Parallenguatge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,72 KB

Que es el feedback?


El feedback o Retroalimentació és la comunicació que va en dues direccions, una d’anada i una De tornada. És la via més fiable per saber si el missatge ha arribat al Receptor tal i com es pretenia.

Elements imprescindibles per la comunicació?


  • Emissor → transmet

  • Receptor → rep

  • Missatge → contingut de la informació

  • Codi → sistema de signes i normes Per formular i comprendre un missatge

  • Canal → mitjà

Que vol dir codificar i descodificar?


Codificar es un Procés complex, ja que cada persona disposa d’un mapa mental que es propi Producte de les seves experiències, entorn familiar i social, educció, formació I personalitat. Per tant codificar vol dir que el emissor haurà de convertir el Seu pensament en paraules. En canvi descodificar, el receptor haurà D’interpretar aquest missatge, però ho farà a traves del seu mapa mental.

Que es la assertivitat?


Assertivitat es Aquella conducta que permet a una persona actuar en base als seus interessos o Necessitats, defensar-se sense ansietat, expressar còmodament sentiments o Exercici els drets personals, sense negar els drets dels altres. Es una manera D’entendre la vida.

L’assertivitat es Pot millorar valorant-nos suficientment, mantenint un bon concepte de nosaltres Mateixos, no demanant disculpes, protocol·làriament, fer-ho nomes quan sigui Necessari, no ignorant mai als altres, no dominant per molta raó que creiem Tenir i permetent que l’altre tingui sempre una sortida digna, no tancar portes I admetent els nostres errors i equivocacions.

Es pot afrontar de Diverses maneres, tenint un bon concepte d’un mateix, planificant els Missatges, sent educat/da, guardant les disculpes per quan siguin necessàries, No arraconant als altres, no recorrent a les amenaces i acceptant la derrota Quan sigui necessària.

Funcions bàsiques de la comminació no verbal?


  • Substituir la paraula

  • Repetir amb gestos

  • Regula la interacció

  • Contradiu el missatge verbal

  • Complementar

  • Accentuar

Actituds davant d’un conflicte?


  • La competició

  • L’acomodació

  • L’evasió

  • La cooperació

Parallenguatge, proxèmica, kinèsia?


  • Parallenguatge → està relacionat Amb les senyals vocals no verbals del discurs com són el volum de veu, el to, La fluïdesa, la claredat, la velocitat o ritme i les pauses. Aquests components Acompanyen al discurs oral i son molt importants ja que aporten molta informació.

  • Proxèmica → és l’estudi de l’espai Que necessita cada persona, de l’úsi Percepció de l’espai social i personal. Tot individu te unes necessitats Territorials.

  • Kinèsia → és l’estudi dels Moviments corporals o també dit llenguatge del cos. Els gestos ajuden a Conèixer millor les emocions d’una persona, si esta nerviosa, preocupada, Insegura, etc. Els fem servir per acompanyar el llenguatge verbal i donar-li èmfasi.

Que vol dir escoltar activament? Consells per la millora De l’escolta activa?


L’escolta activa es L’habilitat d’escoltar no nomes el que la persona esta expressant, sinó també Els sentiments, idees o pensaments que impliquen. El procés d’escoltar Activament vol dir comprendre el que es important per aquella persona.

Consells:

  • Mostrar empatia

  • Parafrasejar → verificar o dir amb Les pròpies paraules el que sembla que l’emissor acaba de dir.

  • Confirmar o aclarir → es tracta de Fer preguntes “convenients” respecte el que se’ns esta explicant.

Que son les barreres psicològiques?


Cada persona es un Mon, un esser únic i diferent, amb una personalitat determinada. El caràcter, La forma de viure, l’experiència... Fan que es tinguin uns marcs de referencia Propi que no necessàriament correspongui amb el nostre interlocutor. Hi ha Idees, creences, prejudicis que poden dificultar la comunicació. S’utilitzen Creences i/o ideologies diferents.

Habilitats socials:


  1. Definició:


    son conductes que s’aprenen i faciliten les Relacions interpersonals. Les anem aprenent des de petits i es poden entrenar, Corregir o modificar.
  2. Components:


  3. Dos exemples de cada component:


Entradas relacionadas: