La narrativa europea: matèries, epopeies i lais
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,86 KB
La narrativa europea es classifica en tres matèries
La Matèria de Roma
Aplega les traduccions d'episodis mitològics o històrics de l'antiguitat clàssica.
La Matèria de França
Formada per poemes èpics, les cançons de gesta centrades en l’emperador franc Carlemany i els seus cavallers.
La Matèria de Bretanya
Històries que giren entorn del rei Artur, Camelot i la Taula Rodona. Els lais i les novel·les combinen les aventures cavalleresques amb l’amor cortès.
De l’èpica a la narrativa artúrica
La cançó de Roland, la cançó de gesta francesa més antiga, relata la batalla de Roncesvalls, en la qual la rereguarda de l’exèrcit de Carlemany va patir una derrota quan es retirava després d'assetjar Saragossa sense èxit.
- L’heroi combat per l’amor d’una dama, per l’honor, fama i prestigi personal, per gust pel misteri i l’aventura
- Final feliç
- To més alegre
- Versos octosíl·labs
- Es lluita en un lloc real, en una geografia coneguda
- Hi ha una base històrica
- Absència d’elements meravellosos
Guigemar, un dels lais orals de l’escriptora francesa Maria de França al segle XII, narra la història del cavaller el nom del qual dona títol al conte.
- L'heroi s’enfronta als infidels
- Final tràgic
- To solemne
- Decasíl·lab èpic
- L’espai és màgic
- Ficció pura
- Component sobrenatural