Pla de Negoci: Creació, Estructura i Viabilitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,94 KB

Creació del Pla de Negoci

El pla de negoci és un document que desenvolupa la idea d'una empresa a partir d'una iniciativa emprenedora. Pot suposar una empresa nova o l'ampliació d'activitats dins d'una empresa existent. Conté una descripció ordenada i justificada del projecte, amb els elements corresponents. A més, s'explica el procés de formació, la planificació i l'organització del model de negoci.

Estructura del Pla de Negoci

El pla del model de negoci té dos objectius principals: el primer és descriure el model de negoci, i el segon és estudiar-ne la viabilitat. Aquesta segona es divideix en:

  • Viabilitat comercial: s'analitza a través del DAFO i d'eines de màrqueting.
  • Viabilitat econòmica: s'analitza a través dels llindars de rendibilitat.
  • Viabilitat financera: s'analitza a través del VAN (Valor Actual Net).
  • Viabilitat legal: s'analitza a través de les normatives mercantils i mediambientals.

Presentació

Primer hi ha una presentació, on s'explica la idea del negoci. S'ha de descriure com serà l'empresa, quin nom té i quins són els emprenedors responsables. Hi ha diferents estratègies que s'utilitzen quan l'emprenedor presenta el seu negoci, com ara l'storytelling, l'elevator pitch i el model Canvas.

Pla de Màrqueting

Després, un pla de màrqueting on es troba l'estudi de mercat i s'analitza la competència, els consumidors, la proposta de valor i el factor diferencial, i l'estudi de la localització. D'altra banda, es realitza l'estratègia de màrqueting a través dels elements del màrqueting mix, que són: el producte, el preu, la promoció i la distribució.

Pla de Producció

Els elements del pla de producció són els processos productius, els recursos materials, les existències, l'estructura de costos i els recursos humans.

Inversió i Finançament

En l'apartat d'inversió i finançament s'elabora un pla d'inversió on es fa una previsió de les inversions necessàries i s'utilitzen les tècniques de selecció: el Payback, el VAN i el TIR. Tot seguit, s'elabora un pla de finançament en el qual es fa una previsió de l'origen dels fons de finançament, que poden ser: recursos propis i recursos aliens.

Elecció de la Forma Jurídica

Per últim, l'elecció de la forma jurídica es fa mitjançant els factors de responsabilitat dels socis, el capital mínim, el nombre de socis i la fiscalitat.

Digitalització i Noves Tecnologies

Les empreses, a poc a poc, han anat substituint els arxius on guardaven carpetes de documents en paper per carpetes de dades emmagatzemades al núvol.

Els avenços tecnològics que utilitzen dades, de diverses tipologies i en format digital, han donat lloc a la digitalització de l'economia i a una nova revolució tecnològica: la indústria 4.0. La intel·ligència artificial, la tecnologia 3D, la realitat virtual o la Internet de les coses són alguns exemples de tecnologies que les empreses fan servir en els processos productius.

La generalització de l'ús d'Internet i la facilitat i la rapidesa en el tractament de les dades també han donat lloc a nous models de negoci i a noves eines per presentar-los.

  • Digitalització: és el procés pel qual la tecnologia digital s'implanta en l'economia en el seu conjunt i afecta el consum, la producció i l'organització de les empreses i la manera de gestionar-les.
  • Big data: és un volum elevat de dades de diversa mena que es generen a gran velocitat i que, un cop processades mitjançant els algoritmes adequats, permeten obtenir informació útil i valuosa.
  • Intel·ligència artificial (IA): és la capacitat que tenen les màquines d'imitar el raonament humà per fer tasques i millorar contínuament a partir de la informació que reben. L'aprenentatge automàtic forma part de la IA, i l'aprenentatge profund és un subconjunt d'aquest procés.

Tecnologies Emergents

  • Tecnologia 3D: permet recrear un objecte o una imatge com si fos real i, gràcies a les impressores 3D, es poden elaborar objectes físics que poden tenir aplicacions en molts sectors.
  • Realitat virtual: és la generació mitjançant tecnologia informàtica d'un entorn d'objectes i escenes, aparentment reals, que crea en l'usuari la sensació d'estar-n'hi immers.
  • Criptomonedes: són monedes digitals que no tenen un ús generalment acceptat i que fan servir un xifratge criptogràfic per garantir-ne la titularitat, assegurar la integritat de les transaccions i evitar que algú en pugui fer còpies.
  • Blockchain o cadena de blocs: és una base de dades descentralitzada i segura, gràcies al xifratge, en què s'anoten totes les transaccions que fan els usuaris.

Entradas relacionadas: