Organització i treball en equip

Enviado por Chuletator online y clasificado en Francés

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,67 KB

Organigrames

Representació gràfica de manera sintètica i simplificada, de l'estructura de l'organització empresarial.

  • Diferenciar els elements que formen l'empresa
  • Ha de diferenciar els nivells i les posicions d'autoritat
  • Fàcil d'entendre
  • Senzill. Elements indispensables

Tipus d'organigrames

  • Organigrames verticals
  • Organigrames horitzontals
  • Organigrames radials

Organització informal

Relacions personals i socials que no estan preestablertes per la direcció o l'organització de l'empresa, però que sorgeixen espontàniament quan les persones s'associen entre si.

Exemple: Anar a fer el cafè al descans amb algú d'un altre departament.

Treball en equip o cooperatiu

Es caracteritza perquè el grup té una finalitat comuna, acomplir una tasca que s'ha marcat prèviament, es porta de manera conjunta, els membres de l'equip s'interrelacionen, se senten part del grup.

Treball col·laboratiu

Posar en comú coneixements, materials i idees amb la finalitat de compartir-los, normalment de manera desinteressada per construir un coneixement comú que es pugui utilitzar globalment.

Exemple: Wikipedia.

Treball per projectes i objectius

Organització per equips amb personal intern (de l'empresa) i extern (freelance) per desenvolupar en comú projectes concrets d'acord amb els objectius de l'empresa.

La gestió del temps

  • Mantenir un entorn ordenat (taula, etc.)
  • Establir objectius
  • Utilitzar una agenda
  • Planificar tasques
  • Delegar

Entradas relacionadas: