Els orígens de la innovació empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,92 KB
Punt de partida d'un projecte empresarial
CREATIVITAT: generació d’idees noves (pensar)
INNOVACIÓ: implantació d’idees noves i útils per crear nous negocis o establir nous sistemes de producció (fer).
Per tal d'evitar fracàs del projecte, la idea s'ha de basar en els principis següents:
Que el producte satisfaci NECESSITATS i sigui INNOVADOR, diferent als productes que s'ofereixen en el mercat.
Estudi i valoració de la idea:
- Per a que l'empresa tingui èxit:
- Ha de ser original.
- Ha de satisfer una necessitat.
- Ha d'afegir algun factor diferenciador.
- Ha de cobrir forats del mercat.
Cerca d’idees:
- -Repetir experiències alienes: observació del mercat.
- -Aprofitar pròpia experiència: com a treballador, per formació, en temps d'oci.
- -Innovació de productes o serveis: afegint un factor diferenciador.
- -Percebre una necessitat: observar canvis socials per detectar oportunitats de negoci.
ORIGEN DE NEGOCI:
- Formació acadèmica
- Experiència professional i laboral
- Viatges a l’estranger
- Canvis socials del nostre entorn
- Noves formes d’oci
- Usos alternatius a productes
- Àrees de competència
- Liberalització d’activitats
La formació acadèmica dels promotors
És lògic que una persona que hagi realitzat uns estudis determinats vulgui canalitzar la seva carrera en l’exercici professional dels mateixos. Així, un arquitecte pot muntar un estudi d’arquitectura, un advocat un despatx d’advocats, etc.
Aquests professionals són empresaris que treballen sols o amb altres professionals.
L’experiència professional i laboral dels promotors.
El coneixement d’un determinat sector i contar amb determinades habilitats tècniques, pot definir una idea de negoci. Per exemple, el cas d’un perruquer que després de treballar per compte aliè decideix posar una perruqueria o cuiner assalariat que obre restaurant propi.
Els viatges a l’estranger.
Es tracta d’identificar idees de negoci que han funcionat en altres països i que poden tenir èxit en el mercat nacional de la mateixa manera o fent petits canvis.
Els canvis socials del nostre entorn.
Són idees que sorgeixen a mesura que canvia la societat, propiciades per l’envelliment de la població, la incorporació de la dona al mercat laboral, l’augment de la immigració. D’aquesta manera es creen empreses de càtering. Empreses que cuiden de nens i gent gran, locutoris, empreses d’enviament de diners, etc.
Les noves formes de viure l’oci.
Idees sorgides de la detecció d’una demanda d’activitats d’oci, culturals i artístiques de major qualitat. Per exemple, empreses dedicades a l’ensenyament de tècniques de navegació, agències d’oci
L’aplicació de les noves tecnologies.
El desenvolupament d’internet està estimulant l’aparició d’empreses comercials i de serveis que utilitzen la xarxa com mitjà de treball.
L’aparició de noves fonts d’energia no contaminants.
És el cas de les energies renovables com alternativa a les fonts convencionals i la generació d’empreses de consultoria mediambiental.
Usos alternatius a productes.
Reciclatge de mobles, transformació de consumibles, etc.
La tendència de les empreses a enfocar-se en les seves àrees de competència
Dóna lloc també a la generació d’un gran nombre d’empreses de serveis, tals com empreses de logística, informàtica, seguretat, càtering, etc.
La contínua liberalització d’activitats.
Que fins ara s’exercien en règim de monopoli també crea noves oportunitats per als empresaris