Musikaren Historia eta Hezkuntza: Antzinatetik Gaur Egunera

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,47 KB

Musika gizakiaren historian zehar nola garatu den eta hezkuntzan izan duen papera aztertzen duen dokumentu honetan, antzinako zibilizazioetatik gaur egungo metodo pedagogiko berritzaileetaraino egingo dugu bidaia.

Antzinako Zibilizazioak: Musikaren Jatorria

Antzinako zibilizazioetan, musika erlijio-kultuekin lotzen zen eta bizitzako parte garrantzitsua zen. Ahotsa eta gorputzaren soinua erabiltzen ziren adierazpide nagusi gisa.

Antzinaroa: Musikaren Hezkuntza Balioa

Grezia

Grezian, musika hezkuntzan zegoen sartuta. Platonentzat, entzuten den musikak gizartea islatzen du, eta horregatik, bere kalitatea funtsezkoa zen.

Erroma

Erroman, musika lanetan, jaialdietan eta erritualetan erabiltzen zen. Helburua ez zen musikari trebeak sortzea, baizik eta hizlari eta herritar heziak prestatzea.

Erdi Aroa: Musika Liturgikoa eta Profanoa

Musika Liturgikoa

Erlijioa adierazteko modurik egokiena kantua zen. Boeciok musikaren hezkuntza-garrantzia azpimarratu zuen. Umeentzako musika-eskolak (kantu-eskolak) sortu ziren, elizkizunetan parte hartzeko.

Musika Profanoa

Garai honetan juglareak eta trobadoreak agertu ziren, musika profanoa zabalduz. Gehiena ahots-musika zen, tresnak lagungarri soilik zirelarik.

Errenazimentua (Aro Modernoa): Musikaren Askapena

Errenazimentuan, musika poesiatik eta erlijiotik askatzen hasi zen. Barrua astintzea bihurtu zen helburu nagusia. Tresnen hobekuntza eta interpretatzailearen garrantzia handitu ziren, eta gorteetan musikaz gozatzen zen.

XVI. mendea: Kontrarreforma Luteranoa eta Musika

Luterok musikari garrantzia handia eman zion. Taldean abestea hezkuntzan sartu zen, eta eskoletan musika-hezkuntza beharrezkotzat jotzen zen.

XVIII. mendea: Monarkia Absolutua eta Frantziar Iraultza

XVIII. mendean, musika ezagunagoa eta publikoagoa bihurtu zen. Kontzertu publikoak sortu ziren, eta Rousseauk solfeoa eta kantutxo errazak ikastea gomendatzen zuen. Elizetan egiten zen ikaskuntza profesionala.

XIX. mendea: Erromantizismoa eta Nazionalismoa

Musika sentimenduen adierazpidea bihurtu zen. Garai honetan, Nazionalismoa indartu zen, herri-musikaren bidez nortasuna adierazteko. Inpresionismoak, berriz, entzulea hunkitu nahi zuen musikaren bidez.

XIX. eta XX. mendeak: Hezkuntza Aktibo Berria

XIX. eta XX. mendeetan hezkuntza aktibo berria sortu zen, denek parte hartzeko metodo pedagogiko berritzaileekin.

Gaur Egun: Musikaren Aniztasuna eta Teknologia

Gaur egun, teknologiak musika sortzeko eta zabaltzeko moduak erabat aldatu ditu. Musika-estilo ugari daude, eta komertzializazioa handia da.

Musika Hezkuntzako Metodo Berritzaileak

Dalcroze Metodoa: Erritmoa eta Mugimendua

Émile Jaques-Dalcrozek erritmoa, gorputzaren mugimendua eta dantza oinarri hartuta, “Gimnasia erritmikoa” garatu zuen. Metodo honen arabera, musika gorputz osoarekin entzuten da, ez belarriekin bakarrik. Musika-hezkuntza erritmikoa funtsezkoa da pertsona bakoitzaren norbere ezagutza, adierazkortasuna eta koordinazioa lantzeko. Dalcroze metodoaren bidez garatzen diren gaitasunak dira: entzumen fina, erritmo-sentsua, nerbio-sentsibilitatea eta emozioak adierazteko gaitasuna.

Kodaly Metodoa: Herri Musika eta Ahotsa

Zoltán Kodalyk herriko musika tradizionala oinarri hartuta hezkuntza-metodo berritzailea sortu zuen. Bere helburua zen musika guztientzako eskuragarri egitea, ahotsa tresna nagusi gisa erabiliz. Kodalyren arabera, musika ama-hizkuntza bezala irakatsi behar da: lehenik herriko kanta eta dantzak, eta gero atzerrikoak. Musika irakurri eta idazten ikasi behar da, eta musika-hezkuntzan inbertsioa egitea beharrezkoa da. Adin guztietara bideratuta dago, baina garrantzitsuena 6-16 urte bitarteko etapa da. Entonazioa eta musika-hizkuntza sistematikoki landu behar dira.

Musika eta Antzerkia: Hezkuntza Estrategia Indartsua

Musika eta antzerkia uztartzen dituzten proiektuak estrategia metodologiko indartsuak dira. Horien bidez, ikasleek gorputz-adierazpena, ahotsa eta eszenaratzea lantzen dituzte. Gainera, talde-lana, sormena, autoestimua eta komunikazio-trebetasunak garatzen dituzte. Mugimendua eta musika bateratuz esperientzia osoa izaten dute, emozioak askatzeko eta artearen bidez ikasteko aukera emanez. Antzerkia musika-hezkuntzan sartzeak ikaskuntza eraginkorragoa eta motibagarriagoa bihurtzen du, ikasleen parte-hartzea eta motibazioa nabarmen handituz.

Entradas relacionadas: