Operacións Concretas de Piaget: 8 Tipos e Desenvolvemento

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Química

Escrito el en gallego con un tamaño de 4,29 KB

Operacións Concretas: 8 Tipos Lóxicos Segundo Piaget

1. Formación dunha Xerarquía de Clases

  • Aos 7-8 anos poden facer inclusión de clases.
  • Aos 8-9 anos poden clasificar ao representar flores en conxuntos. Exemplos:
    • Cales farán un ramo máis grande?
    • Se cortases todas as flores do xardín, quedaríanche algunhas margaridas?
    • Poderías pór unha margarida na caixa “Flores” sen cambiar o letreiro?
    • Se sacas todas as margaridas da caixa, quedaríanche algunhas flores?
  • Con todo, teñen dificultade na representación de obxectos que impliquen representación mental (ata os 10 ou 12 anos). Exemplos:
    • Se morresen todos os animais, quedaría algún paxaro?
    • Se morresen todos os animais, quedaría algún animal?
    • Pódense pór estas dúas pilas baixo un mesmo letreiro?
  • En ausencia de referencias concretas, Piaget atopou que o 75% dos nenos de 9 anos negaron que fosen xenebrinos e suízos ao mesmo tempo.

2. Seriacións: Relacións Ordenadas

  • Aos 7-8 anos son capaces de coordinar a comparación dun par de pauciños e construír unha serie ordenada:
    • Facilidade cando se trata do tamaño e da intensidade das cores.
    • Habilidade para coordinar relacións de peso cara aos 10 anos.
    • Aos 9-10 anos, dificultade para resolver problemas de orde presentados verbalmente.
  • Ante problemas verbais de orde, os nenos de 9 a 10 anos regresan ao pensamento intuitivo do período preoperacional para resolvelos.
  • Poden resolver problemas de orde cando se lles presentan obxectos físicos.
  • O dominio destas dúas operacións (clasificación e orde) permite a adquisición do concepto de número.

3. Substitucións

4. Relacións Simétricas

  • Aos 6 anos comprenden que unha distancia non se altera, sexa cal sexa a dirección na que se mida.
  • Arredor dos 8 anos comprenden que se hai dous irmáns, cada un deles é irmán do outro. Comezan a comprender a relación de amigos, compañeiros de xogo, factores dun produto, etc.

5. Multiplicacións de Clases

  • Hai numerosos exemplos que usan clasificacións dobres. Adiviñas tales como:
    • “Unha flor amarela que empece por R
    • “Un número par entre 10 e 20
    • “Un continente de 13 letras ao sur do Ecuador
  • Os nenos de 9 anos adoitan poder clasificar obxectos pola cor, forma e contextura.

6. Multiplicacións de Series

  • É posible identificar unha zona cadrada nun plano de rúas.

7. Concepto de Tempo

  • O neno debe darse conta de que unha secuencia crecente de idades corresponde a unha serie decrecente de datas de nacemento.
  • Este concepto desenvólvese moi lentamente, ata os 9 anos ou máis.

8. Árbore Xenealóxica

  • Podemos agrupar os individuos e obxectos facendo que un termo abarque varios. Exemplo: a clase de triángulos, números pares entre 10 e 20.
  • Deste xeito podemos facer a árbore xenealóxica familiar.
  • Tamén a clasificación de formas dá como resultado unha árbore xenealóxica de clases.

A. Leis do Pensamento nas Operacións Concretas

Estes oito “grupos de operacións” lóxicas fanse accesibles aos nenos durante o período das operacións concretas. O pensamento que se conforma a eles obedece certas leis:

  • Lei de composición ou de peche
  • Lei da inversión
  • Lei da asociatividade
  • Lei de identidade
  • Lei da tautoloxía. Respecto ás cifras: lei da iteración.

B. Adquisicións co Dominio dos Grupos de Operacións

Co dominio destes oito grupos, conseguirán conservar todas aquelas cantidades ás que non tiñan acceso no período anterior. Así:

  • 7-8 anos: Número, lonxitude e sólidos.
  • 9 anos: Área.
  • 10 anos: Peso.
  • 11-12 anos: Volume.

Entradas relacionadas: