Moviments Artístics Clau: Arquitectura, Pintura i Escultura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,52 KB

Arquitectura

Modernisme

Llibertat de les formes i aplicació dels avenços enginyerils, molts elements decoratius, línia sinuosa.

Rococó

Decoració d'ambients luxosos amb dissimetries. Es pretenia arribar a l'horror vacui, ambients amb estètica xinesa.

Neoclàssic

Estructures i elements arquitectònics grecs, utilitzant material dels tractadistes clàssics. Arquitectura oficial i acadèmica, estètica clàssica.

Racionalisme

Preocupació per la distribució interior de les habitacions i per la lluminositat. Les formes dels edificis havien de ser decoratives i funcionals.

El Racionalisme a Europa fomentava l'absència de decoració i jugava amb les línies verticals i horitzontals, contrastos de materials, jocs volumètrics i distribució.

Le Corbusier va crear espais harmònics utilitzant línies rectes i corbes.

Pintura

Impressionisme

Pinzellada solta i lliure, combinació de colors primaris amb els seus complementaris. Formes amb taques soltes de colors sense línia de contorn, incidència de la llum.

Postimpressionisme

Recuperació del dibuix i el color negre en les ombres, superfícies uniformes, geometrització de les formes.

Rococó

Aparició de la figura, pintura frívola, sensual i eròtica, colorista.

Neoclàssic

Predomina la línia per sobre del color. Temàtica cívica, estètica romana.

Romanticisme

Color, clarobscurs i llums vibrants. Pinzellades soltes, ràpides i pastoses, línies diagonals.

Realisme

Consciència sobre la realitat obrera de les ciutats. Llum real, profunditat.

Cubisme

Representar la tridimensionalitat en un pla bidimensional. Primer pas cap a l'abstracció. Prescindir de la perspectiva tradicional i dels colors de la realitat, recorrent a colors grisos, marrons i blaus. Representaven formes populars, elements coneguts, i els geometritzaven.

Cubisme Analític

Es volia aconseguir el principi de simultaneïtat en diversos angles per poder representar les tres dimensions alhora.

Cubisme Sintètic

Buscaven els plans més amplis que sintetitzaven les formes més complexes, colors més vius. Introdueixen el collage.

Expressionisme

Espontaneïtat i emoció enfront de les formes, amb figures i colors agressius. Un cop acabada la Primera Guerra Mundial, es dediquen a representar les conseqüències d'aquesta i els seus horrors.

Abstracció Pictòrica

Kandinski: no geometrització, pintura abstracta, colors diversos.

Mondrian: geometrització, colors primaris i neutres per crear un equilibri.

Surrealisme

Intentar donar forma als somnis, als fenòmens subconscients, simplificació abstracta dels símbols i la figuració.

Oníric: obsessions personals a la pintura.

Escultura

Altres Moviments

Rodin: singular i de marca personalista. Les obres són treballades amb superfícies inacabades.

Neoclàssic

Predomini de la línia com a element definitori del contorn. Protagonisme de la figura humana, temàtica mitològica, utilització del marbre.

Entradas relacionadas: