Objectius operatius educació infantil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,02 KB

ORGANITZACIÓ DE LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA

Nivells D’intervenció educativa


-Àmbit Formal:


-Primer Nivell de concrecció : informació sobre unes determinades Intencions educatives i orientacions de com dur‐les a Terme(Currículum).

-Segon Nivell de concrecció: equips docents completen i contextualitzen el Currículum a nivell de centre.

(Proposta Pedagógica del centre)

-Tercer Nivell de concrecció:Es precisa amb més detall el què, quan i com Ensenyar

. (Programació d'aula)



-Àmbit No formal:

projecte

programa projecte

Pla programa

programa

Currículum




és Un pla o programa educatiu, prèviament organitzat, per assolir uns Objectius educatius. Es Pot analitzar des de diferents punts de vista:


-Des De la perspectiva de l’educant o alumnat


-Des De la perspectiva de l’educador o docent

-Des De la perspectiva de l’administració educativa


Elements Currículum:


Principis generals , Objectius, Continguts, Metodologia, Avaluació.


1) Currículum OBERT:


Currículum que disposa de certa flexibilitatque Permet a educadors o docents modelar la seva concreció final. Respecta les característiques de cada alumne i el context educatiu, Valorant més el procés d’ensenyament que el resultat D’aprenentatge
.


Currículum TENCAT:


Currículum on les possibilitats d'innovació ide Concreció de nous continguts són nul·les. L’educador/a aplica El que hi ha establert i determina objectius concrets per a tots els Alumnes de manera homogènia.

Valora L’eficàcia de la intervenció pels resultats



2)Currículum EXPLICIT:Currículum que marca Els ensenyaments previstos i desenvolupats per les programacions


Currículum OCULT:


Són Ensenyaments que es produeixen senseintenció, Que no estan donats de manera explícita. No es planifiquen. Es Transmeten també inconscientment degut a la interacció diària amb Els educadors i educadores i els companys.

Transmet Tant allò bo com el que no és tan bo

(companyerisme, Esforç, relació social,..).

3)Currículum FORMAL:


currículum Que està escrit, que ens dóna l’administració educativa, Hauria de coincidir amb elcurrículum Explícit.


Currículum REAL:


El Que realment, o de manera efectiva, es porta ala Pràctica a l'aula. Tot allò que he fet de veritat.


-La Distància entre el currículum formal i el real la cobreix el Currículum ocult


Les Lleis educatives i el currículum

Llei Orgànica d’Educació


2006,LOE

Llei Catalana d’Educació


2009, LEC(base Per establir els currículums)

LOMCE, LleiOrgànica 2013 (millora de la qualitat educativa)


Currículum--> format Pel conjunt d'objectius, competències bàsiques, continguts, mètodes Pedagògics i criteris d'avaluació de cada una de les ensenyaments Reglats

. (LOE)


Components Del currículum actuals:


Objectius.

 Capacitats - Competències bàsiques.

 Continguts.

Estratègies Metodològiques.

Criteris D'avaluació.

El Currículum educatiu al nostre país:


Descentralitzat


A Càrrec de les comunitats autònomes i els centres docents.

Obert


Intervenció Dels professionals per la configuració definitiva i la posada en Pràctica. Permet l’adaptació a la realitat del moment. (Flexibilitat)



-Objectius De cicle o generals:

especifiquen Nivell d’assoliment al que han d’arribar els infants en acabar L’etapa.

S’especifiquen Al currículum formal

.


-Objectius Didàctics o d’aprenentatge:

es Pretenen assolir amb la posada en pràctica d’una unitat didàctica. S’especifiquen al desenvolupament de la unitat Didàctica-programació d’aula.

Competències Básiques:


Conjunt de coneixements, destreses i actituds que es consideren Imprescindibles per a que una persona arribi al seu desenvolupament Personal, escolar i social.


Capacitats(E.I):


fites A assolir en acabar l’etapa educativa per tal de contribuir al seu Desenvolupament integral. Redactades al currículum formal o Prescriptiu.


-Aprendre A ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma


-Aprendre A pensar i a comunicar


-Aprendre A descobrir i tenir iniciativa


-Aprendre A conviure i habitar el món


Continguts:


Són El conjunt de coneixements que l'alumnat ha de treballar per Desenvolupar les capacitats que es proposen en els objectius de cada Etapa o cicle.

1. Descoberta d’un mateix i dels altres

2. Descoberta de l’entorn

3. Comunicació i llenguatges


Estrategies Metodologiques:


conjunt De normes i decisions que organitzen l'acció didàctica, amb L'objectiu de facilitar el desenvolupament dels processos D'ensenyament‐aprenentatge expressats en les intencions educatives.


Criteris D'avaluació(aspectes)


Els Processos d'aprenentatge de l'alumnat.

L'actuació Docent.

Els Projectes d'aula o etapa.

El Propi sistema educatiu.


Desenvolupament Curricular:


procés D'adaptació, adequació i contextualització del currículum fins a La seva aplicació efectiva a l'aula.



Entradas relacionadas: