Organismes de control de mitjans

Enviado por Chuletator online y clasificado en Medicina y Salud

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,03 KB

OJD

L'Oficina de Justificació de Mitjans Impresos (OJD) proporciona dades de difusió i "vendes" de diaris, revistes i suplements. És important destacar que la difusió no és l'audiència. Aquest organisme, d'adscripció voluntària, dona fe de les xifres de "vendes". Existeixen l'OJD per a publicacions de pagament, la PGD per a publicacions gratuïtes i l'OJD Interactiva.

Tirada

La tirada es refereix a tots els exemplars impresos. D'aquesta tirada, es retiren els exemplars defectuosos (mal impresos, mal retallats, mal doblegats, etc.).

Tirada útil

La tirada útil fa referència als exemplars que finalment surten al mercat.

Maneres de distribució

  • Venda al número: En punts de venda habituals com papereries, quioscos, etc.
  • Subscripcions: Poden ser individuals o col·lectives (per exemple, una empresa que subscriu els seus treballadors).
  • Serveis promocionals: Distribució gratuïta en universitats, bars, etc.
  • Venda en bloc: Compra puntual d'un número determinat d'exemplars per part d'una empresa (per exemple, els FGC).
  • Servei regular: Un anunciant rep exemplars del diari on ha publicat un anunci com a comprovació.

INFOADEX

INFOADEX mesura les inversions publicitàries. Proporciona dades sobre inversions realitzades a través de tarifes, investigant els diferents mitjans. Ho fa de tres maneres:

  1. Recollida d'informació dels seus propis sistemes: Investigació directa a partir dels seus sistemes sofisticats i la col·laboració dels mitjans.
  2. Inversió estimada: Estimació de les dades de preus en base a les tarifes publicitàries. Cal tenir en compte que el preu final pot variar per acords comercials.

És important destacar que INFOADEX no té accés a les condicions econòmiques finals de la publicitat, només l'anunciant coneix la xifra exacta invertida.

Existeixen dos pics d'inversió publicitària:

  1. Abans de l'estiu: Juny i Juliol.
  2. Abans de Nadal: Desembre.

EGM (AIMC)

L'EGM (Estudi General de Mitjans) està elaborat per l'AIMC (Associació per a la Investigació dels Mitjans de Comunicació). Aquest estudi, finançat principalment per la indústria publicitària, és una referència per conèixer l'audiència dels mitjans.

L'AIMC és una associació sense ànim de lucre que agrupa empreses i entitats relacionades amb els mitjans i les seves audiències, principalment mitjans, agències de publicitat, centrals de compres i anunciants.

A més de l'EGM, l'AIMC desenvolupa altres activitats relacionades amb la comunicació:

  • Control d'audimetria
  • Validació d'altres estudis d'audiència
  • Publicitat en cine / Cens de sales
  • Atles de declaració d'escolta de ràdio
  • Marco General de los Medios
  • Macroenquestes d'internet
  • Cursos d'investigació dels mitjans

L'EGM mesura l'audiència de televisió. Tot i l'existència de Kantar Media, l'EGM segueix sent una referència, encara que la seva metodologia pot presentar algunes limitacions en la precisió de les dades de televisió.

Característiques tècniques de l'EGM:

  • Poblacional: Busca una representació adequada de la població i el seu comportament en relació al consum de mitjans.
  • Multimèdia: Estudia el comportament de cada individu respecte als diferents mitjans.
  • Media-producte: Recull informació sobre el consum individual i de la llar d'una àmplia llista de productes, equipaments i estils de vida. Això permet una explotació integrada de les dades (Single Source Data).

L'EGM és un estudi conegut internacionalment com a estudi media-producte, ja que estudia tant el comportament, hàbits i mitjans dels individus com el seu consum.

Entradas relacionadas: