Percepció de l'altre i desenvolupament social
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,36 KB
Percepció de l’altre
Cap als 2 anys :
Pot descriure aspectes físics observables (En Pep és molt alt)
També les seves emocions (En Pep està trist)
o pot manifestar preocupació ( en Pep s’ha fet pupa)
Malgrat tot això la seva percepció encara és egocèntrica i tot gira entorn als seus desitjos
Poc a poc anirà incorporant característiques psicològiques a les seves definicions dels altres ( En Pep és molt bo i sempre es porta molt be a classe)
Cap als dos anys i mig o tres començarà a entendre les intencions dels altres
Aquesta capacitat està relacionada amb la presa de perspectiva (IMAGINAR EL QUE PODEN ESTAR PENSANT I SENTINT ALTRES PERSONES) Relacions d’autoritat
Els infants des de petits se n’adonen que no poden fer tot allò que volen i que hi ha normes.
Això també està molt relacionat amb el desenvolupament moral i l’establiment de límits Conflictes en les relacions interpersonals
Totes les relacions poden originar conflictes
ÉS IMPORTANT APRENDRE A GESTIONAR ELS CONFLICTES.
Importància de les habilitats socials.
Dificultats i conflictes en el desenvolupament social
1.- Comportaments amb un alt nivell d’activitat
2.- Comportament agressiu. 3. – Dificultat per establir relacions socials. 4. Marginació i desenvolupament socioafectiu.
Comportaments amb un alt nivell d’activitat
-Infants molt moguts
-Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH)
Gran activitat motriu
Impulsivitat (manca d’autocontrol)
Dèficit d’atenció
Les relacions entre persones:
Relacions d’amistat
(W. Damon, 1997)
Entesa com a companyonia en el joc (4/7).
Com a confiança i suport mutus (8/10 anys).
Com a intimitat i lleialtat (+ 11 anys)