Organització d'Espais i Temps en Educació Infantil
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,34 KB
1. On ha d'estar situada la zona d'higiene dels infants?
En una zona que permeti el control visual.
2. Què ha d'afavorir l'organització de les aules?
Ha d'afavorir activitats d'exploració, experimentació i evitar la dispersió.
3. Què inclou l'horari?
Inclou l'horari de diversos grups d'infants i del personal.
4. Com es divideix el temps dels educadors/es?
Es divideix entre atenció directa i indirecta als infants.
5. A què ha de respondre les dimensions de l'escola, els espais i l'ús i organització del temps?
Ha de respondre al projecte educatiu de centre, a les famílies dels infants i a les necessitats dels infants més petits.
6. El marc normatiu legal...
És el primer condicionant que cal considerar.
7. L'organització del temps i dels horaris haurà de cercar…
Ha de cercar seguretat, estabilitat i flexibilitat.
8. Què marca els ritmes biològics dels infants?
Les rutines de la vida quotidiana.
9. Quin decret regula les ludoteques?
El Decret 94/2009.
10. Quina és la superfície mínima de l'espai útil que ha de tenir una ludoteca?
50 m².
11. Quina titulació ha de tenir una educadora infantil segons la LOE?
Títol de grau superior d'educació infantil o carrera de mestre d'Educació Infantil.
12. Quin marc normatiu estableix els requisits mínims dels centres d'educació infantil de 1r i 2n cicle?
1r cicle: Decret 282/2006, 2n cicle: Reial Decret 132/2010.
13. Quins tres períodes de la franja horària podem distingir?
Acollida (8 a 9:30-10 h), horari d'activitat (9:30 a 16:30 h) i comiat (17 a 17:30 h).
14. Quins factors són més adequats respecte a la ubicació i l'espai dels edificis de les escoles?
Una planta, àrees exteriors i il·luminació natural.
15. Quin decret regula els requisits mínims dels centres d'EI de 1r cicle d'àmbit autònom català?
El Decret 282/2006.
16. Què trobem en el pla d'adaptació?
Qui acompanyarà l'infant i en quines franges horàries, quan i com s'incorporarà l'infant.
17. Com ha de ser el material de l'escola infantil?
Ha de ser atractiu, motivador, senzill, d'ús flexible i obert.
18. El material de l'escola és…
Col·lectiu.
19. Els sonalls, tambors, pianos, instruments casolans de percussió i pilotes són recomanats per…
Infants de 0 a 1 anys.
20. Com es classifiquen els materials?
Es classifiquen per edats, per ús col·lectiu o individual, fungibles i no fungibles.
21. Quins criteris hem de tenir en compte a l'hora d'organitzar l'espai?
- Que afavoreixi l'autonomia.
- Que es puguin combinar activitats individuals i col·lectives.
- Que siguin rics en varietat d'estímuls.
22. De quins espais interiors ha de disposar l'escola?
Entrada, sala d'usos múltiples (SUM), despatxos, serveis, cuina, vestidors i aules.
23. L'equip directiu a una escola de 2n cicle d'infantil i ed. primària, per qui està format?
Per la direcció, el cap d'estudis i el secretari.
24. L'AMPA és…
Un òrgan col·legiat, associatiu i voluntari de pares i mares.