Organització i RRHH en Empreses Periodístiques: Claus d'Èxit

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,33 KB

Empresa Periodística: Organització i Recursos Humans

L'organització d'una empresa determina de manera lògica els seus elements. L'organigrama és la representació gràfica de l'organització de l'empresa. Una bona organització sap adaptar-se al temps i canvia constantment per ajustar-se al sector, ja que l'economia evoluciona i pot requerir la supressió de llocs de treball i funcions. Un organigrama dinàmic marca explícitament i implícitament les interrelacions entre els departaments de l’empresa, de manera que tothom treballi i faci els màxims esforços per assolir el mateix objectiu comú. La informació ha de fluir.

Característiques d'una Bona Empresa Periodística

Per tant, una bona empresa ha de ser:

  • Dinàmica.
  • Integradora: Integra tots els departaments, la qual cosa la fa més eficaç (per exemple, mitjançant consells de redacció amplis o reduïts). També interrelaciona tots els departaments.
  • Dimensionadora de recursos: Assigna a cada departament els recursos adequats.
  • Reconeixedora de l'esforç: Premia l'esforç individual i col·lectiu de les persones.
  • Adaptable en plantilla: Redimensiona constantment la plantilla.
  • Flexible en tasques: Redefineix les tasques de cada departament segons els gustos i costums canviants.
  • Potenciadora de la comunicació interna: Potencia els sistemes de comunicació interns. Tot i que en una empresa petita pot no ser necessari, en la majoria dels casos es tracta de grans empreses. La comunicació interna ha de ser bona en tots els sentits:
    • Descendent: Des dels càrrecs directius cap als empleats.
    • Horitzontal: Entre persones del mateix nivell jeràrquic (com ara caps de secció).
    • Ascendent: Des dels empleats cap als càrrecs directius.

Principis d'una Bona Organització Empresarial

Una bona organització empresarial es basa en:

  • Divisió del treball: Cada empleat ha de saber quines són les seves funcions, i cada lloc ha de ser ocupat per la persona més capacitada.
  • Autoritat: Està basada en el raonament, però al final, s’ha de complir allò que s’acorda.
  • Jerarquia: El director ha d’assistir a reunions on es prenen decisions. L’autoritat ha d'establir quines són les prioritats.
  • Disciplina: Quan s’adopta un acord, s’ha d’executar en el mínim temps possible. Rapidesa en el compliment de les ordres.
  • Unitat de comandament: Coordinació d’accions. Només s’ha d’actuar en una direcció.
  • Remuneració equilibrada: Les pautes de remuneració han de ser molt clares i equilibrades; altrament, a la llarga, esdevé un focus de problemes.
  • Estabilitat del personal: L'estabilitat transmet confiança envers l’empresa i la feina. Hi ha un risc que aquesta estabilitat esdevingui un esperit de funcionari.
  • Iniciativa constant: Noves idees que facin avançar l'empresa. És una organització canviant que s’adapta a les necessitats.
  • Esperit d’equip.

Exemples de Tipus de Gestió i Personal

Tipus de Dirigents

  • Dirigent negligent: Exerceix la seva feina amb el mínim esforç, no supervisa res.
  • Dirigent autoritat-obediència: Sempre té raó i no es pot negociar res; es regeix pel principi d’autoritat.
  • Dirigent aparador: Busca el reconeixement a través del resultat; no és exigent amb la seva feina, però negocia algunes coses.
  • Dirigent bo (d'equip): Exigeix, però negociant amb la seva gent.

Tipus de Subordinats (segons actitud i aptitud)

  • Disponibilitat alta: Disposat a fer moltes coses, està predisposat i motivat.
  • Disponibilitat moderada: Està capacitat, però té poca predisposició.
  • Poca capacitat, molta motivació: No sap fer bé les coses, però té molta motivació.
  • Disponibilitat baixa: Està poc capacitat, poc predisposat i poc motivat.

Entradas relacionadas: