Moviments Artístics Clau: Arquitectura, Pintura i Escultura
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,52 KB
Arquitectura
Modernisme
Llibertat de les formes i aplicació dels avenços enginyerils, molts elements decoratius, línia sinuosa.
Rococó
Decoració d'ambients luxosos amb dissimetries. Es pretenia arribar a l'horror vacui, ambients amb estètica xinesa.
Neoclàssic
Estructures i elements arquitectònics grecs, utilitzant material dels tractadistes clàssics. Arquitectura oficial i acadèmica, estètica clàssica.
Racionalisme
Preocupació per la distribució interior de les habitacions i per la lluminositat. Les formes dels edificis havien de ser decoratives i funcionals.
El Racionalisme a Europa fomentava l'absència de decoració i jugava amb les línies verticals i horitzontals, contrastos de materials, jocs volumètrics i distribució.
Le Corbusier va crear espais harmònics utilitzant línies rectes i corbes.
Pintura
Impressionisme
Pinzellada solta i lliure, combinació de colors primaris amb els seus complementaris. Formes amb taques soltes de colors sense línia de contorn, incidència de la llum.
Postimpressionisme
Recuperació del dibuix i el color negre en les ombres, superfícies uniformes, geometrització de les formes.
Rococó
Aparició de la figura, pintura frívola, sensual i eròtica, colorista.
Neoclàssic
Predomina la línia per sobre del color. Temàtica cívica, estètica romana.
Romanticisme
Color, clarobscurs i llums vibrants. Pinzellades soltes, ràpides i pastoses, línies diagonals.
Realisme
Consciència sobre la realitat obrera de les ciutats. Llum real, profunditat.
Cubisme
Representar la tridimensionalitat en un pla bidimensional. Primer pas cap a l'abstracció. Prescindir de la perspectiva tradicional i dels colors de la realitat, recorrent a colors grisos, marrons i blaus. Representaven formes populars, elements coneguts, i els geometritzaven.
Cubisme Analític
Es volia aconseguir el principi de simultaneïtat en diversos angles per poder representar les tres dimensions alhora.
Cubisme Sintètic
Buscaven els plans més amplis que sintetitzaven les formes més complexes, colors més vius. Introdueixen el collage.
Expressionisme
Espontaneïtat i emoció enfront de les formes, amb figures i colors agressius. Un cop acabada la Primera Guerra Mundial, es dediquen a representar les conseqüències d'aquesta i els seus horrors.
Abstracció Pictòrica
Kandinski: no geometrització, pintura abstracta, colors diversos.
Mondrian: geometrització, colors primaris i neutres per crear un equilibri.
Surrealisme
Intentar donar forma als somnis, als fenòmens subconscients, simplificació abstracta dels símbols i la figuració.
Oníric: obsessions personals a la pintura.
Escultura
Altres Moviments
Rodin: singular i de marca personalista. Les obres són treballades amb superfícies inacabades.
Neoclàssic
Predomini de la línia com a element definitori del contorn. Protagonisme de la figura humana, temàtica mitològica, utilització del marbre.