El paper dels Recursos Humans a l'empresa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,66 KB

El paper dels Recursos Humans a l'empresa

L'element humà en les empreses col·labora en l'organització i evolució de l'activitat empresarial i el fet diferenciador d'aquestes perquè són elements únics de l'organització. Els empresaris són els emprenedors que han creat la seva empresa i la dirigeixen, no són dirigents com Accionistes/Socis no directors. I els treballadors són la força de treball de l'empresa. Intel·ligència emocional a l'empresa és l'habilitat que ens permet conèixer i dominar els nostres propis sentiments i interpretar els sentiments dels altres. (Caract +: Conèixer i conduir els nostres propis emocions, l'automotivació, l'empatia) (Caract -: Dificultat per acceptar crítiques/consells, per treballar en equip o per resoldre conflictes) Departament de Recursos Humans (RRHH) és el que s'encarrega de tot el que té a veure amb l'element humà a l'empresa. Té varies funcions:

  1. Organització i planificació del personal: Planifica les plantilles en funció de l'organització de l'empresa, descriu el perfil professional dels treballadors, dissenya llocs de treballs...
  2. Selecció i contractació: Determina el perfil de la persona idònia, marca uns estàndards, recluta candidatures, fa el procés de selecció de personal (Estudiar el CV, fer una entrevista personal/test de capacitat/personalitat)
  3. Formació de RRHH: Formació dels treballadors que permet que s'adaptin als canvis (Gestió del coneixement, 2 tipus: Explícit- És aquell que pot ser estructurat, emmagatzemat i distribuït com paraules, fórmules, equacions/Tàcit- És aquell que forma part de l'experiència personal, habilitats, valors)
  4. Administració de personal: És la gestió de tots els tràmits juridico-administratius que comporta el personal de l'empresa
  5. Relacions laborals: Activitats que relacionen les empreses amb els treballadors a través dels seus representants
  6. Salut laboral: Té l'objectiu de promocionar la millora de les condicions de treball per augmentar el nivell de protecció de la salut/seguretat
  7. Control de personal: Té en compte aspectes com l'absentisme, les hores extraordinàries, relació personal

Currículum és l'instrument de comunicació escrita que serveix per establir contacte amb empreses en les quals es vol treballar.

Entradas relacionadas: