Panorama da Prosa Galega (1936-1976): Temáticas e Autores Fundamentais
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en español con un tamaño de 4,56 KB
A Prosa Galega entre 1936 e 1976: Temáticas e Autores Clave
A prosa galega do período comprendido entre 1936 e 1976, marcado pola posguerra e o franquismo, presenta unha rica diversidade de temáticas e estilos. Este período foi crucial para a supervivencia e evolución da literatura en lingua galega, a pesar das adversidades.
Temáticas da Prosa Galega (1936-1976)
Neste período, a narrativa galega explorou diversas vertentes, reflectindo as preocupacións e realidades da sociedade da época:
Narrativa Continuadora do Grupo Nós
Esta corrente inclúe a primeira novela publicada na posguerra, marcando unha ponte coa tradición literaria anterior á Guerra Civil.
Narrativa Realista
Céntrase na Galicia rural, nos seus costumes, nas súas crenzas e na súa paisaxe. O seu principal expoñente é Ánxel Fole, quen soubo captar a esencia da vida no campo galego.
Narrativa Fantástica
Céntrase no mundo da mitoloxía intemporal, explorando o imaxinario e o marabilloso. Os seus representantes máis destacados son Álvaro Cunqueiro e Daniel Cortezón.
Autores Destacados da Prosa Galega (1936-1976)
A continuación, presentamos algúns dos autores máis influentes e as súas contribucións á prosa galega deste período:
Ánxel Fole
Na súa obra narrativa salientamos a profunda influencia da narración popular oral. As súas características distintivas inclúen:
- Reflexo da realidade galega: Céntrase especialmente na vida dura do mundo rural, plasmando ademais as crenzas e supersticións do home galego.
- Técnica narrativa: Semellante á narración dos contos populares galegos. É frecuente a narración en espiral, é dicir, un conto dentro doutro conto e así sucesivamente.
- Lingua: Utiliza unha lingua recollida directamente da fala popular, incorporando vulgarismos e dialectalismos propios da montaña luguesa.
- Ambiente: As historias desenvólvense predominantemente en ambientes rurais.
Entre as súas obras máis coñecidas atópanse Á lus do candil (que inclúe 14 relatos), Terra brava e Historias que ninguén cre.
Álvaro Cunqueiro
A súa vasta obra literaria abarca todos os xéneros: poesía, teatro e narrativa. Na súa narrativa constrúe un mundo literario moi persoal, caracterizado por:
- Mestura do real e o fantástico: Presenta un marco real poboado por personaxes populares que conviven con outros que proveñen da mitoloxía.
- Presenza do humor e da ironía: Elementos clave para humanizar os personaxes e engadir profundidade ás súas historias.
- Estrutura narrativa: Emprega unha estrutura de historia dentro doutra historia, que á súa vez se insire noutra, ampliando así os espazos e as perspectivas.
- Referencias literarias: A súa literatura está chea de alusións a outros textos literarios, de diferentes lugares e épocas, actualizando mitos como os de Ulises, Merlín ou Sinbad.
- Estilo lingüístico: A pesar da ausencia de regras estritas para escribir en galego na época, Cunqueiro esforzouse por empregar un galego culto e depurado.
Entre as súas obras máis destacadas figuran Merlín e familia e Se o vello Sinbad volvese ás illas.
Eduardo Blanco Amor
Na súa narrativa distínguense os temas sociais e realistas, un profundo interese polo mundo da infancia e unha ambientación predominantemente urbana. Ademais, utilizou as técnicas narrativas máis innovadoras xurdidas na primeira metade do século XX.
- A Esmorga: É unha novela innovadora tanto na temática como na técnica narrativa. A historia comeza cun suceso tráxico acontecido décadas atrás na cidade de Ourense (Auria) e protagonizada por tres personaxes. Tras este inicio, a novela desenvólvese a través da declaración xudicial en primeira persoa dun dos implicados nos feitos (Cibrán). A técnica narrativa empregada é coñecida como a «técnica telefónica».
- Os biosbardos: Unha colección de relatos narrados en primeira persoa, protagonizados por personaxes infantís e adolescentes, que exploran o seu universo particular.
- Xente ao lonxe: É a última novela do autor, tamén ambientada na cidade de Auria, que pecha a súa triloxía ourensá.