La Música en la Publicitat: Impacte, Tipus i Estratègies

Enviado por Carlos y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,18 KB

La Música en la Publicitat: Un Element Clau

La música té un paper important en l'anunci radiofònic o televisiu. Destaca els valors del producte, provoca sensacions en l'oient i crida l'atenció de les persones. En arribar la tanda d'anuncis, augmenten el volum de veu. Si s'anuncia un producte pràctic, la música no tindrà tanta rellevància com si es tracta d'un objecte en l'elecció del qual prevalen els sentiments.

La Música Gràfica en la Publicitat

La música gràfica utilitza signes gràfics musicals com a reclam publicitari i no necessàriament per anunciar productes amb música. La raó és que la iconografia musical es reconeix immediatament. Tothom sap que la clau de sol és una icona, o coneix els instruments més usuals. Hi ha un altre tipus de publicitat en la qual es combina so i imatge. Algunes músiques utilitzades han calat tant que només escoltant-les ens porten a pensar en un determinat producte. Cola Cao és un fet insòlit en la comunicació publicitària espanyola, des de 1956, i es va concebre per la ràdio. El paper de la música produeix sensacions que poden acostar el producte al receptor, per mitjà de melodies enganxoses que es fixen en la memòria. Alguns grups socials s'identifiquen amb un cert tipus de música, l'estudi del perfil de persones a qui va dirigit el producte serà determinant a l'hora de triar l'estil de música per a l'anunci. La veu en off aporta un missatge verbal de l'anunci i ofereix informació sobre el producte, donant suport a la imatge, tractant d'establir un missatge directe amb el receptor.

El Jingle: Un Missatge Publicitari Concís

El jingle és el missatge publicitari. La publicitat dinàmica permet registres creatius i el seu mitjà és la televisió, que té una gran audiència però és molt cara. La publicitat dinàmica barreja sons i imatges.

La Música Gràfica: Imatge Estàtica

En la música gràfica, la imatge no es mou. La podem trobar en tanques publicitàries, cartells, fullets... Hi ha audició passiva i activa.

El Concert: Música en Directe

El concert serveix per designar una forma musical com l'acte d'interpretar música davant d'un públic. El concerto grosso va ser molt important en el barroc, en un grup reduït de solistes s'oposava a la resta de l'orquestra, denominant-se tutti, oferint als solistes la possibilitat d'un lluïment personal, mentre l'orquestra es mantenia en un pla discret.

Funcions del Concert

El concert té dues funcions: música en què s'executen composicions soltes i música per a diversos instruments en què un o diversos porten la part principal. En definitiva, és una actuació pública que necessita uns intèrprets i un públic.

La Crítica Musical

Altres tenen l'oportunitat d'expressar-se en els mitjans de comunicació (crítics). A aquests se'ls pressuposa una formació musical específica, encara que aquesta funció no està avalada per un diploma universitari ni exigeix un examen oficial que acrediti la capacitat d'una persona per a exercir-la, però és necessari conèixer a fons aspectes com la història, l'evolució i la situació actual del tipus de música.

Entradas relacionadas: