Multiculturalitat i Educació d'Adults

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,2 KB

Pràctica 8: Escola de la Verneda

A partir de la lectura sobre l'escola de la Verneda (article a la Revista d'Educació d'Harvard) i d'entrar a la web (http://www.edaverneda.org/edaverneda/), respon a:

Aportacions de la multiculturalitat

Aportacions de la multiculturalitat al centre d'adults.

Hi ha interculturalitat?

Hi ha interculturalitat? Justifica la resposta.

Què vol dir diàleg i democràcia?

Què vol dir que hi ha diàleg i democràcia?

Pràctica 7: Enfocament Intercultural

A partir de la lectura sobre l'enfocament intercultural de Margalit Cohen-Emerique, respon a les següents qüestions:

Què són les zones sensibles?

Què són les zones sensibles? Cita dos exemples relatius a famílies immigrants i dos més a famílies gitanes.

"Zones on el professional té més dificultats per comunicar-se amb l'usuari migrant, on hi ha més malentesos i incomprensions, on els sentiments són més violents, fins al punt que les pràctiques poden ser un fracàs. Aquestes zones sensibles revelen a què s'agafa la persona, en què creu, què rebutja o què l'avergonyeix."

Com bé diu el text, són zones on l'educador té una especial dificultat a l'hora de relacionar-se amb diferents col·lectius, ja sigui per diferents causes: cultura, religió, etc.

Un cop més, podem observar la importància del context on es treballa.

Exemples amb famílies immigrants

  • Exemple 1: Com mostra el text, tenim el cas d'una noia immigrant on la família la castiga amb contundència i violència si aquesta noia no respecta les regles marcades per la religió musulmana.
  • Exemple 2: Un clar exemple seria el d'una noia marroquina, els pares de la qual no la deixen anar a l'escola perquè ha de cuidar dels seus germans petits, encara que ella estigui en edat escolar.

Exemples amb famílies gitanes

  • Exemple 1: L'edat i el company.

Aquest mètode ha de tenir present i conèixer suficientment els diferents punts.

  • La representació.

Entradas relacionadas: