Normativa i deontologia en el sector turístic
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,39 KB
Associacions i normativa
Ass estatals: ACAVE: Associació Catalana AAVV/ AEDAVE: Ass Espanyola AAVV. As inter: WTTC: World Travel & Tourism Council/ AEA: Ass d’Aerolínies Europeas As empreserials: AECA. Ass Espanyola de Companyies Aèries/FEHR: Federació Espanyola d'Hostaleria. CAT: Llei de Turisme vigent: Llei 13/2002, de 21 de juny modificada pel Decret Legislatiu 3/2010. NORMATIVA EU: Directiva Bolkestein, ve del cognom d'un representant del Consell de la UE que la va impulsar. Creat el 2006 i entra en vigor 2009. Objectiu és aconseguir un únic mercat de serveis a la UE i simplificar tràmits i processos administratius. La Directiva BO s’organitza en 3 àmbits: llibertat dels establiments/lliure circulació de serveis/confiança mútua entre els membres. (A Espanya va tenir 17 bases, una per cada CA) Bases del Tractat de la UE: 1. Aconseguir un mercat únic de serveis a la UE, 2. La lliure circulació de serveis, de manera que els professionals poden oferir en tots els països membres, sense fronteres. Efectes en les AAVV: 1. Eliminació exclusivitat de venda de serveis turístics 2. Finestra única europea 3. Reforça la protecció i els drets dels consumidors, queden exclosos: serveis en l’àmbit de transport. REQUISITS NORMATIUS/obtenir autoritzacions legalment exigibles: 1. Obtindre de l’administració el títol, llicència... que permet l'inici de l’activitat i la classificació (major, menor) 2. Inscriure l’empresa al registre autonòmic 3. Exhibir en lloc visible el distintiu corresponent. 4. Subscriure i mantenir una pòlissa d’assegurances de responsabilitat civil. 5. Tenir una fiança que pot tenir 2 formes: individual: majorista; 120.000 menor: 60.000, major-menor; 180.000. Fiança col·lectiva per mitjà de les associacions legalment constituïdes en fons solidari de garantia. 6. Mantenir la garantia de la llei que es detalla segons la comunitat autònoma. 7. Compliment de la normativa de preus que tingui establerta la respectiva CA. 8. Complir la normativa de reclamacions de clients 9. Dipositar llibres i documents que siguin exigibles per la legislació. REQUISITS TECNOLÒGICS: 1. GDS és bàsic per la comercialització, en temps real vinculació amb proveïdors. 2. INTERNET tenir un lloc web propi és requisit indispensable. 3. SISTEMES INTERNS DE GESTIÓ permetre a les AAVV el seu bon funcionament. DENTOLOGIA: ciència o tractat dels deures, vol dir coneixement i estudi. DEF: TURÍSTICA: conjunt de principis i normes d'obligat compliment pels professionals del sector turístic. Principis bàsics de la deontologia:
Deures, normes i actituds
1. ÈTICA: estudi dels comportaments humans en un determinat entorn per definir i promoure comportaments desitjables en el mateix entorn. 2. ACTITUD: predisposició psicològica que fa que un individu reaccioni d'una determinada manera davant de persones, situacions, objectes. DEURES, NORMES ACTITUDS: 1. Cobros i pagaments: a: pagar comissions a altres agències sense el consentiment de l’empresa, b: manipular preus perjudicant al consumidor c: aplicar promocions, descomptes perjudicials a l’empresa. Imatge de l’empresa. a. realitzar publicitat enganyosa de l’empresa, serveis o condicions. b. obtenir beneficis personals c. fer-se passar per treballadors d'altres empreses per obtenir beneficis personals. Productes o serveis a. comercialitzar serveis per sota del cost b. realitzar publicitat falsa. CODIS RELACIONATS AMB EL TURISME: 1. Codi Ètic Mundial del Turisme: OMT firmat a Xile. 2. Codi de Conducta per la protecció dels nens enfront de l'explotació social en el turisme i la indústria de viatges. ORGANISMES NACIONALS I ASSOCIACIONS NACIONALS I INTERNACIONALS. Turisme de l'Administració Pública: 1. Adm. Central (Governs d'Espanya-Ministeri, Secretaria de l'Estat de Turisme-Segittur) competències a tot el territori. 2. Adm. Regional: Comunitats Autònomes 3. Adm. Local: integrada per consorcis i ajuntaments.
SEGITTUR: Societat Estatal per la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques, la principal funció és impulsar la innovació (I+D+I) eina per al desenvolupament, modernització i manteniment de la indústria turística, mitjançant la innovació tecnològica. FUNCIONS MINISTERI INDÚSTRIA TURISME I COMERÇ: 1. Planificació, desenvolupament i execució d'actuacions per la promoció del turisme espanyol en els mercats internacionals. 2. Recolzament comercial dels productes a l'exterior. 3. Col·laboració amb les CA, empreses locals en programes de promoció i comercialització dels productes a l'exterior. ASSOCIACIONS NACIONALS I INTERNACIONALS, EMPRESARIALS.
Àrees funcionals
- Àrea jurídica: reclamacions
- Àrea fiscal: assessorament, recursos administratius
- Àrea laboral: assessorament en contractació, informació, convenis, prevenció de riscos
- Recursos
- Representació institucional
- Comercialització: assistència i participació en fires
- Àrea formació: Amadeus, noves tecnologies
- Assegurances
- Relacions amb entitats financeres
- Comunicacions