Pedagogues i pedagogs influents en l'educació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,81 KB

MARIA MONTESORI: va desenvolupar materials sensorials i donava molta importància a les activitats de vida pràctica pròpies de la vida quotidiana (escombrar, parar taula, etc.), associar, reconèixer i recordar.ROUSSEAU: creia que l’educació s’ha de basar en la naturalesa i la llibertat i afirmava que l'infant no és un adult en miniatura.

QUINTILIA: criticava el càstig físic, proposà l'educació a través del joc, entenia el gran valor de l'educació primerenca i defensava els mètodes pedagògics individualitzats i intuïtius.

DECROLY: interessos dels infants i fomenta la globalització, enfrontant l'infant a situacions complexes, amb objectes reals en situacions reals. Tècnica de la sorpresa.MALAGUZZI REGGIO EMILIA: la idea de l'infant com a subjecte competent, la metodologia de projectes, la importància de l'expressió i la comunicació a través de múltiples llenguatges i el taller com a espai bàsic.

FROBEL: va introduir el kindergarten a Alemanya i defensava la importància del joc en l'educació infantil.PABLO MONTESINO: va crear el primer parvulari espanyol.PESTALOZZI: defensava que l’educació infantil ha de ser afectiva i emocional, i ha d’inspirar-se en l’amor maternal.


PLATO: creia que l'educació dels infants ha de permetre reprimir el cos i purificar l'ànima i que la disciplina és la que permet la formació dels bons hàbits que acosten les persones a la bellesa, la veritat i el bé.PIKLER: l'atenció personalitzada i donar als infants la màxima autonomia de joc i de moviment.MALAGUZZI: a tendresa, l'escolta i el respecte, l'optimisme, l'alegria, així com la importància atorgada als tallers d'expressió idea d'infant competent i subjecte de drets.DOLOR CANALS: importància de l'educació dels infants dels 0 als 3 anys com a primera etapa del sistema educatiu i va desenvolupar el primer informe modern de l'època sobre el model més adequat d'escola bressol. Va dirigir les guarderies noves en el període de la GC a BCN i va fer funcions semblants a Nova York.FREINET: treball individual però també la cooperació i les tècniques d'expressió. Pedagogia activa i vitalista.

FREUD: importància dels aspectes psicosexuals i afectius.GESELL: desenvolupament com a maduració.VIGOTZI: importància del context social.SPITZ: importància de l'establiment de vincles entre la mare i el nadó.ARISTOTIL: importància de l'educació sensorial.COMENIUS: ensenyament integral de manera sistemàtica i cíclica.JOSEP PALAU I VERA: mètode Montessori a Catalunya. SKINNER: aprenentatge per condicionament operant.WATSON: la conducta és producte de l'estímul i la resposta.BRUNNER: 3 etapes progressives de l'aprenentatge.

Entradas relacionadas: