ Imanaren barnean brujula bat jartzen da, bueltak ematerakoan imanak jarraituko dio. Biak batera giratuko dute eta biak batera geldituko dira.Rotorra estatorraren eremu magnetikoarekin batera.

Asinkronoa→ Imanari nahiz eta bueltak eman txapa geldiago mugituko da eta imana gelditzean txapak jarraitu egingo du. Rotorra estatorraren eremu magnetikoa baino geldiago. Estatorra gelditzen bada rotorrak jarraitu egiten du. 

Arazoa arrankatzerakoan da, korronte handia xurgatzen dute hasieran. Noranzkoa aldatzeko nahikoa da 2 fase aldatzea.

Rotor: Asinkronoetan jaula de ardilla erabiltzen da. Espira batzuk dira non bi hertzetan kortozirkuitatuta egongo den. 

Estator: Eremu magnetiko birakaria. 

Rotor: Tentsioa itxi eta korrontea sortu.

Ez dugu nahi biak batera giratzea eremu magnetiko aldakor bat nahi dugulako. Beraz, rotorrak geldiago giratuko du.

Rotorrak indarra sortzeko nezesidadea dauka eta horretarako eremu magnetiko aldakor bat sortzen du. Beraz atzeratuta joaten da eta eremu magnetikoa sortzen du.


Bariadorea:Bariadore batekin guk nahi dugun Hz kopurua erabiliko dugu eta beraz, guk nahi dugun abiadura lortuko dugu. Motor hau hobea da, ez duelako ez ikatzik ez mantenimendurik behar. Manteni bakarra errodamendun aldaketa. 

Rotorraren eraikuntza 2 eratakoa izan daiteke:

-Jaula de ardillas: Kanpotik kortozirkuitauta eta arrankea hobetzen du.

-Bobinatua: Kortoa kanpora aterako da eta guk kontrolatzeko r bat jarzten dugu. Rotorra ez da elikatzen.

Potentzi nominala:Ejeam ematen dena.

Asinkronoa:Dena ematen ari denean 2910rpm izango da. Hutsean, 3000rpm eta abiadura sinkronoa izango da. Fluxu magnetiko gehiago nahi du beraz, geldiago joango da.

Motorrak konektatzerako garaian edozein konexio mota egin daitezke izar edo triangulo, baina edozein konexio egin baino lehen tentsio nahikoa dagokiola ikusi behar da. Motorrak arrankatzeko behar duen parra baino gehiago eskatzen bada ez du arrankatuko.

Balaztaketa sistema: → Korronte zuzenekoa:Eremu magnetiko kte bat sortuko da eta kte denez rotorrak ez du funtzionatzen jarraituko eta gelditu egingo da.

→ Eremu elektromagnetikoa edo zapatakoa:Motorra elikatzen du, ondorioz ardatzean indarra egongo da eta beraz gelditzean indarra indarra edukitzeko erabiltzen den sistema da.

Arranke motak: → Izar triangelu arrankea:Hasierako tentsioa jeisteko erabiltzen den arrankea da eta horren ondorioz, hasieran motorrak arrankatzeko duen parra jeitsi egingo da. 230v=Par txikiagoa hasierako korronte pikoa jeitsi nahi dugulako. Abiadura hartzen duenean:230v→ Pare nominala. Gure kasuan, guk dugun tentsiorik txikiena 230v izango denez, I txikia lortzea posible da. Baina 400v baldin bada gure tentsiorik txikiena ez dugu lortuko hasieran I txikitzea.

→ Arrankadore estatikoa:Ez du abiadura kontrolatuko. Ez du hasierako frekuentzia aldatzen, honek hasierako tentsioa aldatzen du. Par-ea pixkanaka ematen duenez, tentsioa pixkanaka jeisten joango da eta ondorioz, motelago arrankatuko du. Baina, abiadura hartzen duenean kte mantenduko da.

Bariadorea:Honek ez du tentsioa kontrolatzen, honek frekuentziaren balioa aldatzen du. Honi esker, motor berdinean abiadura ezberdinak lor daitezke. V/F=kte→ Frekuentzia txikitzen badugu, tentsioa ere txikitu egin behar da korrontea mantentzeko. Bariadoreak V/F kontrola eginez frekuentzia txikitan, arazoak ditu motorraren par-a kontrolatzeko.

Frenaketa: → Bariadorea frenatzeko: Motorra frenatzeko korronte zuzena injektatzen zaio eta horrek motorra blokeatu egiten du. Gero zapatak frenatuko dute esfortzu handirik gabe.

Abiadura kontrola:Abiaduraren kontrola 3 eratara egin daiteke:

→ Harilkatu gainjarriak:Motor hau, bi estatoreko harilkatu dituen motorra da, non karkasa baten barruan sartuta egongo da eta rotore bakar bat edukiko du.

→ Dahlander konexioak:Harilkatu bakar bat dute harilkatu bukaerak motorraren barruan konektatuta daudelako, x,y eta z motor barruan daude. Bi abiadurak berriz, bata hasierak sarrerari konektatuz lortzen da eta bigarrena bata sareari konektatuz eta ondoren hasierak elkartuz.

3000rpm→ 1500rpm pasatzea= Dahlander (doblea bajau daikelako)

3000rpm→ 350rpm pasatzea= Gainjarria (doblea baino gehio dalako)

Bariadorea: V/F kontrol bat ezartzen badugu frekuentzia bariadore batetan motor bat baino gehiago konekta ditzakegu paraleloan bariadorera.

→ Bariadorea kontrol bektoriala erabiliz:Motor asinkrono bat kontrolatzeko erarik finena eta garestiena da. Estatoreko korronte bektorearen posizioa kontrolatzen du eta hauen arabera rotorraren parea kalkulatzen du. Honi esker estatorra elikatzen da. Kontrol bektorialak, beti aurrean dugun kargaren modelizazio bat eskatzen du eta eta hori kontrolatzeko Autotuning-a erabiltzen da. Kontrol bektorial bat ezartzen badugu frekuentzia bariadore batetan, motor bat kontrola dezakegu bakarrik, Encoder-a.

Autotuning-a=Begizta irekikoa da(predezitu dezakezu).

Encoder-a=Begizta itxikoa da(ezin da predezitu)

Motor sinkronoa(Brushless) → Kanpotik bobinatu bat du eta rotorra iman oso potentez inguratuta. Beti begizta itxikoa da. Rotorra ez da elikatzen, eremu magnetikoa jarrituko du. Rotorran eta asinkronon artean ez dago konexiorik. Izar konexioa kanpoko bobinatuari. Mantenua ez du behar. Posizionamentuetarako oso motor ona da. Azeleraziok eta dezeleraziok ondo egiten ditu. 

Consigna→ Sistema de control→ Convertidor de potencia→ Servomotor--------sensor

Motorra geldik eondare par-a maximoa. Par kte-a eta Inertzi bajue.


Entradas relacionadas: