Organització del Temps i l'Espai en Educació Infantil
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,32 KB
Organització del Temps i l'Espai
Adquisició d'Hàbits i Rutines
L'adquisició de l'hàbit d'activitat-descans i altres rutines saludables és crucial per al desenvolupament cognitiu, l'orientació espacial i temporal, i l'establiment de relacions socials i la socialització dels infants.
- Tenir en compte els ritmes biològics.
- Relacionar pautes fisiològiques i rutines quotidianes.
- Els infants necessiten ritmes i rutines com a marc de referència.
- És important destacar "moments rellevants" a l'aula per diferenciar el que succeeix abans i el que succeeix després.
- Això els donarà més seguretat emocional, confiança i coneixement del medi.
Indicadors d'Avaluació per a l'Organització del Temps
- Si s'adapta a les necessitats de l'infant.
- Si es té en compte la corba de fatiga en l'atenció.
- Si es respecten els ritmes individuals.
- Si l'horari és flexible i permet assumir contingències.
- Si l'infant coneix les rutines quotidianes.
L'Organització de l'Espai
Cal tenir en compte criteris educatius, de seguretat i d'higiene.
La distribució de l'espai ha de donar resposta a les necessitats de l'infant, tenint en compte els principis educatius del desenvolupament, les seves capacitats, i seguint les etapes pròpies del seu desenvolupament evolutiu.
Criteris per a l'Organització d'Espais Infantils
- Satisfà els interessos i necessitats dels infants.
- Facilita la trobada i la diversitat infantil.
- Estan clarament delimitats.
- Són senzills i actualitzats en l'ordre educatiu.
- Tenen material suficient.
- Són motivadors i amplis.
- Són dinàmics i funcionals.
Necessitats i Característiques del Son segons l'Edat
Edat | Necessitats | Característiques del Son |
---|---|---|
0 - 3 mesos |
|
|
4 - 7 mesos |
|
|
8 mesos - 2 anys |
|
|
3 - 6 anys |
|
|