Percepció de l'altre i desenvolupament social

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,36 KB

Percepció de l’altre

Cap als 2 anys :

Pot descriure aspectes físics observables (En Pep és molt alt)

També les seves emocions (En Pep està trist)

o pot manifestar preocupació ( en Pep s’ha fet pupa)

Malgrat tot això la seva percepció encara és egocèntrica i tot gira entorn als seus desitjos

Poc a poc anirà incorporant característiques psicològiques a les seves definicions dels altres ( En Pep és molt bo i sempre es porta molt be a classe)

Cap als dos anys i mig o tres començarà a entendre les intencions dels altres

Aquesta capacitat està relacionada amb la presa de perspectiva (IMAGINAR EL QUE PODEN ESTAR PENSANT I SENTINT ALTRES PERSONES) Relacions d’autoritat

Els infants des de petits se n’adonen que no poden fer tot allò que volen i que hi ha normes.

Això també està molt relacionat amb el desenvolupament moral i l’establiment de límits Conflictes en les relacions interpersonals

Totes les relacions poden originar conflictes

ÉS IMPORTANT APRENDRE A GESTIONAR ELS CONFLICTES.

Importància de les habilitats socials.

Dificultats i conflictes en el desenvolupament social

1.- Comportaments amb un alt nivell d’activitat

2.- Comportament agressiu. 3. – Dificultat per establir relacions socials. 4. Marginació i desenvolupament socioafectiu.

Comportaments amb un alt nivell d’activitat

-Infants molt moguts

-Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH)

  • Gran activitat motriu

  • Impulsivitat (manca d’autocontrol)

  • Dèficit d’atenció

Les relacions entre persones:

Relacions d’amistat

(W. Damon, 1997)

  • Entesa com a companyonia en el joc (4/7).

  • Com a confiança i suport mutus (8/10 anys).

  • Com a intimitat i lleialtat (+ 11 anys)

Entradas relacionadas: