Pensament hipotètic apareix
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,55 KB
Intel·ligència:
És la capacitat que té l'esser humà per resoldre problemes, pensar abstractament i captar idees complexes.
Intel·ligència sensoriomotriu:
El nen coneix a través de percepcions d'accions i moviments primitius.Intel·ligència Abstracte:
Es pròpia dels éssers humans, permet, sense recórrer l'experiencia, resoldre problemes.Esquemes:
Succesos d'accions que es poden repetir en situacions semblants.Estudi:
Etapa del desenvolupament cognitiu.Reflexes:
Respostes no apreses davant d'estímuls.Assimilació:
Rebre tota la informació.Acomodament:
Colocar tota la informació a lloc on toca.Equilibratge:
El individu regula el seu comportament.Mon egocentrisme:
el nen és el centre de l'univers.Mon social:
Es dona conta que no esta sol, que hi ha més gent com ell.Pensament animista:
Donen vida a les coses, als objectes inanimats Test d'Intel·liència:una tasca dissenyada per mesurar la capacitat de raonament de les persones.
Iniciativa:
capacitat per fer coses noves encara que t'equivoquis.Automotivació:
De qualsevol dificultat, buscar recursos i coses que m'ajudin a millorar.In Logicomatèmatica:
Capacitat que té l'esser humà per les mates.Int lingüística:
Capacitat que tenim per entendre i expressar llenguatge.Int visoespacial:
Capacitat de reconeixer i reproduir formes geoetriques i orientació en l'espai.Int Interpersonal:
Habilitat per comprendre els estats d'ànim de les persones q ens envolten i la capacitat de modelar-los. Es la capacitat social Int Intrapersonal:Habilitat per coneixer i endre els propis sentiments i emocions.
Int Fisicocinèstica:
Habilitat per executar moviments físics amb el propi cos amb gràcia i precisió.Int Musical:
Habilitat per reconèixer, reproduir i compondre melodies musicals.Int Naturalista
Capacitat d'observar, classificar, distingir i utilitzar els elements i objectes de la natura.Característiques de la Intel·ligència: (1):
Es desenvolupen en el mitjà social gràcies al llenguatge, té la capacitat d'adaptar-se a situacions. Te la capacitat de resoldre problemes nous. Capacitat de processar la informació a través d'un raonament. Gràcies a ella podem presentarnos al mon interiorment.Intel·ligència Pràctica:
Comuna a tots els animals, no tenen capacitat d'extracció, i no pot utilitzar el llenguatge per parlar, el ser humà ens ajuda a resoldre problemes, pensar o reflexionar sobre coses que ens preocupen sense tenir-ho davant.Intel·ligència Abstracte:
És propia dels éssers humans, gràcies a aquesta intel·ligència ens permet sense recórrer l'experiència poder resoldre problemes. Forma de la part creativa dels éssers humans.Perseverancia:
Tenir constancia a l'hora de fer una cosa, constant i repetitiu de fer les coses be.
Empatia:
Saber posar-nos en la pell de les altres persones. Entendre a l'altre persona.Autocontrol emocional:
Saber gestionar els teus sentiments i reconeixer l'estat anímic en el que et trobes.Motivació:
El motiu el qual una persona determinada fa una cosa concreta.Motius Innats:
Tenen d'objectiu satisfer les necessitats biològiques (bàsiques).Motius Apresos:
Son fruit de la nostra educació i cultura.Motivació Intrínseca:
Es el fruit de la nostra voluntat i la nostra capacitatat mental.Motivació Extrínseca:
Són aquelles que provenen de l'entorn de la persona. Tenir èxit, diners, poder... Etapes del Desenvolupament cognitiu:(1)
Intel·ligència Sensoriomotriu:
(0-2anys) El nen coneix a través de percepcions de accions i moviments primitius (actes reflexes)Característiques:
Quan naixem només ens moven actes reflexes. Aquests actes reflexes es converteixen en hàmbits. El nen comença a coordinar moviments. Te la capacitat de manipular objectes presents no vistos.(2) Intel·ligència preoperativa:
(2-6anys) En aquest estadi apareix la representació, la capacitat d'actuar sobre objectes d'una manera simbolica, (els nens imiten), apareix el llenguatge (li permet al nen poder comunicar-se i reproduir accions passades i accions futures a través del diàleg. Amb la aparició del llenguatge apareixen 2 mons:
Mon del egocentrisme:
el nen es el centre de l'univers i el mon social:es dona conta que no esta sol, que hi ha mes gent com ell.
Pensament Animista:
En aquest estadi apareix el coneixement animista. Donen vida a les coses, als objectes inanimats.(3)Operacions concretes:
(7-11anys) El nen té operacions mentals concretes, és a dir, actua amb objectes i apren les nocions de canvi i permanència.
(4)Operacions Formals:
(12-16) El nen aprèn els conceptes d'abstracció i pot manipular mentalment sense requerir l'experiència. Apareix el pensament hipotètic (els seus raonaments són condicionats, és a dir: si tal cosa aleshores tal cosa.
Apareix el raonament deductiu:
(De coses universals traiem conclusions particulars)