Normes d'Auditoria: Guia Completa per a Auditors

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,14 KB

Normes per a la Realització de la Tasca en Auditoria

1. Introducció

Les normes per a la realització de la tasca en auditoria determinen els mitjans i actuacions necessàries per a una auditoria efectiva.

2. Contracte o Carta d'Encarrec

L'auditor ha d'acordar per escrit amb el client l'objectiu i l'abast del treball, així com els honoraris i l'estimació d'hores de feina.

3. Planificació

La planificació implica el desenvolupament d'una estratègia global basada en l'objectiu i l'abast de l'encàrrec.

4. Estudi i Avaluació del Sistema de Control Intern

La implementació i manteniment del sistema de control intern és responsabilitat de la direcció.

El Risc i l'Evidència en Auditoria

Introducció

L'auditor necessita informació dels estats comptables de l'empresa per emetre una opinió. Com que és impossible analitzar tots els documents de l'empresa, es revisen només una part d'aquests documents i els errors detectats s'extrapolen (generalitzen) a la totalitat de documents. Aquest fet provoca que hi hagi un risc en auditoria.

El Risc en Auditoria: Concepte i Factors Determinants

El risc és el procés pel qual els estats comptables poden contenir errors. El risc es compon de:

  1. Risc inherent: És el risc que va unit a la mateixa activitat, encara que existeixin sistemes de control.
  2. Risc de control: És el risc que el sistema de control no detecti o corregeixi els errors.
  3. Risc de no detecció: Risc que l'error no es detecti.

RA = RI + RC + RD

La Importància Relativa

La importància relativa es defineix com que només cal tenir en compte els errors significatius, mentre que els errors poc importants es poden obviar.

Mètode per Establir la Xifra d'Importància Relativa (CIR)

  1. Establir la CIR per informes (CIRINFORMES).
  2. Establir la CIRP (Cifra d'importància relativa de la planificació) tenint en compte:
  • Si és la primera auditoria, auditories d'anys anteriors amb salvetats (errors importants) o grans deficiències = Límit més baix de la CIR.
  • Si les auditories d'anys anteriors no tenen salvetats o deficiències = Límit més alt de la CIR.
Establir la CIRET (cifra d'imp. rel. de l'execució del treball) de cada àrea segons:
  • SCI: Sistema de control intern.
  • Risc associat.

CIRET = CIRP / C

Selecció de la Mostra de Clients

  1. Seleccionem els saldos majors al valor de la CIRET -> Ciret clients = 40.000 / Mostra = A, B, D.
  2. No es revisen els valors que sumats en donen un valor inferior a la CIRET, començant pels saldos inferiors -> No es revisen: 6.000 + 11.000 + 15.000 < 40.000.
  3. La resta de saldos seran els no seleccionats i els no revisats.

Normes d'Auditoria

Principis Generals

Les normes generalment acceptades (NAGA) per a la realització del treball estan resumides en tres:

  1. La tasca d'auditoria cal planificar-se apropiadament i, si existeixen ajudants, cal supervisar adequadament la seva feina.
  2. Cal fer-se un estudi i avaluació del sistema de control intern existent per conèixer la fiabilitat i determinar l'abast, naturalesa i moment d'aplicació dels procediments d'auditoria.
  3. La quantitat i la qualitat de l'evidència cal obtenir-la mitjançant l'aplicació dels procediments d'auditoria que proporcionin una base de judici raonable sobre els estats comptables subjectes a examen i permetin una opinió objectiva sobre els mateixos.

Normes Específiques

a) Independència, Integritat i Objectivitat

L'auditor ha de mantenir una posició d'absoluta independència, integritat i objectivitat.

  • Independència: Actitud mental que permet a l'auditor actuar amb llibertat respecte al seu judici professional.
  • Integritat: Rectitud inqüestionable que l'obliga a ser honest i sincer en la realització de la tasca i en l'emissió de l'informe.
  • Objectivitat: Actitud imparcial en totes les funcions de l'auditor.

b) Diligencia Professional

L'auditor ha d'actuar amb una deguda diligència professional.

c) Responsabilitat

L'auditor és responsable del compliment de les normes d'auditoria i del compliment d'aquestes per part dels professionals de l'equip d'auditoria.

d) Secret Professional

L'auditor ha de mantenir la confidencialitat de la informació obtinguda en el curs de la seva actuació.

e) Honoraris i Comissions

Els honoraris professionals han de ser un just preu del treball realitzat per al client.

f) Publicitat

L'auditor no pot realitzar publicitat que tingui per objecte la captació del client.

Entradas relacionadas: