Obres d'art: Jugador de cartes, El crit i El pensador
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,79 KB
Jugador de cartes, 1893 Cézanne
Solitari, reflexiu, intelectual, perfeccionista, pare banquer estricte, no París, 61 va anar. -Geometrització (cubisme) Superposic
Te: Oli E: Nit Estel Tem: Esc Costumista L: M. Orsay pintura finals XIX princ XX CH: Sol ix DF: Homes asseguts devant altre n taula, ampolla eix compositiu, sensació repós, geometria i superposició, pinzellada breu superp tonalitats gamma ocres I: 2 jugadors, un jardiner, al bar poble F: No, llibertat creadora artista S: Rivalitat autor-pare MiI: Inspirat en Poussin i Coubert, precursor cubista
El Crit 1893 Munch
Obra angoixant, marcada per obsessió malaltia mort circumstàncies fam, vida en parella sense èxit. -Pinzellada ràpida i espontània, quadres esbossats, colors agressius i violents.
Te: Oli i tremp sobre cartró, tec i materials atípics E: Expressionista, busca angoixes i problemes humanitat, preguntes essencials i pessimista. Tem: Al·legòric L: Nasjonalgalleriet (Oslo) CH: Sol ix DF: Centre comp, home mans cap, dues persones al radera, estan en un pont sobre un fiord i es completa amb angoixant paisatge marítim, angoixa artista amb les línies, diagonal divideix quadre, pont i paisatge, horitzó a 2/3, colors blaus, vermells, grocs i ataronjats. I: Passarel·la fiord, personatge central i fons F: Llib autor S: 3 còpies, transmetre problemes i angoixes internes MiI: Goya, Van Gogh Gauguin, i mòmies, inf express del grup Die Brücke
El Pensador 1880-1900 Rodin
Gran innovador, no academicista, escultor impres. critica per motlles amb humans, influenciat per MA i David
Ti: Fossa, escultura a partir de motlles Tem: Simbòlic L: Musée Rodin CH: Filo existencialista, preguntes existencials + Nit Ex DF: Home nu, braços i peus desmesurats, assegut i apollant el cap sobre ma, clara composició centrípeta, autonomia perfecte, clara influència de MA I: Home nu, braços peus desmesurats, assegut, cap penjant F: Figura individualitzada de les portes del infern, amb funció de decorar porta del museu de les arts de París. S: Modelització de la metàfora del pensament de l'home MiI: MA, del que recull força i Terribilità del 'Moises' influenciat per David en desproporcions anatòmiques, precursor escultura moderna