Objectius operatius educació infantil
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 12,02 KB
ORGANITZACIÓ DE LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA
Nivells D’intervenció educativa
-Àmbit Formal:
-Primer
Nivell de concrecció : informació sobre unes determinades
Intencions educatives i orientacions de com dur‐les a
Terme(Currículum).
-Segon
Nivell de concrecció: equips docents completen i contextualitzen el
Currículum a nivell de centre.
(Proposta Pedagógica del centre)
-Tercer
Nivell de concrecció:Es precisa amb més detall el què, quan i com
Ensenyar
. (Programació d'aula)
-Àmbit No formal:
projecte
programa projecte
Pla programa
programa
Currículum
és
Un pla o programa educatiu, prèviament organitzat, per assolir uns
Objectius educatius. Es
Pot analitzar des de diferents punts de vista:
-Des De la perspectiva de l’educant o alumnat
-Des De la perspectiva de l’educador o docent
-Des De la perspectiva de l’administració educativa
Elements Currículum:
Principis generals , Objectius, Continguts, Metodologia, Avaluació.
1) Currículum OBERT:
Currículum que disposa de certa flexibilitatque
Permet a educadors o docents modelar la seva concreció final.
Respecta les característiques de cada alumne i el context educatiu,
Valorant més el procés d’ensenyament que el resultat
D’aprenentatge
.
Currículum TENCAT:
Currículum on les possibilitats d'innovació ide
Concreció de nous continguts són nul·les. L’educador/a aplica
El que hi ha establert i determina objectius concrets per a tots els
Alumnes de manera homogènia.
Valora L’eficàcia de la intervenció pels resultats
2)Currículum EXPLICIT:Currículum que marca Els ensenyaments previstos i desenvolupats per les programacions
Currículum OCULT:
Són
Ensenyaments que es produeixen senseintenció,
Que no estan donats de manera explícita. No es planifiquen. Es
Transmeten també inconscientment degut a la interacció diària amb
Els educadors i educadores i els companys.
Transmet Tant allò bo com el que no és tan bo
(companyerisme,
Esforç, relació social,..).
3)Currículum FORMAL:
currículum
Que està escrit, que ens dóna l’administració educativa,
Hauria de coincidir amb elcurrículum
Explícit.
Currículum REAL:
El
Que realment, o de manera efectiva, es porta ala
Pràctica a l'aula. Tot allò que he fet de veritat.
-La Distància entre el currículum formal i el real la cobreix el Currículum ocult
Les Lleis educatives i el currículum
Llei Orgànica d’Educació
2006,LOE
Llei Catalana d’Educació
2009,
LEC(base
Per establir els currículums)
LOMCE, LleiOrgànica 2013 (millora de la qualitat educativa)
Currículum-->
format
Pel conjunt d'objectius, competències bàsiques, continguts, mètodes
Pedagògics i criteris d'avaluació de cada una de les ensenyaments
Reglats
. (LOE)
Components Del currículum actuals:
Objectius.
Capacitats - Competències bàsiques.
Continguts.
Estratègies Metodològiques.
Criteris D'avaluació.
El Currículum educatiu al nostre país:
Descentralitzat
A Càrrec de les comunitats autònomes i els centres docents.
Obert
Intervenció Dels professionals per la configuració definitiva i la posada en Pràctica. Permet l’adaptació a la realitat del moment. (Flexibilitat)
-Objectius De cicle o generals:
especifiquen
Nivell d’assoliment al que han d’arribar els infants en acabar
L’etapa.
S’especifiquen Al currículum formal
.
-Objectius Didàctics o d’aprenentatge:
es
Pretenen assolir amb la posada en pràctica d’una unitat didàctica.
S’especifiquen al desenvolupament de la unitat
Didàctica-programació d’aula.
Competències Básiques:
Conjunt de coneixements, destreses i actituds que es consideren
Imprescindibles per a que una persona arribi al seu desenvolupament
Personal, escolar i social.
Capacitats(E.I):
fites
A assolir en acabar l’etapa educativa per tal de contribuir al seu
Desenvolupament integral. Redactades al currículum formal o
Prescriptiu.
-Aprendre A ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma
-Aprendre A pensar i a comunicar
-Aprendre A descobrir i tenir iniciativa
-Aprendre A conviure i habitar el món
Continguts:
Són
El conjunt de coneixements que l'alumnat ha de treballar per
Desenvolupar les capacitats que es proposen en els objectius de cada
Etapa o cicle.
1. Descoberta d’un mateix i dels altres
2. Descoberta de l’entorn
3. Comunicació i llenguatges
Estrategies Metodologiques:
conjunt
De normes i decisions que organitzen l'acció didàctica, amb
L'objectiu de facilitar el desenvolupament dels processos
D'ensenyament‐aprenentatge expressats en les intencions educatives.
Criteris D'avaluació(aspectes)
Els Processos d'aprenentatge de l'alumnat.
L'actuació Docent.
Els Projectes d'aula o etapa.
El Propi sistema educatiu.
Desenvolupament Curricular:
procés
D'adaptació, adequació i contextualització del currículum fins a
La seva aplicació efectiva a l'aula.