Pensament hipotètic apareix

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,55 KB

Intel·ligència:


És la capacitat que té l'esser humà per resoldre problemes, pensar abstractament i captar idees complexes.  

Intel·ligència sensoriomotriu:

El nen coneix a través de percepcions d'accions i moviments primitius.

Intel·ligència Abstracte:

Es pròpia dels éssers humans, permet, sense recórrer l'experiencia, resoldre problemes. 

Esquemes:

Succesos d'accions que es poden repetir en situacions semblants. 

Estudi:

Etapa del desenvolupament cognitiu.

Reflexes:

Respostes no apreses davant d'estímuls. 

Assimilació:

Rebre tota la informació.

Acomodament:

Colocar tota la informació a lloc on toca. 

Equilibratge:

El individu regula el seu comportament. 

Mon egocentrisme:

el nen és el centre de l'univers. 

Mon social:

Es dona conta que no esta sol, que hi ha més gent com ell. 

Pensament animista:

Donen vida a les coses, als objectes inanimats Test d'Intel·liència:
una tasca dissenyada per mesurar la capacitat de raonament de les persones. 

Iniciativa:

capacitat per fer coses noves encara que t'equivoquis. 

Automotivació:

De qualsevol dificultat, buscar recursos i coses que m'ajudin a millorar. 

In Logicomatèmatica:

Capacitat que té l'esser humà per les mates. 

Int lingüística:

Capacitat que tenim per entendre i expressar llenguatge. 

Int visoespacial:

Capacitat de reconeixer i reproduir formes geoetriques i orientació en l'espai.

Int Interpersonal:

Habilitat per comprendre els estats d'ànim de les persones q ens envolten i la capacitat de modelar-los. Es la capacitat social Int Intrapersonal:
Habilitat per coneixer i endre els propis sentiments i emocions. 

Int Fisicocinèstica:

Habilitat per executar moviments físics amb el propi cos amb gràcia i precisió. 

Int Musical:

Habilitat per reconèixer, reproduir i compondre melodies musicals. 

Int Naturalista

Capacitat d'observar, classificar, distingir i utilitzar els elements i objectes de la natura.

Característiques de la Intel·ligència: (1):

Es desenvolupen en el mitjà social gràcies al llenguatge, té la capacitat d'adaptar-se a situacions. Te la capacitat de resoldre problemes nous. Capacitat de processar la informació a través d'un raonament. Gràcies a ella podem presentarnos al mon interiorment. 

Intel·ligència Pràctica:

Comuna a tots els animals, no tenen capacitat d'extracció, i no pot utilitzar el llenguatge per parlar, el ser humà ens ajuda a resoldre problemes, pensar o reflexionar sobre coses que ens preocupen sense tenir-ho davant. 

Intel·ligència Abstracte:

És propia dels éssers humans, gràcies a aquesta intel·ligència ens permet sense recórrer l'experiència poder resoldre problemes. Forma de la part creativa dels éssers humans. 


Perseverancia:


Tenir constancia a l'hora de fer una cosa, constant i repetitiu de fer les coses be. 

Empatia:

Saber posar-nos en la pell de les altres persones. Entendre a l'altre persona.

Autocontrol emocional:

Saber gestionar els teus sentiments i reconeixer l'estat anímic en el que et trobes.

Motivació:

El motiu el qual una persona determinada fa una cosa concreta.

Motius Innats:

Tenen d'objectiu satisfer les necessitats biològiques (bàsiques).

Motius Apresos:

Son fruit de la nostra educació i cultura.

Motivació Intrínseca:

Es el fruit de la nostra voluntat i la nostra capacitatat mental.

Motivació Extrínseca:

Són aquelles que provenen de l'entorn de la persona. Tenir èxit, diners, poder... Etapes del Desenvolupament cognitiu:
 

(1)



Intel·ligència Sensoriomotriu:

(0-2anys) El nen coneix a través de percepcions de accions i moviments primitius (actes reflexes) 

Característiques:

Quan naixem només ens moven actes reflexes. Aquests actes reflexes es converteixen en hàmbits. El nen comença a coordinar moviments. Te la capacitat de manipular objectes presents no vistos. 

(2) Intel·ligència preoperativa:


(2-6anys) En aquest estadi apareix la representació, la capacitat d'actuar sobre objectes d'una manera simbolica, (els nens imiten), apareix el llenguatge (li permet al nen poder comunicar-se i reproduir accions passades i accions futures a través del diàleg. Amb la aparició del llenguatge apareixen 2 mons:

Mon del egocentrisme:

el nen es el centre de l'univers i el mon social:
es dona conta que no esta sol, que hi ha mes gent com ell. 

Pensament Animista:

En aquest estadi apareix el coneixement animista. Donen vida a les coses, als objectes inanimats. 

(3)Operacions concretes:


(7-11anys) El nen té operacions mentals concretes, és a dir, actua amb objectes i apren les nocions de canvi i permanència.

(4)Operacions Formals:


(12-16) El nen aprèn els conceptes d'abstracció i pot manipular mentalment sense requerir l'experiència. Apareix el pensament hipotètic (els seus raonaments són condicionats, és a dir: si tal cosa aleshores tal cosa. 

Apareix el raonament deductiu:

(De coses universals traiem conclusions particulars) 

Entradas relacionadas: