Passió Barroc
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Música
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,91 KB
El Barroc es va desenvolupa entre el 1600 i el 1750. Època de riquesa per a les grans monarquies i de la pobresa per al poble.
CONTRASTOS:
Ritme - contrastos de moviment: ràpid i lent
Melodia - llargues línies melòdiques
Harmonia - es juga amb les dissonàncies i les consonàncies
Intensitat - contrastos: fort i fluix
Instruments - contrastos instrumentals d’un/tots i diversos/tots
Veu - agraden les veus agudes triomfen els castrati
Caràcter - vital, sensual i grandiós
Forma - la forma concert
COMPOSITORS DEL Barroc
Itàlia - Vivaldi, Albinoni
Alemanya - Bach
Anglaterra - Purcell, Händel
França - Lully, Rameau
ELS FOLLIES
Eren danses populars molt ràpides i festives Jordi savall va gravar un disc de follies
Monodia: 1 sola veu sense acompanyament
Polifonia: diferents veus que sonen alhora
Contrapunt: totes les veus tenen la mateixa importància. Imitació
Homofonia: és una idea més vertical de la música
Vivaldi va néixer a venècia, (vaig ser professor i compositor en una oferta de la ciutat)
És una meravella comprovar amb quina espontaneïtat flueix la música de Vivaldi. Tot i que és difícil, sona fàcil i inspirada.
Vivaldi va escriure concert per a diversos instruments: llaüt, oboè, fagot, violí…
Va escriure les 4 estacions (instrumental) i el gloria (vocal)
Els violins són el nucli de l’orquestra
Els oboès són els instruments de vent-fusta de l’orquestra
L’instrument de vent-metall és la trompeta
Els instruments de tecla més important
Del Barroc són:
. Clavecí i orgue
A les esglésies hi havia l’orgue
Als palaus hi havia el clavecí
6. Els gèneres instrumentals i vocals al Barroc
A) Què és una suite? Marca amb una X la resposta correcta
X Una col·lecció de peces que en principi estaven compostes per ser ballades
……. Cada un dels moviments d’un concert
B)Quina suite va compondre Händel per a un passeig del rei Jordi I pel riu Tàmesi? La música acuatica
c) Al Barroc agraden els contrastos instrumentals d’un/tots, diversos/tots. Quin d’aquests contrastos correspon a un concert i quin a un concerto grosso?
concerto grosso : enfronta un petit grup de solistes amb la resta de l’orquestra.
Concert per a solista: estableix un diàleg entre un instrument solista i l’orquestra
d)La forma concert -solista/es i orquestra- adquireix el protagonista. Té tres moviments contrastats pensats com un tot integrat. Tria la resposta correcta.
X ràpid-lent-ràpid ….. Lent-ràpid-ràpid
E) La música de cambra és interpretada per pocs músics:
…….. A les grans convencions reials
X En salons per a un públic reduït
B)Les obres i els compositors barrocs. Respon
- Quin compositor italià va ser professor d’un orfenat de Venècia?
Vivaldi
- A la unitat hem estudiat dos fragments diferents del “Glòria”, part de la missa. De quins compositors són?
Son Vivaldi i händel
- L’Air/Loure de Telemann forma part d’una suite o d’un concert?
Es una suit
- El Messies de händel és un concert o un oratori?ç
Es un oratori
- Quin instrument va popularitzar el profesor i compositor Gaspar Sanz
La guitarra
- Quin instrument va popularitzar el profesor i compositor Gaspar Sanz?
La guitarra
- Les quatre estacions de Vivaldi van ser creades amb la voluntat de ser concerts descriptius del caràcter de cada estació o s’anomenen així per l’època de l’any en què van ser compostes?