Normes de Ciclisme: Seguretat i Tècnica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,7 KB

Normes de Conducta en Grup

El guiatge en grup comporta un risc afegit, ja que en conduir amb un nombre de ciclistes, es poden generar accidents per diversos motius, com ara:

  • No mantenir la distància de seguretat.
  • Reducció del camp visual.
  • Falta de concentració.

Per evitar-ho, cal seguir aquestes normes:

  • Respectar sempre les normes generals de circulació.
  • Ús obligatori del casc a l'escola.
  • No avançar mai al guia.
  • El grup no pot circular mai en "pilot" per no envair el camí.
  • Circular per la dreta dels camins, ja que hi ha zones obertes al tràfic.
  • Circular en fileres de màxim 2 ciclistes, deixant espai lateral per maniobrar.
  • Cedir la prioritat al que puja en passos estrets o en mal estat.
  • Avisar de totes les maniobres amb anticipació.
  • Avisar verbalment dels perills, ja que en grup es redueix la visibilitat.
  • En trams difícils, reduir la velocitat i/o baixar de la bicicleta.
  • Mantenir una distància de seguretat de 5 metres amb el ciclista de davant.
  • No avançar mai en baixada.
  • No avançar mai al professor si no dona permís.
  • Les maniobres perilloses per part de l'alumne seran sancionades.

Normes de Pilotatge

  • Utilitzar correctament les marxes i anticipar-se als canvis de terreny o desnivells.
  • Anticipar-se a la frenada abans de la corba. No frenar en plena corba.
  • Reduir la potència de frenada al fre de davant en corba.
  • Frenar amb les dues mans.
  • En pendent, frenar 70% darrere i 30% davant.
  • En trialeres o pistes amb fort pendent, mantenir el tronc dret, cames paral·leles i braços aixecats.
  • Mantenir la mirada endavant amb el cap aixecat.
  • Aixecar la roda de davant per superar obstacles.
  • Mantenir un marge de seguretat personal per evitar caigudes.

Teoria de les Capes

Objectiu: Mantenir la temperatura corporal entre 36,5º i 37º. També busca la seguretat (protecció) i el confort (comoditat).

  • 1a capa: Roba tècnica (estiu) o tèrmica (hivern).
  • 2a capa: Jaqueta calenta (per mantenir la calor corporal).
  • 3a capa: Paravent (per protegir de la humitat).

Alçada Correcta del Seient

Hi ha diverses formes d'ajustar l'alçada:

  1. Dos cm per sota la cresta ilíaca.
  2. Pujar a la bicicleta, seure al seient i recolzar el taló d'una cama sobre un dels pedals. Baixar la biela fins a posar-la vertical; la cama hauria de quedar quasi en extensió.
  3. Mesurar l'entrecuix amb un llibre i multiplicar per 0,88.

Característiques d'un Casc

  • Lleuger
  • Ventilat
  • Aerodinàmic
  • Homologat
  • Ajustament correcte
  • Escumes en bon estat

Test de Seguretat de la Bicicleta

Abans de cada sortida, comprovar:

  1. Frens:
    • V-brake: Pastilles no gastades i alineades amb la llanta.
    • Disc mecànic: Pastilles no gastades i estat del cable.
    • Disc hidràulic: Pastilles no gastades i pressió del fre.
  2. Rodes:
    • Tancament ràpid ben tancat.
    • Pressió correcta del pneumàtic.
  3. Direcció:
    • Absència de joc a la potència.
    • Manillar recte.
  4. Transmissió:
    • Cadena ben sincronitzada.
    • Cadena ben engreixada.
  5. Posició a la bicicleta:
    • Alçada correcta del seient.
    • Manetes de fre amb bona inclinació.

Entradas relacionadas: