Organització del Treball: La Planificació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,2 KB

Tema 1. Organització del Treball: la Planificació

1. Concepte d'Empresa

Perquè una persona sigui competent necessita: formació adequada, experiència i habilitats. El manual per definir llocs de treball (DPT) i el manual per valorar els llocs de treball (VPT), són manuals que l'empresa encara no té.

Empresa: unitat econòmica formada per un conjunt de factors i elements (humans, tècnics i econòmics) amb la funció de satisfer les necessitats de la societat. L'objectiu final és donar un producte o servei a la societat, és a dir, al client. L'empresa té responsabilitats socials i individuals de la societat/d'un entorn i ha de crear per tal d'oferir un producte al client.

Objectius principals de l'empresa:

  • Satisfer necessitats dels clients: fabricar i/o vendre productes o serveis útils i de qualitat.
    • Responsabilitats socials (client)
    • Responsabilitats individuals (i sobre els treballadors de l'empresa)
  • Remunerar el capital i les inversions fetes
  • Innovar en matèria de tecnologia, productes per ser millor que la competència
  • Gestionar el coneixement de l'empresa (no pots créixer 'a lo grande' perquè et pots estancar amb facilitat. Créixer amb cap)
  • Crear feina i permetre desenvolupar carreres professionals
  • Gestionar nivell adquisitiu dels treballadors
  • Gestionar les motivacions
  • Empresa vetlla per les amenaces i per l'entorn; és a dir, per millorar-lo.

Elements de l'empresa:

El component humà = propietari, soci, accionista (els que posen els diners), empresari (el que té la idea i crea l'empresa), directiu (el que fa que l'empresa funcioni) i els operaris (treballadors).

  • Directius executius: ajuda a l'empresari a determinar l'estratègia de l'empresa a llarg termini.
  • Directius operatius: té informació a més curt termini i és el que ha d'executar.

2. Teoria de l'Organització

Es basen en confeccionar llocs de feina i fer organigrames reals i alhora saber que és el que necessito i que tinc. L'anàlisi de 'tareas' permet dissenyar perfils professionals, optimitzar la feina, programar la formació i dissenyar una política retributiva justa.

1 Humans, tècnics i econòmics: són els elements clau que conformen l'empresa.

2 Política retributiva: "Conjunt d'orientacions basades en estudis i valoracions, encaminades a distribuir equitativament les quantitats pressupostades per retribuir al personal en un període de temps determinat de acord amb els mèrits eficàcia de cada un".

Gestió i desenvolupament de les persones i equips Jordi Comas Massaguer

2

I la confecció d'organigrames que té com a principi organitzar l'empresa i situar cada lloc de feina a la posició que li pertoca (escalar, unitat de 'mando', excepció i esfera de control). Per la teoria de l'organització s'utilitzen coneixements contrastables mitjançant el mètode científic, tècniques objectives per la seva investigació i seguint un rigor científic.

Entradas relacionadas: