Operacións Concretas de Piaget: 8 Tipos e Desenvolvemento
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Química
Escrito el en gallego con un tamaño de 4,29 KB
Operacións Concretas: 8 Tipos Lóxicos Segundo Piaget
1. Formación dunha Xerarquía de Clases
- Aos 7-8 anos poden facer inclusión de clases.
- Aos 8-9 anos poden clasificar ao representar flores en conxuntos. Exemplos:
- Cales farán un ramo máis grande?
- Se cortases todas as flores do xardín, quedaríanche algunhas margaridas?
- Poderías pór unha margarida na caixa “Flores” sen cambiar o letreiro?
- Se sacas todas as margaridas da caixa, quedaríanche algunhas flores?
- Con todo, teñen dificultade na representación de obxectos que impliquen representación mental (ata os 10 ou 12 anos). Exemplos:
- Se morresen todos os animais, quedaría algún paxaro?
- Se morresen todos os animais, quedaría algún animal?
- Pódense pór estas dúas pilas baixo un mesmo letreiro?
- En ausencia de referencias concretas, Piaget atopou que o 75% dos nenos de 9 anos negaron que fosen xenebrinos e suízos ao mesmo tempo.
2. Seriacións: Relacións Ordenadas
- Aos 7-8 anos son capaces de coordinar a comparación dun par de pauciños e construír unha serie ordenada:
- Facilidade cando se trata do tamaño e da intensidade das cores.
- Habilidade para coordinar relacións de peso cara aos 10 anos.
- Aos 9-10 anos, dificultade para resolver problemas de orde presentados verbalmente.
- Ante problemas verbais de orde, os nenos de 9 a 10 anos regresan ao pensamento intuitivo do período preoperacional para resolvelos.
- Poden resolver problemas de orde cando se lles presentan obxectos físicos.
- O dominio destas dúas operacións (clasificación e orde) permite a adquisición do concepto de número.
3. Substitucións
4. Relacións Simétricas
- Aos 6 anos comprenden que unha distancia non se altera, sexa cal sexa a dirección na que se mida.
- Arredor dos 8 anos comprenden que se hai dous irmáns, cada un deles é irmán do outro. Comezan a comprender a relación de amigos, compañeiros de xogo, factores dun produto, etc.
5. Multiplicacións de Clases
- Hai numerosos exemplos que usan clasificacións dobres. Adiviñas tales como:
- “Unha flor amarela que empece por R”
- “Un número par entre 10 e 20”
- “Un continente de 13 letras ao sur do Ecuador”
- Os nenos de 9 anos adoitan poder clasificar obxectos pola cor, forma e contextura.
6. Multiplicacións de Series
- É posible identificar unha zona cadrada nun plano de rúas.
7. Concepto de Tempo
- O neno debe darse conta de que unha secuencia crecente de idades corresponde a unha serie decrecente de datas de nacemento.
- Este concepto desenvólvese moi lentamente, ata os 9 anos ou máis.
8. Árbore Xenealóxica
- Podemos agrupar os individuos e obxectos facendo que un termo abarque varios. Exemplo: a clase de triángulos, números pares entre 10 e 20.
- Deste xeito podemos facer a árbore xenealóxica familiar.
- Tamén a clasificación de formas dá como resultado unha árbore xenealóxica de clases.
A. Leis do Pensamento nas Operacións Concretas
Estes oito “grupos de operacións” lóxicas fanse accesibles aos nenos durante o período das operacións concretas. O pensamento que se conforma a eles obedece certas leis:
- Lei de composición ou de peche
- Lei da inversión
- Lei da asociatividade
- Lei de identidade
- Lei da tautoloxía. Respecto ás cifras: lei da iteración.
B. Adquisicións co Dominio dos Grupos de Operacións
Co dominio destes oito grupos, conseguirán conservar todas aquelas cantidades ás que non tiñan acceso no período anterior. Así:
- 7-8 anos: Número, lonxitude e sólidos.
- 9 anos: Área.
- 10 anos: Peso.
- 11-12 anos: Volume.